جعفرزاده: عمل به سیاستهای اقتصاد مقاومتی، راه نجات کشور است

اقتصاد مقاومتی برای آن است که هیچگونه ریاضتی متوجه مردم نشود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، سلاح کارآمد و استراتژیکی است که در اختیار ما قرار گرفته و دشمن برای اینکه این سلاح را از کار بیاندازد، هزینه و انرژی بسیاری صرف کرده تا مسئولان را به انحای مختلف متقاعد کند تا از توجه به این موضوع کلیدی غافل شده و از تلاش برای تحقق آن صرفنظر کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، سلاح کارآمد و استراتژیکی است که در اختیار ما قرار گرفته و دشمن برای اینکه این سلاح را از کار بیاندازد، هزینه و انرژی بسیاری صرف کرده تا مسئولان را به انحای مختلف متقاعد کند تا از توجه به این موضوع کلیدی غافل شده و از تلاش برای تحقق آن صرفنظر۲۰۱۵۰۲۰۱۱۵۳۸۴۲_jafarzade-865 کنند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: در آسیب شناسی دلایل عدم تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب با گذشت یکسال از ابلاغ این سیاستها گفت: قطعا سیاستهای اقتصاد مقاومتی آنگونه که لازمه نظام اقتصادی کشور ما و مد نظر رهبر فرزانه انقلاب بوده با وجود گامهایی که برداشته شده، محقق نشده است.

وی در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی، علم و دریچه جدیدی در حوزه اقتصاد بوده و همین جدید بودن و عدم شناختش از سوی مسئولان اقتصادی بر اجرای درست و شایسته آن تاثیر گذاشته است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه متاسفانه اقتصادی که اقتصاددانان ما با آن آشنا هستند، اقتصادی با منشا کشورهای غربی است که سالها پیش خود را مقاوم کرده اند، تصریح کرد: ضرورت امروز کشور، اقتصادی است که درون‌زا و برون‌گرا باشد چرا که اگر اقتصاد مقاوم نباشد با هر تنش سیاسی دچار مشکل می‌شویم.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به مسائل تاثیرگذار بین المللی در اقتصاد ایران اظهار داشت: ما به ۱+ ۵ خوش بین نیستیم چرا که مسلما آنها نمی توانند مشکل ما را حل کنند، در مقابل ما در دستور اول اقتصادی کشورمان، کاهش وابستگی به نفت و خروج نفت از بودجه سنواتی کشور را داریم  که با این تفاسیر، در صورت توافق یا عدم توافق با ۱+۵ ما باید اقتصاد خودمان را مقاوم کنیم تا در برابر همه بحران ها و حوادث اقتصادی و سیاسی داخلی و خارجی بیمه شویم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، سلاح کارآمد و استراتژیکی است که در اختیار ما قرار گرفته و دشمن برای اینکه این سلاح را از کار بیندازد، هزینه و انرژی بسیاری صرف کرده تا مسئولان را به انحای مختلف متقاعد کند تا از توجه به این موضوع کلیدی غافل شده و از تلاش برای تحقق آن صرفنظر کنند.

وی همچنین بیان کرد: دشمن در این راستا تلاش می کند که اقتصاد مقاومتی را به شکل “اقتصاد ریاضتی” برای مردم تفسیر کند در حالیکه دقیقا و در نقطه مقابل آن است، اقتصاد مقاومتی برای آن است که هیچگونه ریاضتی متوجه مردم نشود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در بخش دیگری از اظهاراتش ابراز امیدواری کرد که  مسئولان، اقتصاد مقاومتی را تحت عنوان یک ضرورت برای جامعه امروز مد نظر قرار داده و اقتصاد کشور را بر اساس آن طراحی و اجرا کنند تا سالیان سال بر این اساس عمل شود.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به پایان یافتن بررسی بودجه سال ۹۴ در مجلس و اظهارنظر شورای نگهبان درباره این لایحه گفت: ما انتظار داشتیم دولت، لایحه بودجه ۹۴ را با هر بند از سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی تنظیم کرده و تطبیق دهد که متاسفانه این امر به شکل شایسته و بایسته انجام نشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت باید سال آینده برنامه ششم توسعه را تهیه و تنظیم کند  لذا بهتر است بند به بند این برنامه را بصورت مستند با سیاستهای اقتصاد مقاومتی تطبیق داده و هر چه بیشتر در جهت تحقق سیاستهای مدنظر رهبری معظم انقلاب گام بردارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان خاطر نشان کرد: عمل به سیاستهای اقتصاد مقاومتی، راه نجات کشور بوده، می تواند حربه های دشمن را خنثی کند و قطعا باید سرلوحه کار همه دستگاهها و مسئولان آنها قرار گیرد./دفاع پرس

Share