مشاور فرمانده کل ارتش خبر داد

اسناد سری و فوق سری ارتش از دوران دفاع مقدس در اختیار عموم قرار می گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که اسناد سری و به کلی سری ارتش در رابطه با دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی بازبینی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که اسناد سری و به کلی سری ارتش در رابطه با دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی بازبینی می شود.

arteshبه دستور ستادکل نیروهای مسلح طبقه بندی محرمانه اسناد هشت سال جنگ تحمیلی به حالت عادی درآمده است و سال ۹۴ در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

امیر سرتیپ رضا خرم طوسی مشاور فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش اعلام کرد اسناد و ناگفته های دفاع مقدس ارتش در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی توضیح داد: پس از دستور رییس ستادکل نیروی های مسلح مبنی بر عادی شدن اسناد دفاع مقدس، گفته ایشان توسط بعضی از مبادی دست اندرکار به بیان تخصصی بازگو شد و جمعی اکنون در حال بازبینی طبقه بندی محرمانه اسناد دفاع مقدس هستند.

مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران اسناد سری، فوق سری و فوق به کلی سری هشت سال جنگ تحمیلی بازبینی می شود.

خرم طوسی گفت: بر اساس قاعده با توجه به مدتی که از دفاع مقدس می گذرد به غیر مواردی استثنا اسناد طبقه بندی شده در خصوص دفاع مقدس باقی نخواهد ماند که طبقه بندی داشته باشد.

سردار سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی رییس سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس هم چندی پیش در گفت وگو با ایرنا گفت که حتی اسنادی که مربوط سازمان حفاظت است نیز از طبقه بندی محرمانه خارج شده است تا در اختیار مردم قرار گیرد.

وی همچنین اعلام کرد که البته بخشی از اسناد اساسی جنگ همچون فرامین امام (ره) و مقام معظم رهبری، دستورات ریاست جمهوری و تصمیمات شورای عالی دفاع همچنان در طبقه بندی محرمانه باقی خواهند ماند.

رییس سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه نیروی مسلح حق ارائه سند به بیرون از دستگاه را ندارد، گفت: نیروهای مسلح باید آن بخش از اطلاعات که عادی شده را در اختیار سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس قرار دهند تا از این طریق اسناد به اطلاع مردم برسد.

صدام دیکتاتور عراق در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف تصرف بخش هایی از ایران نیروهای خود را روانه مرزهای مشترک دو کشور کرد که در نهایت این نیروها موفق به دستیابی به اهداف خود نشدند چرا که هشت سال دفاع جانانه و مقدس رزمندگان اسلام نقشه های آنان را بر هم ریخت.

برخی اسناد هشت سال دفاع مقدس بر اساس طبقه بندی های حفاظتی مختلف پس از جنگ تحمیلی منتشر شدند اما اسناد محرمانه تاکنون منتشر نشده اند./ایرنا

Share