معاون وزیر ورزش و جوانان:مجوز جذب ۹۶۰ نفر در وزارت ورزش و جوانان

آیین‌نامه استخدام قهرمانان ورزشی در دولت در حال تصویب است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت: آیین‌‌نامه استخدام قهرمانان ورزشی در دولت در حال تصویب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید مناف هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان و روسای هیئت‌های ورزشی گیلان در اداره کل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه تمام دولتمردان در تلاش هستند تا مشکلات امروز بررسی و برطرف شود، اظهار کرد: امروز ورزش پیشرفته بوده و از اساتید و نخبه‌ها برخوردار است.

۱۱۳۱۴۸_PhotoAوی با بیان اینکه امروز بسیاری از کشورها برای جامعه سالم به ورزش همگانی و دیگر رشته‌ها توجه دارند، تصریح کرد: بسیاری کشورها تلاش می‌کنند تا مشکلات خود را از طریق ورزش برطرف کنند و تمایل دارند تا میزبان رقابت‌های ورزشی شوند.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان وزیر ورزش و جوانان، بسیاری از دولت‌ها را دیپلماتیک ورزشی خواند و افزود: در کشور ما نیز ورزش می تواند از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری و به جوانان کمک کند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه ورزش در کشور ما به درستی تبیین نشده است، ادامه داد: رتبه ۲۱ دستگاه ورزش در بین دستگاه‌های ورزشی قابل قبول نیست.

هاشمی وضعیت بودجه ورزش و جوانان را مناسب با فعالیت ناکافی خواند و خاطرنشان کرد: مشکلات سخت و اداری وجود دارد و عقب‌ماندگی‌ها سال‌های گذشته در ورزش باید برطرف شود.

این مسئول، سخنان خود را انتخاباتی ندانست و گفت: نگاه به ورزش در گذشته نگاه زنگ تفریحی بود و همان نگاه به مرور تداوم یافت و نتوانستیم از زیبایی‌های ورزش و جایگاه آن در منابع انسانی، پست‌های خالی، رفاهیات، کمپینگ ورزشی، استانداردها و … استفاده کنیم.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان وزیر ورزش و جوانان با تصریح بر اینکه ۷ هزار مکان ورزشی در کشور وجود دارد، ادامه داد: سال گذشته این مکان‌ها را ۱۰ میلیارد تومان اجاره دادیم و باید از سال آینده مکان‌های ورزشی واگذار شود و می‌توانیم بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان از این محل درآمدزایی داشته باشیم.

وی افزود: در قانون بودجه ۹۴ آمده است که وزارت ورزش هر مقدار وصولی که داشته باشد به همان شهرستان و حوزه انتخابیه ورزش برمی‌گرداند.

هاشمی واگذاری صفر تا ۱۰۰ پروژه‌های وزارت ورزش و جوانان را از برنامه‌های مهم در سال ۹۴ عنوان کرد و خطاب به حاضران گفت: پروژه‌ها را در اختیار شهرداری‌ها قرار دهید تا به اتمام برسانند.

وی با بیان اینکه در حوزه ورزش کارهای زیربنایی انجام نشده است، یادآور شد: باید نظم و انضباط در ورزش داشته باشیم ضمن اینکه عقب‌ماندگی‌های ۲۰ ساله در مدت یک سال به پایان نمی‌رسد.

این مسئول توانمندسازی و پول‌سازی از از طریق واگذاری اماکن ورزشی را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: در بودجه ۹۴ بسیاری از مسایل را خودمان باید درست کنیم.

وی آیین‌نامه استخدام قهرمانان ورزشی در دولت را در دست تصویب دانست و یادآور شد: این آیین‌نامه با امضای دولت وارد مجلس شود ضمن اینکه آیین‌نامه اشتغال بخش خصوصی در رشته‌های تربیت بدنی برای عملیاتی شدن تحویل مجلس داده شد.

هاشمی با اشاره به اینکه امیدواریم سال آینده با اصلاحات رضایت‌مندی داشته باشیم، از تعیین تکلیف وضعیت استخدامی ۹۶۰ نفر نیروهای ورزش و جوانان استان‌های کشور که در آزمون سال‌های گذشته قبول شده بودند، خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: مجوز جدید تعداد ۱۰۰ نفر دیگر گرفته شد که امیدواریم نیروهای شایسته در حوزه‌های مختلف ورزش کشور را داشته باشیم.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان وزیر ورزش و جوانان در پایان گیلان را در بسیاری از رشته‌های رزمی، توپی، کشتی، وزنه‌برداری و… صاحب مقام در کشور خواند و یادآور شد: تا پایان امسال بیش از یک‌میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی ورزش گیلان کمک می‌شود.

/فارس

Share