از گوشه و کنار سیاست:

آقای هاشمی اگر منتظر آمدن آقای مصباح است،نیاید/دلیل نمایندگان برای سفر به انگلیس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گروهی از نمایندگان مجلس روز یکشنبه به لندن، پایتخت بریتانیا سفر کردند. عباسعلی منصوری آرانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بریتانیا گفته که این گروه برای گفت و گو با نمایندگان پارلمان بریتانیا و دیدار با ایرانیان مقیم لندن به بریتانیا سفر کرده‌اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.
تابناک نوشت:

دلیل نمایندگان برای سفر به انگلیس!

گوشهگروهی از نمایندگان مجلس روز یکشنبه به لندن، پایتخت بریتانیا سفر کردند. عباسعلی منصوری آرانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بریتانیا با اعلام این خبر به خبرگزاری خانه ملت گفته که این گروه برای گفت و گو با نمایندگان پارلمان بریتانیا و دیدار با ایرانیان مقیم لندن به بریتانیا سفر کرده‌اند. به گفته منصوری آرانی این سفر در پاسخ به دیدار سال گذشته گروه پارلمانی بریتانیا از ایران انجام شده است.

آقای هاشمی اگر منتظر آمدن آقای مصباح است، پس نیاید

درحالی که آیت الله موحدی کرمانی از احتمال نامزدی آیت الله مصباح خبر داده است، مرتضی آقا تهرانی، دبیرکل حزب پایداری انقلاب اسلامی درواکنش به این خبر ،گفته است :بعید می‌دانم آیت الله مصباح بیاید، آقای مصباح به فکر این چیز‌ها نیست، آقای هاشمی اگر منتظر آمدن آقای مصباح است، پس نیاید.

مرجع تصمیم‌گیری اعلام ۱۷۰ نام

مصطفی افضلی‌فرد، در مورد اعلام اسامی کاندیداهای پول گرفته از محمدرضا رحیمی در مجلس هشتم، گفته: در صورت تصویب هیئت رئیسه٬ کمیسیون اصل نودم قانون اساسی بزودی اسامی واقعی کاندیداهای مجلس هشتم که از محمدرضا رحیمی پول گرفته‌اند، اعلام خواهد شد.

مقایسه دوران احمدی نژاد با دوران هویدا

سعید لیلاز با بیان اینکه در بخش ارزی قرارداد با پیمانکاران خارجی برای پروژه‌های عمرانی، تسعیر یورو به ریال سر سوزنی در نرخ قرارداد تاثیر نمی‌گذارد، گفت: در اینکه قرارداد پروژه‌های عمرانی در دولت قبل گران‌تر منعقد می‌شد، هیچ شکی نیست. این کار‌شناس اقتصادی در گفت‌و‌گو با ایلنا با بیان اینکه قرارداد پروژه‌های منعقد شده در دولت قبل را تا حد قابل توجهی می‌توان ارزان‌تر منعقد کرد، ادامه داد: قطعا بخش قابل توجهی از قراردادهای منعقد شده در دولت گذشته حیف و میل می‌شده که البته بخش میل آن بیشتر از حیف آن است. در تاریخ معاصر ایران دو دوره داشتیم که سهم میل از حیف در اعتبارات اختصاص یافته بیشتر بود که اولین دوره آن به ۵ سال اخر دوره مدیریت هویدا اختصاص می‌یابد و دوره بعدی به سال‌های ریاست جمهوری احمدی‌نژاد.

صادق طباطبایی درباره احمدی نژاد چه عقیده ای داشت؟

عدنان طباطبایی پسر صادق طباطبایی به روزنامه شرق می گوید: ما چالشی در بحث‌های سیاسی نداشتیم و تقریبا هم‌فکر بودیم، من به گفت‌وگو با پدر درباره مسایل ایران بسیار علاقه‌مند بودم. شاید درباره راه‌حل‌ها در برخی مسایل متفاوت فکر می‌کردیم اما در کل بسیار نزدیک‌به‌هم می‌اندیشیدیم، به‌خصوص در هشت‌سال ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد که دوران سختی برای کشورمان بود، پدر بسیار ما را دلداری می‌داد.می‌گفتند که این اتفاق‌ها تجربه‌ لازم و واجبی برای یک کشور است. به‌هرحال هر کشوری در روند رشد خود مراحل مختلفی را طی می‌کند. پدر به من آموخت که به مسایل سیاسی و تحولات کشور نگاه بلندمدت داشته باشم و رخدادهای سیاسی را در دوره‌های زمانی بلندتر ببینم.با پدر درباره این مسایل بسیار صحبت می‌کردیم، در این‌باره دلایل منطقی‌شان این بود که احساس می‌شد سیاست کلی کشور باید به سمتی برود که کشور امنیتی شود و گفتمان کمی تندتر و محکم‌تر شود، به‌لحاظ مسایل داخلی هم شاید بتوان گفت گروه مقابل آقای احمدی‌نژاد دچار ناهماهنگی شده ‌بودند. به‌هرحال اینکه چرا سال٨۴ احمدی‌نژاد توانست پیروز شود قطعا دلایل مختلفی دارد، خود انتخاب ایشان اتفاق آنچنان ناگواری نبود، نتیجه اتفاقاتی بود که سال‌های پیش رقم خورده بود.

Share