موج دوم فعالیت حزب اعتدال و توسعه گیلان کلید خورد

اولین همایش استانی حزب اعتدال و توسعه اواسط اسفندماه در گیلان برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه تشکیلات گیلان با هدف ساماندهی نیروها و هواداران این حزب در دفتر آن به ریاست کیوان محمدی دبیر تشکیلات گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که در آن مجموعه حزب اعتدال و توسعه با معرفی دکتر روحانی به عنوان کاندیدای خود و قرار گرفتن در پشت او برای حمایت از ایشان و شکل دهی جریان اعتدالگرایی و گفتمان برخواسته دولت تدبیر و امید اینک مردان این حذب در صدد برآمدند تا در فرایند فعالیت های خود در راستای حمایت از دولت و انسجام بخشی به نیروهای  همگرا موج دومی از فعالیت ها را ساماندهی کنند و بر این اساس نشست اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه تشکیلات گیلان با هدف ساماندهی نیروها و هواداران این حزب در  دفتر آن به ریاست کیوان محمدی دبیر تشکیلات گیلان برگزار شد.

n9p1r9dcghonj8tu6gfeمعین نوشت:در ابتدای نشست یونس رنجکش از اعضای شورای مرکزی اعتدالگرایان گیلان در سخنانی خبر از برگزاری همایش  بزرگ اعتدال گرایان با محوریت حزب اعتدال و توسعه استان در اسفند ماه  جاری داد و گفت: این اولین حرکت حزبی و تشکیلاتی است  که بعد از مدت ها در استان شکل می گیرد.

وی با تاکید بر تقویت و انسجام فعالیت های تشکیلاتی در رسیدن  به اهداف  یادآور شد: باید  بتوانیم  باهمگرایی همه نیروهای معتقد به گفتمان دولت در یاری رساندن به آن  تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید برآمده از یک خرد جمعی برای برون رفت از چالش های مختلف بود که اثر بخشی و ماندگاری این حرکت نیازمند پویایی در عرصه های مختلف است .

 وی اظهار داشت: حزب اعتدال و توسعه به عنوان یکیاز همراهان  دولت می تواند نقش کلیدی همانگونه  که  تاکنون  داشته  است  در فرایند  برنامه  ریزی و اداره  امور در  راستای اهداف تعریف  شده داشته باشد  که در این میان باید بتوانیم از تمامی ظرفیت ها برای  کادر سازی و بهره گیری ازآنها  استفاده کنیم .

 رنجکش یاد آور شد : تاکنون بر اساس سیاست های تشکیلاتی عجله ای برای حضور  توده ای در فعالیت  ها نداشته  ایم و کاملا  اعتقاد داریم  که  فعالیت  ها  زمانی  اثر بخش  خواهد  بود که  با برنامه باشد که  امیدواریم  در  اجرایی شدن  برنامه  ها  همراهی  های دوستان  را  داشته  باشیم .

سپس  رحیم  حیدری عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه  در گیلان در خصوص چگونگی  پیدایش  این حزب در گیلان  گفت: در سالهای  ۷۷ و ۷۸  بود که جریانهای  سیاسی  جهت  پیشبرد  مطامع  خود،  مردم و نظام  را بازیچه  قرار داده  بودند و به تنها چیزی که فکر  نمی کردند منافع و مصالح ملی بود، ازاین  رو گروهی از همفکران دکتر نوبخت  دراین وانفسا، به این نتیجه  رسیدند  که با  قرار گیری  در هر کدام  از احزاب و جریان ها  نه تنها چیزی بدست نمی آورند بلکه وارد تنش  های  بیهوده  می شوند  و انرژی  برای  سازندگی  نمی ماند  و بیشتر  صرف  نزاع  می شود. ازاین رو دکتر نوبخت  و یارانش  تصمیم گرفتند تفکری که  بر مبنای  آرامش  باشد  را جستجو  کنند تا دنبال  توسعه  باشند، آنها  به این  نتجه رسیدند تحت لقای تفکری که نامش را اعتدال گذاشته بودند به دنبال این دو  عامل  مهم یعنی ابتدا  آرامش  و بعد سازندگی باشند .

وی افزود: در همین راستا یارگیری در نقاط مختلف  کشور آغاز گردید و از سال  ۱۳۷۹  بود که در گیلان  نیز جرقه  هایی  زده شد و در سالهای  ۸۰ و ۸۱   بود که  حزب  اعتدال  و توسعه  تشکیلات  گیلان رسما  پا گرفت .

حیدری  ادامه داد : افراد  ارزشمندی  در این  مجموعه  بودند که  بعدها  بخاطر  فشارهایی  که متحمل  می شدند  در طول   این  سالها  آرام آرام  پالایش شدند  ولی  برخی  ثابت  قدم و استوار  باقی  ماندند  چرا که  چیزی  که  اساس  و شاکله  حزب  را تشکیل می دهد  منافع  ملی  است و حب وبغض فردی  و گروهی  درآن  راهی ندارد .
etbn71kbkfn51vsnt7of

 وی گفت :  خوشبختانه  در حال حاضر  هم فضایی  فراهم شده که  هر کس  بخواهد  خود را  محق جلوه  دهد  می گوید من اعتدالی  هستم و اعتدالی کار می کنم  و این نشان از اصالتی  است که  حزب  اعتدال و توسعه  بدست آورده است .

سپس کیوان محمدی  دبیر حزب  اعتدال  و توسعه  گیلان  و عضوی شورای  مرکزی  آن در کشور  در خصوص  اهداف و سیاسگزاریهای  حزب گفت :  بعد از پیروزی  دکتر  روحانی  در انتخابات  ریاست جمهوری  بسیاری  به غلط  حزب  اعتدال  را  مهمترین پیروز  انتخابات   قلمداد کردند در حالیکه  هیچ  انتخاباتی در کشور  تاکنون متکی  بر  بدنه  حزبی  به پیروزی  نرسیده  است و حزب اعتدال  هم  حداکثر  به عنوان  اولین  گروه  معرف  دکتر روحانی  به عنوان شایسته  ترین  گزینه،  بر جایگاه  خود  تاکید داشته  و پیروز  اصلی  انتخابات  را مردم  ایران می داند .  بهر حال  مسئولان  ارشد  حزب مفتون  فضایی  موجود  نشدند و تحت  تاثیر  فشارهای  مردمی  برای گسترش   کمی حزب  قرار نگرفتند . در ماههای  اخیر  شورای  مرکزی  به این  نتیجه  رسید که به جای  گسترش  کمی و عضو  گیری  به تقویت  کیفی و عضو یابی  تمرکز  داشته  باشیم  و کسانی  که  به مشی اعتدال و میانه  روی  در عمل  و نظر  اعتقاد دارند جهت  همکاری  با حزب  دعوت شوند ، این نیروها  احتمالا  در سه  سطح  هوا دار ،  عضو  عادی  و عضو  رسمی   طبقه  بندی  خواهند شد  . بنابراین  ما  عجله ای  برای گسترش  کمی  حزب  نداریم و  بر مبنای  توان  تشکیلاتی  ، مالی و امکاناتی  خود به گسترش  عمدتا  کیفی  حزب  همت  خواهیم  گماشت . دبیر حزب  اعتدال  گیلان  در  قسمتی  دیگر از  سخنان  خود  اظهار  کرد :  تجربه احزاب  بعد از  انقلاب  نشان داد که با توجه به  عوامل  باز دارند . فعالیت  های  حزبی , احزاب   فراگیر   به نتجه  نخواهد رسید ،  تجربه  حزب  جمهوری  در  سالهای اول  انقلاب و  حزب  مشارکت  در سالهای  اخیر نشان  داد که  احزاب  بزرگ  از لحاظ  کمی ؛ چابکی لازم  در بزنگاههای  حساس  را ندارند و قادر به کنترل  بدنه  خود  نیستند .

 محمدی در ادامه  در خصوص  منشور  عضویت  حزب  نکاتی  را  مطرح  کرد   و سپس  در پاسخ  به این  سوال  که آیا  اعتدالگرایی  یک  متد و  روش  است یا تئوری  و نظر ؟ گفت :  اعتدالگرایی  در سیاست  حرف  تازه ای  نیست  بلکه  ریشه  در دانش  و تجربه  بشری  دارد . عموم  کتب  کلاسیک  سیاسی ، تشکیل  جامعه  ای سیاسی  را  مدیون  جریانات  میانه رو و معتدل می دانند  ، رادیکالیسم  و  تندرویها  در عرصه  سیاست   ثبت  و در نتیجه  امنیت  و منافع  جامعه  را با  خطر  مواجه  می سازد و با افزایش  کشمکش های  سیاسی  فرصت های  توسعه  و پیشرفت  را از جامعه  می گیبرد . قبل از  دولت  نهم  عده ای  با روش   انقلابی  درصدد  تحقق  اهداف   سیاسی  بودند که این   عدم  انطباق   بین  تئوری  و متدلوژی  منجر به  موفقیت   نشد  و از دل آن  دولت  نهم و  دهم  برآمد که  عملکرد  آن  توضیح  واضحات  است .  محمدی   در قسمتی  دیگر  از  سخنان  خود گفت  ما در عرصه  عمل  سیاسی ،  خود را حق  مطلق  و دیگران  را باطل  مطلق  نمی دانیم  بهمین  دلیل  در  بهره گیری  از نیروهای  شایسته   سایر  جریانات  که برنامه  های  دولت  را لسانا و قلبا  قبول  داشته  باشند ،  درنگ   نخواهیم  کرد  ، زیرا  در عمل معتقدیم  که ایران متعلق  به همه  ایرانیان  است  و باید در  راستای   تحقق  اهداف  وسیع تر برای  خدمت  رسانی  به  ملت ، شرایط  برای   همه  نیروهای  صادق و وفادار به نظام  فراهم  شود .

 محمدی در پایان  سخنانش از برگزاری اولین همایش  استانی در اواسط اسفندماه در گیلان خبر داد و گفت این جلسه با حضور بعضی از  اعضای  شورای مرکزی حزب در کشور برگزار  خواهد شد و کاملا  یک همایش  حزبی  است .

 در ادامه  این نشست  دکتر فیروز فاضلی  یکی از  اعضای  شورای  مرکزی  حزب اعتدال  و توسعه  کشور  در خصوص   اینکه  چگونه اعتدالی شده است ، گفت : خاطرم  هست در ایامی دغدغه  ما  فقط  استانی  بود ، ازآنجا  که اعتقاد داشتیم  استان ما از مسیر توسعه  عقب  افتاده  است ، تعدادی  از اساتید در مسجد  بازار دور  هم جمع  می شدیم  و برای  توسعه  استان  همفکری  می کردیم  ، بعدها  روزی  دکتر  محمدی  در دانشگاه  نزد  ما  آمد  و اعتدال  را پیشنهاد  داد ، من نیز بدون  چون و چرا   پذیرفتم  چرا که  هم  به دکتر محمدی و دکتر نوبخت  اعتقاد داشتم و هم  اعتدالی  بودن  را  یک  تیپ  نمی دانستم  که  یک روز  باشد  و یک روز نباشد  بلکه  اعتدالی  بودن  را یک کاراکتر  دیدم  که  با توجه  به شخصیت  معتدل ما همخوانی  نیز داشت .  وی افزود :  البته  در آن زمان  دیگر  نمایندگان  احزاب  هم بدنبال  ما بودند  اما ما  اعتدال  را انتخاب  کردیم .

 وی  با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باور کنید الان هر فشاری به شما می آید صد برابرش به ما آمده  است بخصوص  از سمت شهرستانها، و جواب ما هم به کسانی که سمت  ما میآیند این است که  اگر  چه قطعا  به  صورت  فردی  پذیرای  شما خواهیم  بود  ولی فعلا  که ایام  انتخابات نیست و ما هم  مجریانی هستیم که تبلیغات بیش از موعد نمی توانیم داشته باشیم، ان شاء الله  پس از  اینکه  شورای نگهبان  تاییدشدگان  را اعلام  کرد حزب  نیز  به عنوان  تصمیم  گیرنده نهایی  وارد عمل خواهد شد البته  تصمیم حزب هم در نتیجه  خرد  جمعی اتفاق  می افتد، ناگفته نماند تا زمان  انتخابات  بسیاری  از پارامتر ها مشخص می شود  تا آن موقع  از  خود حزب کسی حاضر  شد در شهرستان مورد نظر  کاندید شود در آن صورت وظیفه  ماست که از وی حمایت کنیم .

 گفتنی است در مراسم چند تن از حاضرین به ارایه نقطه نظرات خود در خصوص اعتدال و انتخابات پرداختند. همچنین با توزیع  فرم هایی که حاوی منشور عضویت در حزب اعتدال  و توسعه بود، این حزب در گیلان اقدام  به دعوت از بین مدعوین منتخب خود برای پیوستن به حزب کرد.

Share