زیر بازارچه کتاب

ادبیات در آستانه نوروز پرمخاطب شد/کتاب پرفروشِ سال همچنان می‌فروشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حالا بازار کتاب نیز در هفته سوم اسفند ۹۳ نیز این حال و هوا را به خود گرفته و با پرفروش شدن آثار ادبی می‌توان فهمید که مردم برای تعطیلات نوروزی خود برنامه‌های ادبی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با نزدیک شدن به نوروز ۹۴ تکاپو در نقاط مختلف شهر و زندگی مردم دیده می‌شود که نشان از فرا رسیدن یک سال جدید دارد.

۱۳۹۳۰۶۲۰۰۰۰۱۳۵_PhotoAحالا بازار کتاب نیز در هفته سوم اسفند ۹۳ نیز این حال و هوا را به خود گرفته و با پرفروش شدن آثار ادبی می‌توان فهمید که مردم برای تعطیلات نوروزی خود برنامه‌های ادبی دارند و می‌خواهند از فرصت تعطیلات برای مطالعه آثاری که شاید در روزهای دیگر سال به خاطر مشغله‌های زندگی موفق به خواندن آنها نشوند استفاده کنند.

شازده کوچولو، محله گمشده، خیابان بوتیک‌های خاموش، پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد، کمی دیرتر، طوفان دیگری در راه است، مرد ناتمام، قیدار، ابن‌مشغله، ته خیار، یک عاشقانه آرام، سووشون، گرگ‌سالی، آبنبات هل‌دار، اتحادیه ابلهان و … از جمله آثاری است که در این هفته در میان پرفروش‌ها دیده می‌شود. البته نباید فراموش کرد که ادبیات داستانی جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها است اما در این هفته این میزان با رشد چشمگیری روبرو بوده است.

هفته سوم اسفند ۹۳ نیز با شاهد پرفروش‌ شدن کتاب «خانواده» بودیم. کتابی که حاوی بیانات مقام معظم رهبری در موضوع سبک زندگی و شیوه‌های قوام‌بخشی به نهاد خانواده است. این کتاب ار انتشارات موسسه فرهنگی ایمان جهادی(صهبا) روانه بازار کتاب کرده است.

«من زنده‌ام» عنوان دیگر کتاب پرفروش هفته سوم اسفند ۹۳ است. این کتاب که عنوان پرفرو‌ش‌ترین کتاب سال ۹۳ را با خود همراه دارد همچنان در میان پرفروش‌های کتاب دیده می‌شود. این کتاب شرح خاطرات ۱۰۰۱ شب اشارت معصومه آباد در زندان‌های رژیم بعث است که انتشارات بروج آن را روانه بازار کتاب کرده است.

«انسان ۲۵۰ ساله» عنوان کتاب دیگری است که در این هفته توانست در میان پرفروش‌ها جایی برای خود باز کند. این کتاب که به طور پیوسته در میان پرفروش‌ها وجود داشته و گاهی با اختلاف کمی نتوانست در جمع ۳ عنوان پرفروش هفته قرار گیرد در این هفته جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

پرفروش اول :خانواده
پرفروش دوم: من زنده‌ام
پرفروش سوم :انسان ۲۵۰ ساله

با توجه به آغاز اردوهای راهیان نور و سفر به مناطق عملیاتی دروان دفاع مقدس، پرفروش شدن کتب مرتبط با مناطق عملیاتی جالب توجه است. این نکته در فروشگاه‌های کتاب واقع در شهرهای نزدیک‌ به آن مناطق چون اهواز، دزفول، همدان، کرمانشاه و … چشمگیرتر است.

«روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» اثر احمد شاملو کتابی است که برای اولین بار در ماه‌های اخیر منتشر شده و طی هفته‌های اخیر در میان پرفروش‌ها دیده می‌شود. این کتاب در واقع سفرنامه غیرشخصی احمد شاملو به آمریکا، نوشته شده در سال‌های ۶۸ و ۶۹ است.

نکته‌ای که در این هفته وجود داشت پرفروش شدن کتابی در یکی از فروشگاه‌ها به موجب مطالعه فروشنده‌ها و همسران آنها بود. یکی از فروشنده ابراز داشت کتاب «کمی دیرتر» از آثار سیدمهدی شجاعی به واسطه این که خودمان و همسران‌مان آن را مطالعه کرده و در هنگام رجوع مشتری آن را به آنها معرفی می‌کردیم در میان پرفروش‌ها قرار گرفته است.

معصومه آباد نویسنده کتاب «من زنده‌ام» همانطور که کتابش توانست عنوان پرفروش‌ترین کتاب در سال ۹۳ را به خود اختصاص دهد، موفق شد همراه با کتابش به عنوانی چون پرفروش‌ترین نویسنده سال برسد. در این هفته این نویسنده زن توانست عنوان پرفروش‌ترین نویسنده را به خود اختصاص دهد.

سید مهدی شجاعی نویسنده کتاب‌هایی چون «کشتی پهلو گرفته»، «کمی دیرتر» و «طوفان دیگری در راه است» توانست همراه اصغر طاهرزاده در جایگاه دوم پرفروش‌ترین نویسنده‌ها قرار بگیرند. علی‌ صفایی حائری، محسن عباسی ولدی و حسین سیدی نیز ۳ نویسنده‌ای هستند که توانستند در این هفته در جایگاه سوم پرفروش‌ها قرار بگیرند.

نویسنده اول:  معصومه آباد
نویسنده دوم : سید مهدی شجاعی – اصغر طاهرزاده
نویسنده سوم : علی صفایی حائری – محسن عباسی ولدی – حسین سیدی

«دختر شینا» دیگر کتابی است که طی هفته‌های اخیر با یک رشد معنادار در فروش توانسته در یمان پرفروش‌ها برای خود جایی باز کند. این کتاب حکایتی از یک زندگی در پشت صحنه جنگ است؛ خاطرات زنی که در طول هشت سال ازدواجش با یکی از سرداران دفاع‌مقدس، با دشواری‌های دوری همسر و بزرگ کردن فرزندانش، کنار آمد و به تنهایی زندگی‌ را اداره کرد، چهار دختر و یک پسر به دنیا آورد و همسرش فقط موقع به دنیا آمدن یکی‌شان در کنارش بود. «دختر شینا» از معدود کتاب‌های خاطرات است که زندگی پرفراز و نشیب یک دختر جوان روستایی را در برابر چشمان ما به نمایش می‌گذارد، دختری که آن‌قدر می‌ایستد و می‌افتد و دوباره برمی‌خیزد تا جنگ را تحقیرکند./فارس

Share