رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:

اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز ۹۴ در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز ۹۴ در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز ۹۴ در این استان خبر داد. ۱۳۹۲۱۲۰۷۰۰۰۶۰۲_PhotoA

محمد درویش‌کردار ظهر امروز در نشست بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان  تقاضای عمومی برای بسیاری از کالا و خدمات در ایام پایانی سال را در حال افزایش دانست.

وی با بیان اینکه سفرهای زیارتی و سیاحتی در حال افزایش است، افزود: پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالا و ارزاق پرمصرف و اولویت‌دار از جمله برنامه‌های مهم اداره بازرسی سازمان است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از آغاز اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز سال ۹۴ خبر داد و گفت: این طرح از ۱۵ اسفند ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ۹۴ ادامه می‌یابد.

وی اجرای طرح نظارتی پایش کالا و خدمات ویژه ایام نوروز را با هدف تعادل عرضه و تقاضا و تنظیم بازار و تأمین مایحتاج عمومی شهروندان گیلانی و جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها عنوان کرد.

درویش‌کردار با تاکید بر اینکه پایش جدی و مستمر بر بازار صورت می‌گیرد، تصریح کرد: با متخلفان تامین و توزیع کالا و خدمات به مصرف کنندگان برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

وی نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات در مراحل مختلف از تأمین تا توزیع مایحتاج عمومی مردم و نیز ارائه خدمات را ضرورت خواند و ادامه داد: کنترل و جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری و دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش‌های مردمی را از اهداف طرح نظارتی ذکر کرد.

این مسئول با بیان اینکه رسانه‌ها در اجرای طرح نظارتی با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همکاری دارند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و انجمن‌ها، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، حمل و نقل و پایانه‌ها، تعاون روستایی و پشتیبانی امور دام در راستای اجرای طرح مذکور با سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری دارند.

وی نظارت بر عملکرد مراکز خرید نظیر میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌­های عرضه کننده لباس و پوشاک، آجیل و خشکبار، شیرینی­‌جات و … را از جمله موارد طرح نظارتی ذکر کرد و گفت: نظارت بر رعایت درصد سودهای خرده‌­فروشی و عمده‌فروشی کالا را از دیگر موارد اجرای طرح نظارت و پایش کالا و خدمات است.

درویش‌کردار با اشاره به اینکه بازرسان و تیم‌های گشت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ایام تعطیلات نوروزی و ساعات غیر اداری آماده خدمات‌رسانی به شهروندان استانی و مسافران هستند، یادآور شد: همکاری اداره‌های تعزیرات حکومتی استان به منظور رسیدگی به پرونده‌های متشکله از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها در اجرای موفق این طرح بزرگ سراسری است.

وی نظارت‌ها را بر عرضه کالا و بخش خدمات دانست و تصریح کرد: بر کالای پرمصرف و عملکرد انبارها و سردخانه‌­ها، میادین میوه و تره‌­بار، نمایشگاه­‌های عرضه مستقیم کالا و … نظارت می‌شود.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نظارت بر شرکت­‌های مسافری هوایی، زمینی و دریایی و دفاتر فروش آنها، حمل و نقل درون­‌شهری و برون­‌شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری­‌ها، رستوران­‌های بین‌شهری و… را در بخش خدمات عنوان کرد.

وی نظارت بر نحوه اجرای تامین، توزیع و کیفیت میوه و مرکبات را از دیگر موارد طرح مذکور بیان کرد./فارس

Share