در تازه ترين جلسه کميسيون برنامه و بودجه و حقوقي شورا؛

اعطای هدیه به چهار قهرمان رشتی بازی های آسیایی تصویب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پنجاه و هشتمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا اعطای هدیه به چهار مدال آور ورزشی شهر تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پنجاه و هشتمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا اعطای هدیه به چهار مدال آور ورزشی شهر تصویب شد.shora-CCCC

به نقل از روابط عمومی شورای شهر رشت,نخستین لایحه این جلسه به کمک مالی به مبلغ ۲ میلیون تومان به یکی از شهروندان اختصاص داشت که با موافقت اعضای کمیسیون مواجه شد. دومین لایحه شهرداری که در این جلسه مطرح شد، در خصوص واگذاری انجام آزمایشات ژئوتکنیک و مکانیک خاک برخی از پروژه های معاونت عمرانی مربوط بود که در آن شهرداری خواستار این واگذاری از طریق ترک مناقصه به آزمایشگاه مکانیک خاک جهاد دانشگاهی گیلان شده بود. محمد کامران زاده سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری با حضور در کمیسیون در این باره گفت: با توجه به اهمیت پروژه های آسفالت معابر شهر که در بودجه سال آینده نیز با رقم بالایی مدنظر قرار گرفته است، بهره مندی از آزمایشگاه های مجهز و با کیفیت یکی از نیازهای بحث آسفالت شهر است.
وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری با چند آزمایشگاه خصوصی در حال کار است اما آزمایشگاه جهاد دانشگاهی به دلیل تجهیزات جدید خود با قیمت مناسب می تواند خدمات بهتری به شهرداری ارائه دهد.

به گفته وی برای تجهیز آزمایشگاه متعلق به شهرداری در بودجه سال آتی ۹۰۰ میلیون تومان دیده شده است.

صابر با توضیحات سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری خواستار تجهیز هر چه بهتر و سریعتر آزمایشگاه متعلق به شهرداری شد و گفت: نیاز به آزمایشگاه متعلق به شهرداری با توجه به تخصصی بودن آسفالت و حجم کار شهرداری در این حوزه ضروری است. وی افزود: شهرداری در حال حاضر بالغ بر ۲ میلیارد تومان در طول سال برای بهره مندی از خدمات ازمایشگاه ها هزینه می کند در حالی که با تجهیز آزمایشگاه متعلق به خود با مبلغی پایین تر از این رقم می تواند بخشی از این خدمات را خود انجام دهد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر پیشنهاد می کنم که با رصد فعالیت و خدمات آزمایشگاهی بخش خصوصی این مدیریت توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری در بحث آسفالت وجود داشته باشد که از حضور بخش خصوصی بهره مند شود و در عین حال از بهترین خدمات نیز استفاده کند.

در نهایت بعد از بحث و بررسی اعضای کمسیون، اعضای کمیسیون تاکید کردند که با توجه به تفویض اختیار به شهردار از سوی شورای اسلامی، تصمیم گیری در این حوزه در اختیار شهرداری و معاونت فنی و عمرانی است.

دستور بعدی جلسه ۵۸ ام کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا به نامه کانون وکلای دادگستری در خصوص ارائه مشاوره و پیگیری پرونده های خسارتی اختصاص داشت که رفیعی نودهی رییس کمیسیون در این باره گفت: نامه فوق از لحاظ حقوقی مورد نظر بنده قرار گرفته است و نظر نهایی درباره آن پس از تکمیل بررسی ها به رییس شورا اعلام می شود.

آخرین دستور این جلسه کمیسیون به اعلام نام چهار قهرمان شهر از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان اختصاص داشت. رفیعی با بیان اینکه اعطای هدیه شهرداری به این قهرمانان منوط به ارائه اسامی از سوی مدیرکل تربیت بدنی استان شده بود اظهار کرد: با توجه به درخواست شورا از اداره کلورزش و جوانان مبنی بر اینکه اسامی قهرمانانی که از نظر این اداره کل شایستگی دریافت هدایای شهرداری را دارند به شورا اعلام شود لذا این اسامی از سوی این اداره کل به کمیسیون اعلام شده است. وی افزود: بارها این بحث در شورا و کمیسیون مطرح شد که اعطای هدیه به مدال آوران با چارچوب خاصی انجام گیرد. رییس کمیسیون با اشاره به اینکه چهار قهرمان بازی های آسیایی از سوی اداره کل تربیت بدنی به شورا اعلام شده اند، رسول آتش افروز و سعید حسنی پور دو قهرمان با مدال طلا و اصغر کاردوست و محمد رهبری دو قهرمان دارنده مدال نقره بازی های آسیایی را به اعضای کمیسیون معرفی کرد.

با توضیحات وی، رفیعی پیشنهاد اعطای هدایا به مبلغ ۵ میلیون تومان به دارندگان مدال طلا و ۳ میلیون تومان به دارندگان مدال نقره این بازی ها را پیشنهاد داد که با موافقت اعضای کمیسیون مواجه شد.

اما اعضای کمیسیون به این نتیجه رسیدند که از سال آینده کارگروهی در شورا تشکیل شود که هر ۶ ماه یکبار قهرمانان مدال آور را به شورا معرفی کند و پس از استعلام از اداره کل تربیت بدنی به طور هدفمند و مشخص از مدال آوران ورزشی شهر تقدیر شایسته به عمل آورد.

Share