آیت الله امامی کاشانی:اگر مذاکرات به نتیجه نرسید ایران برده و ۱+۵ باخته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر مذاکرات به نتیجه نرسید ایران برده و ۱+۵ باخته است چرا که به جهان نشان داد اهل منطق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر مذاکرات به نتیجه نرسید ایران برده و ۱+۵ باخته است چرا که به جهان نشان داد اهل منطق است.۱۴-۱۲-۲۶-۱۴۵۴۲۰۴

آیت الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های عبادی این هفته به آیات نورانی قرآن پیرامون امید اشاره کرد و گفت: ارزش زندگی به وجود امید است. باید به دنبال نور حرکت کرد و راه زندگی را از همین نور ها باید پیدا کرد. دور تا دور جهان پر از نور است که برای همه انسان ها است.

او با اشاره به ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) گفت: فاطمیه باید ما را به ارزش های معنوی رهنمون سازد. یاد بگیریم که از حجت خداوند ولی عصر(عج) پیروی کنیم. جوانان باید از ایام فاطمیه درس بگیرند. عفت فاطمه باید الگوی مرد و زن باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های سیاسی این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان پریشان و بیهوده نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا گفت: او گفت نباید با ایران توافق شود چرا که ایران برای اسرائیل نه برای دنیا خطر است. به آن هایی که کف زدند می گوییم که ایران در ۳۶ سال بعد از انقلاب برای هیج کجا خطر نبود، ۸ سال در جنگ تحمیلی دفاع کرد اما به جایی حمله نکرد.

او ادامه داد: ایران را پس از جنگ همه شناختند. کشور ما این چنین بر پایه ایمان و اسلام که منادی آن قوانین اساسی جمهوری اسلامی است با رهبری فقیهی جامع الشرایط که دارای تقوا و عدالت است اداره می شد. امام راحل ما چنین بود رهبر انقلاب هم چنین است.

آیت الله امامی کاشانی خطاب به نتانیاهو گفت: این که می گویی با هرگونه توافق در مذاکرات ۱+۵ مخالفی به خیالی که توافقی شود یا خیر، مگر مشکلی پیش آمده که چنین حرف میزنی؟ اگر این توافق به نتیجه برسد پر واضح است که طرفین مذاکره هر دو برده اند. به این معنا که مذاکرات برد -برد بوده نه برد و باخت. اما اگر به نتیجه نرسید ایران برده و ۱+۵ باخته است. ایران نشان داد منطق ما و منطقی که از امام علی آموخته است درست بوده است.

او گفت: این منطق را نظام جهوری اسلامی و وزارت امورخارجه بیان می کند و می گوید ما از حقمان به هیچ وجه عقب نشینی نمی کنیم وموضع رهبر و ملت ما این است انسجام و رهبری بر اساس عدالت و ایمان داریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تحسین کردن این اقدام دولت که ریالی از بودجه سال آینده را به نتیجه مذاکرات گره نزده است، گفت: رئیس برنامه و بودجه چه جمله خوبی گفت لایحه ای که دولت و مجلس ارائه کرده یک ذره ای مبتنی بر این نیست که مذاکرات به نتیجه برسد.

وی اظهار داشت: تمام بودجه بر اساس درآمد کشور است و اگر نتانیاهو فکر می کند با این کار فشاری به ایران آورده است آن را به گور خواهد برد. نه فقط رژیم غاصب صهیونیست، بلکه هوادارانشان در غرب و امریکا و عمال ضعیفش هم این آرزو را به گور خواهند برد. ایران در ارتقا، اعتلا و عزت پیش می رود . ایران اگر هم به نتیجه نرسد برد کرده است، چراکه به جهان نشان داد اهل منطق است./ایسکا

Share