استاندار در نشست هماهنگی ستاد روز بزرگداشت شهدا

احداث موزه شهدای انقلاب باید تحقق یابد/نگاه ما به شهدا فرابخشی و فراجناحی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست هماهنگی ستاد بیست و دوم اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا به ریاست استاندار گیلان ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید انصاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست هماهنگی ستاد بیست و دوم اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا به ریاست استاندار گیلان ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید انصاری برگزار شد.

۲۰۱۵۰۲۲۴۱۱۱۵۰۸_IMG_2937دکتر محمدعلی نجفی در این نشست که به منظور شناساندن و ترویج روز بزرگداشت شهدا و فرا گیر کردن آن در افکار عمومی برگزار شد بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری شایسته روز بزرگداشت شهدا تأکید کرد و افزود : شهدا با ایثار ، فداکاری و از خود گذشتگی ، عزت و اقتدار را برای ما به ارمغان آوردند وامروز ما هر چه داریم مرهون رشادت‌ها و حماسه آفرینی های شهیدانی است که در پیش از انقلاب و پس از آن شهادت رسیدند.

دکتر نجفی تکریم خاندان معظم شهدا را از جلمه رسالت‌های خطیر مدیران دانست و افزود : دیدار با خانواده‌های شهدا و تکریم این عزیزان از جمله موارد مهمی به شمار می‌رود که مسئولین باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دکتر نجفی تاکید کرد: نگاه ما به شهدا باید فرابخشی و فراجناحی باشد و همه بخش‌ها را شامل شود.

استاندار گیلان خواستار ارائه برنامه‌های جدید، ابتکاری و تحولی در بزرگداشت شهدا شد و گفت: باید انگیزه‌های جدید برای برگزاری این مجالس ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: در برگزاری یادواره شهدا حتی یادواره‌های شهدای یک روستا باید نوع پردازش به مجلس، نوع سخنرانی و غیره مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر ضرورت اجرای موزه شهدا گیلان تأکید کرد و افزود : باتوجه به اینکه در چند سال گذشته بحث تهیه زمین و احداث این موزه مطرح گردیده اما علی رغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته متأسفانه هنوز محقق نگردید.

استاندار گیلان افزود : احداث موزه شهدای انقلاب از جمله موارد مهمی به شمار می رود که باید تحقق یابد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این نشست زنده نگه داشتن یاد و نام و خاطره شهیدان و تبیین حق عظیم شهدا و احیاء حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با بهره گیری از ظرفیت فرهنگی روز بزرگداشت شهدا را از جمله اهداف روز بزرگداشت شهدا عنوان کرد و اظهار داشت : اجرای برنامه های جذاب ، جدید و ابتکاری و تحولی ،  تمرکز و اوج گیری برنامه ها از نوزدهم تا بیست و دوم اسفند ، فراگیر کردن روز بزرگداشت شهدا و رویکرد فرهنگ سازی برای تبیین روز بزرگداشت شهدا را از جمله تدابیر و سیاستها دراین روز  به شمار می رود.

ابراهیم طاهر نژاد گفت : شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور نهادینه سازی فرهنگ بزرگداشت شهدا روز ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید را رسماً به عنوان «روز بزرگداشت شهدا» نامگذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت و اعلام کرد.

Share