دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان:

اعتدال را نفی اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌دانیم/تلاش کردیم فضا را آرام کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان با اشاره به پیروی از مهم‌ترین الگوها در راستای جلوگیری از تنش‌های غیر ضروری در این حزب، خاطرنشان کرد: در مدت دو سال گذشته حمله‌های ناجوانمردانه‌ای به دوستان ما شده و تلاش کردیم فضا را آرام کنیم.

 ;keyvan_5617 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کیوان محمدی شب سه‌شنبه در همایش حزب اعتدال و توسعه گیلان با بیان اینکه با افتخار خود را اعتدالی می‌دانیم اظهار کرد: اعتدال را نفی اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌دانیم و این دو جریان می‌تواند ستون مقاوم اعتدالگرایی باشد.

وی ادامه داد: اعتدالگرایان خطر اصلی را افراطی‌گریی می‌دانند و در شرایط کنونی جهان اسلام در گرداب‌های افراطی گرفتار شده است.

محمدی با اشاره به اینکه حزب اعتدال و توسعه گیلان مقابله با افراطی‌گری متحجران را در آرام کردن فضا می‌داند، بیان کرد: اراده و همت ملت و برنامه‌ریزی می‌تواند در تصحیح رفتار دولت‌ها موثر باشد.

دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان بر توجه به آموزش در این حزب تاکید کرد و افزود: سال ۸۱ تا ۸۴ دو دوره فعالیت در حزب اعتدال و توسعه گیلان داشتیم و پس از آن رکود بر حزب حاکم بود و در سال ۹۲ حرکت حزب دوباره آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۵ برنامه سخنرانی ماهانه از سال ۸۱ تا ۸۴ توسط حزب اعتدال و توسعه در گیلان برگزار شده است، تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون ۳۳ برنامه در استان برگزار کردیم و توانستیم فعالیت‌های موثرتری را انجام دهیم.

محمدی از برگزاری پنج دوره کلاس آموزش سیاسی تابستان امسال در گیلان خبر داد و گفت: شرکت در مناظره‌های سیاسی، شرکت فعال در انتخابات متعدد، همکاری با گروه‌های سیاسی و همکاری با اصولگرایان و اصلاح‌طلبان واقعی برای اتحاد بیشتر در کشور توسط حزب اعتدال و توسعه انجام شده است.

دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان با اشاره به پیروی از مهم‌ترین الگوها در راستای جلوگیری از تنش‌های غیر ضروری در این حزب، خاطرنشان کرد: در مدت دو سال گذشته حمله‌های ناجوانمردانه‌ای به دوستان ما شده و تلاش کردیم فضا را آرام کنیم.

وی هویت‌یابی و هویت‌دهی سیاسی به فعالان در این عرصه را مهم خواند و یادآور شد: به‌دنبال عضوگیری نبودیم اما عضویابی افرادی که اعتدالی عمل می‌کنند، انجام می‌شود.

محمدی با بیان اینکه امروز با جریان عجیب و غریبی که ادعای جریان مستقل دارند مواجه هستیم، اظهار کرد: پرچم تمام جریان‌ها در دکه آنها پیدا می‌شود.

دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان کمک به مسئولان اجرایی دولت با ایجاد آرامش و همراهی فکری و عملی را حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: موضوع مذکور موجب می‌شود شرایط مناسب‌تری برای توسعه استان فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه اعضای حزب اعتدال و توسعه کمتر برای در اختیار گرفتن تصدی‌ها لابی کردند، بیان کرد: حزب حرکتی برای در اختیار گرفتن تصدی‌ها نداشته و محمدعلی نجفی استاندار گیلان گواه این مدعا است.

محمدی متذکر شد: شاید متهم به کوتاهی در زمینه مذکور باشیم اما اعتقاد داریم باید مسئولان را یاری کنیم نه اینکه به خاطر منافع خود وقتی را از آنها گرفته و مسائلی را برای مسئولان ایجاد کنیم.

دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان با بیان اینکه موضوع مذکور به مفهوم نداشتن اعتقاد به روند حاکم بر استان نیست، تصریح کرد: تاکنون تلاش کردیم انتقادها را به صورت خصوصی مطرح کرده و حمایت‌ها را علنی کنیم.

وی با انتقاد نسبت به وضعیت بیکاری در گیلان، گفت: وضعیت محیط زیست استان فاجعه‌انگیز است و نسبت به این موضوع حساسیت داریم اما برای اینکه در جامعه تنش ایجاد نشود کمتر به این موضوع پرداختیم.

محمدی موفقیت نسبی حزب اعتدال و توسعه را مرهون پیشکسوتان دانست و خاطرنشان کرد: موفقیت حزب اعتدال و توسعه ریشه در ۱۶ سال نمایندگی مردم رشت در مجلس توسط محمدباقر نوبخت دارد و این امر سبب مباهات گیلانی‌ها است.

دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان با اشاره به اینکه محمدعلی نجفی استاندار از موسسان این حزب در کشور است، خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده اما هنوز حزب به معنای متعارف کلمه نداریم و دورهم جمع شدیم تا در آینده نه‌چندان دور حزب را به وجود آوریم./فارس

Share