با ورود یک توده ‌هوای سرد‌ و بارش‌زا

آماده باش ستاد حوادث غیرمترقبه آستانه‌اشرفیه/تعطیلی مدارس ابتدایی برخی روستاها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با ورود یک توده ‌هوای سرد‌ و بارش‌زا در سواحل جنوبی گیلان ریزش برف که از شب گذشته در این شهرستان آغاز شده بود همچنان ادامه دارد و ستاد حوادث غیر مترقبه آستانه‌اشرفیه در آمادگی کامل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با ورود یک توده ‌هوای سرد‌ و بارش‌زا در سواحل جنوبی گیلان ریزش برف که از شب گذشته در این شهرستان آغاز شده بود همچنان ادامه دارد و ستاد حوادث غیر مترقبه آستانه‌اشرفیه در آمادگی کامل است.
رئیس اداره راه، مسکن و شهرسازی آستانه‌اشرفیه از آمادگی راهداری این شهرستان برای ارائه خدمات راهداری و تردد ایمن خودروها در جاده‌های اصلی و فرعی این شهرستان خبر داد.

آمادگی راه و شهرسازی آستانه‌اشرفیه برای باز نگه‌داشتن مسیرها
۱۳۹۳۱۰۳۰۰۰۰۸۵۰_PhotoAفرهاد دلدار با بیان اینکه تمام وسایل سنگین راهداری آستانه‌اشرفیه در ابتدای ورودی آستانه‌اشرفیه مستقر هستند، افزود: بالغ‌ بر ۱۰۰ کیلومتر جاده اصلی آسفالته و ۵۶۰ کیلومتر جاده فرعی خاکی زیرپوشش راه و شهرسازی آستانه‌اشرفیه است.

وی باز نگه داشتن جاده‌ها و تردد خودروی مردم را از وظایف مهم عنوان کرد و گفت: مجموعه عوامل راهداری به همراه ماشین‌آلات سنگین راهداری، بیل‌های مکانیکی، لودر به حالت آماده‌باش هستند و در وقت لازم وارد عمل می‌شوند.

شهردار آستانه‌اشرفیه نیز عنوان کرد: ستاد حوادث غیرمترقبه مستقر در شهرداری از شب گذشته با دو دستگاه برف‌روب، دو دستگاه برف‌خور و دو دستگاه بیل مکانیکی و لودر آماده برف‌روبی و ارائه خدمات در سطح شهرستان هستند.

علی شفیعی با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مسدود شدن خیابان یا کوچه به شهرداری آستانه‌اشرفیه اعلام نشده است، تصریح کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل در تردد می‌توانند با ستاد مستقر در شهرداری تماس برقرار کنند.

معاون فرماندار آستانه‌اشرفیه نیز  با اشاره به آمادگی فرمانداری این شهرستان برای ارائه خدمت به شهروندان و روستائیان گفت: شاهد نزولات آسمانی و ریزش برف و باران و کاهش دما در این شهرستان هستیم.

رضا کحالی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های هواشناسی وضعیت هوای گیلان تا ظهر فردا یکشنبه بارانی، برفی و کاهش ناپایداری هوا پیش‌بینی‌شده است، تصریح کرد: برای ارائه خدمات آماده هستیم.

آمادگی نانوایان آستانه‌اشرفیه برای پخت نان
رئیس اداره صنعت، تجارت و معدن آستانه‌اشرفیه نیز از آمادگی تمام نانوایی‌های این شهرستان برای پخت نان خبر داد.
محمدرضا حامیان، افزود: بر اساس سهمیه آردی که در اختیار نانوایان قرار گرفته و با توجه به‌پیش بینی‌های لازم دستورات لازم از سوی اتحادیه صنفی به نانوایان شهر و روستا ابلاغ شده است.
به گفته وی با توجه به سیاست‌های ابلاغی مبنی حذف تدریجی سهمیه آرد و افزایش قیمت نان که تا پایان سال ۹۴ به‌صورت آرد آزاد پز در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد تمام سهمیه‌های قبلی ذخیره‌شده نیز در بین نانوایان توزیع‌ شده است.

این مسئول درباره بازرسی‌های اداره مذکور مبنی بر دایر بودن نانوایی‌های سطح شهر و روستا، خاطرنشان کرد: بازرسان این اداره با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با اتحادیه صنفی نانوایان به‌صورت مستمر به نانوایی‌های سطح شهر و روستای آستانه‌اشرفیه نظارت می‌کنند و با افراد متخلف نیز برخورد می‌شود.

تعطیلی مدارس ابتدایی برخی روستاهای آستانه‌اشرفیه

رئیس آموزش و پرورش آستانه‌اشرفیه نیز از دایر بودن تمام مدارس در نوبت صبح در شهر و روستا خبر داد و اذعان داشت: در برخی از مناطق روستایی مدارس ابتدایی تعطیل شده است.
اسماعیل همایونی متذکر شد: در دهستان چهارده، شامل «شیرکوه»، «خلشا»، «کتشصت آبادان» به دلیل بارش برف شدید برخی از اولیا با هماهنگی‌های به عمل آمده فرزندان خود را روانه مدارس نکرده‌اند اما کادر اداری و آموزشی در مدارس برای ارائه خدمات آموزشی حضور دارند.

/فارس

Share