سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس

استانداری به من گفت خرید رای فراگیر است،شما هم انجام بده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس وجود پول های کثیف در انتخابات را واقعیتی تلخ می داند که نیازمند اجرای دقیق تر قانون و حضور فعال تر دستگاه های نظارتی برای برخورد با این پدیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مصطفی افضلی فرد، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در مورد سخنان وزیر کشور در رابطه با وجود پولهای کثیف در انتخابات گفت: وزیر کشور به نکته بسیار خوبی اشاره کردند و این یک نکته واقعی و واقعیت تلخی است که وجود دارد. متاسفانه مقادیر این پولهای کثیف هرچه بیشتر شود به همان میزان می‌تواند آثار مخرب و زیانباری را به جامعه تحمیل کند و در نتایج انتخابات نیز تاثیرگذار باشد .

afzalifardوی با بیان اینکه تحت هر عنوان و در هر دوره‌ای از انتخابات باید به شدت با این موضوع مقابله کرد، اظهار داشت: موضوعی را که وزیر کشور به آن اشاره کردند همه می دانند اما سازوکار وزارت کشور و نهادهای نظارتی همانند شورای نگهبان برای مقابله با این پولهای کثیف و جلوگیری از تزریق ای پول در انتخابات چیست؟ اینکه ما دردی را مطرح کنیم بدون اینکه سازوکارهای درمان آنرا مطرح کنیم درست نیست.

وی با بیان اینکه نظارت در این زمینه بسیار ضعیف است، گفت:من خودم در یکی ازاستانها به استاندار گفتم آقا خرید و فروش رای در حال انجام است، وی به من گفت شما هم اگر می توانید این کار را انجام دهید زیرا موضوعی فراگیر است. گفتن این حرف آنهم از طرف یک مسئول بسیار بد است، این یعنی رسمیت بخشیدن به تخلفات پولی غیرقانونی در انتخاباتی که بسیار در سرنوشت مردم تاثیر گذاراست.

این عضو کمیسیون اصل نود گفت: اینکه این پولها در کدام انتخاباتها زیادتر است بررسی میدانی صورت گیرد اما در هر انتخاباتی چه شوراها و چه ریاست جمهوری این پولها وجود دارند اما ممکن است با توجه به منطقه ای بودن و محله ای بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای شهر در این دو انتخاباتها بیشتر یا کمتر شود.

وی با بیان اینکه وجود این پولها در انتخاباتها واقعیت تلخی است، گفت: بهترین سازوکار برای جلوگیری از این امر اجرای قانون از سوی نهادهای نظارتی است زیرا در حال حاضر در کشور ما قانون انتخابات اجرایی نمی شود مثلا قانون انتخابات می گوید خرید و فروش رای ممنوع است اما وقتی مقام مسئول می گوید نمی شود جلوی خرید و فروش رای را گرفت اگر شما نیز می توانید این کار را انجام دهید چه انتظاری دارید که ما نتیجه بگیریم. درواقع بهترین سازوکار اجرای قاطعانه و بدون اغماض قانون در مورد همه افراداست./نامه نیوز

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share