واکنش‌های توئیتری به نامه جمهوری‌خواهان به ایران:«۴۷ خیانتکار» را اعدام کنید!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از روز دوشنبه و در پی انتشار نامه جمهوری خواهان خطاب به رهبران ایران با مضمون هشدار درباره مذاکرات هسته ای، انتقادات شدیدی در داخل و خارج از آمریکا از این اقدام صورت گرفته است. در این میان، واکنش کاربران شبکه اجتماعی توئیتر، به ویژه کاربران آمریکایی به اقدام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از روز دوشنبه و در پی انتشار نامه جمهوری خواهان خطاب به رهبران ایران با مضمون هشدار درباره مذاکرات هسته ای، انتقادات شدیدی در داخل و خارج از آمریکا از این اقدام صورت گرفته است. در این میان، واکنش کاربران شبکه اجتماعی توئیتر، به ویژه کاربران آمریکایی به اقدام نمایندگان خود بسیار جالب توجه بوده است.

سایت خبری «اگزمینر» در مطلبی به بررسی واکنش های در عرصه مطبوعات و همچنین فضای مجازی به نامه اخیر ۴۷ سناتور جمهوری خواه خطاب به ایران پرداخته و می نویسد لیبرال ها در سرتاسر آمریکا، با خشم و نفرت به افرادی که نامه مذکور را امضا کرده اند، واکنش نشان دادند.

در همین راستا، روزنامه «نیویورک دیلی نیوز» در صفحه اول شماره روز گذشته خود تیتر «خیانتکاران» را در اشاره به سناتورهای مذکور به کار برد. در پی این اقدام، هشتگی با عنوان «۴۷ خیانتکار» (#۴۷Traitors) در توئیتر ایجاد شد و به سرعت گسترش یافت. کار به آنجایی رسید که شماری از مخالفان نامه جمهوری خواهان، خواستار به قتل رساندن این ۴۷ نفر شدند!

۴۸۱۶۸۳_۵۲۸

یکی از این افراد در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «به این ۴۷ خیانتکار شلیک کنید. ارزان تر و کارآمدتر است». این گونه ابراز خشم نسبت به جمهوری خواهان از سوی بسیاری از دیگر کاربران تکرار شد. یکی دیگر از این افراد نوشته: «ما به خیانتکاران شلیک می کنیم؛ مگر نه؟ لطفاً…».

برخی دیگر نیز خواستار به دار آویختن جمهوری خواهان شده اند. به عنوان مثال، یکی از کاربران نوشته: «آن ها را در ارتفاع دار بزنید یا سرخشان کنید. بای بای!!!». در این میان، شبکه خبری «فاکس نیوز» نیز به عنوان رسانه جمهوری خواهان، از حمله مصون نمانده است. در یکی از توئیت ها آمده: «ببین چه ساخته ای فاکس نیوز. تو هم به همراه ۴۷ خیانتکار، جمهوری خواهان و اعضای تی پارتی دار زده خواهی شد».

از سوی دیگر، هم راستا با اظهارات اوباما مبنی بر اینکه امضاکنندگان نامه مذکور با «تندروها» در ایران همسو شده اند، جیرد پولیس، عضو مجلس نمایندگان آمریکا، سناتور تام کاتن جمهوری خواه را که نویسنده نامه اخیر است، «تام تهرانی» خطاب کرده و در توئیتر خود نوشته: «تام تهرانی مسئله خود را مستقیماً با دولت ایران مطرح کرد».

به هر حال، آنگونه که مشخص است، این بار تقابل جمهوری خواهان با دموکرات ها و لیبرال ها در آمریکا به جدی ترین شکل خود نمود پیدا کرده؛ به گونه ای که حتی از عرصه سیاسی نیز فراتر رفته و افراد عادی را در شبکه های اجتماعی نیز درگیر خود کرده است./تابناک

Share