آیت‌الله قربانی در نماز جمعه رشت:

از محمدباقر نوبخت فرزند گیلان تشکر می‌کنم/اعضای مجلس خبرگان در خط ولایت هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خطیب جمعه رشت گفت: دولت با وجود اعمال تحریم‌ها گرفتاری‌های بسیاری دارد، اما استاندار گیلان اعلام کرد که دولت ۲۵ میلیارد تومان صرف تسهیلات بهزراعی چایکاران کرده است. از محمدباقر نوبخت فرزند گیلان که در دولت خدمت می‌کند تشکر می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه رشت با تبریک فرا رسیدن عید نوروز اظهار کرد: در آستانه حلول سال جدید هستیم و یک سال از عمر ما گذشته و وارد سال نو می‌شویم.

همکاری و همگرایی روحانیت در کنار معلمان هدف آرمانی انبیاء استوی افزود: سلفی و تکفیری‌ها، وهابی‌ها و داعشی‌ها با عید نوروز مخالف هستند و اعتقاد دارند نوروز عید آتش‌پرست‌هاست و آثار آن باید از بین برود.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ملت‌ها فرهنگ، تعالیم و رسوم‌‌هایی دارند، گفت: برخی‌ها این آداب‌ها را بد می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه عرب‌ها پیش از اسلام چهار ماه از سال را حرام می‌دانستند و در آن چهار ماه جنگ نمی‌کردند و امنیت در تمام جامعه به وجود می‌آمد، ادامه داد: مردم به‌ کسب و کار و زندگی خود می‌پرداختند و پس از اسلام موظف شدند به چهار ماه مذکور احترام بگذارند.

قربانی نیکوکاری را پرهیز از گناه و انجام کارهای واجب دانست و تصریح کرد: ایرانی‌ها رسم‌های خوب و بدی داشتند و کلام نیکو، اخلاق نیکو، پندار نیکو و رفتار نیکو از رسم‌های خوب ایرانی‌ها است.

وی عید نوروز را از رسم‌‌های قدیم ایرانی‌ها دانست و گفت: هنگام تحول در نظام آفرینش را جشن می‌گیرند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه اسلام با نشاط، خرمی و هدیه دادن مخالف نیست، اضافه کرد: در نوروز به یکدیگر هدیه می‌دهیم.

وی افزود: تمام دنیا عید نوروز را پذیرفتند و رئیس سازمان ملل برای ملت تبریک ارسال کرد و در این سازمان سفره هفت‌سین پهن کردند.

قربانی درباره مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: مذاکرات انرژی هسته‌ای ایران به لحظه‌های حساس خود رسیده است.

وی افزود: طبق گزارش‌هایی که از مذاکرات می‌رسد امیدواریم موافقت خوب برد برد تا ۱۰ فروردین ماه سال ۹۴ انجام شود و تحریم‌ها از بین برود.

امام جمعه رشت ادامه داد: اگر موافقتی حاصل نشد اتفاقی نمی‌افتد، چراکه ۳۶ سال است که آمریکا علیه ایران تحریم‌ها را اعمال کرده و ما پیشرفت داشته‌ایم و در آینده با توکل به خداوند پیشرفت می‌کنیم و دشمن در دنیا شرمنده و بی‌آبرو می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بهزراعی چای، خاطرنشان کرد: در هفته‌های گذشته درباره پرداخت نشدن تسهیلات بهزراعی چای ابراز گله کردم و این موضوع به نوبخت و وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جمهور رسید.

قربانی گفت: دولت با وجود اعمال تحریم‌ها گرفتاری‌های بسیاری دارد، اما استاندار گیلان اعلام کرد که دولت ۲۵ میلیارد تومان صرف تسهیلات بهزراعی چایکاران کرده و اکنون به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی یادآور شد: از محمدباقر نوبخت فرزند گیلان که در دولت خدمت می‌کند تشکر می‌کنم.

خطیب جمعه رشت درباره انتخاب رئیس مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: اعضای خبرگان از فقها و علما هستند و طبق ضوابطی که داشته‌اند شخصیتی انقلابی را انتخاب کردند.

وی آیت‌الله محمد یزدی را در خط انقلاب و ولایت و بدون هیچ انحرافی دانست و گفت: اعضای مجلس خبرگان رهبری در خط ولایت و انقلاب هستند./فارس

Share