مسیر راه‌آهن رشت‌ـ‌انزلی به مناقصه رفت/پیشرفت ۸۹درصد زیرسازی راه‌آهن قزوین‌ـرشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: زیرسازی راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۴۰ کیلومتر ریل‌گذاری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: زیرسازی راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۴۰ کیلومتر ریل‌گذار۱۳۹۳۰۵۱۷۰۰۰۱۵۸_PhotoAی شده است.

شعبان‌علی خاوری امروز با اشاره به وضعیت پروژه راه‌آهن گیلان اظهار کرد: زیرسازی راه‌آهن از مسیر قزوین تا رشت حدود ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه روسازی راه‌آهن در حال انجام است، افزود:  در بخش روسازی «ریل‌گذاری» نیز ۴۰ کیلومتر از طرف قزوین کار شده و قرار است در سال جدید از سمت امامزاده هاشم نیز ریل‌گذاری انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه برآورد اعتبار لازم برای اتمام پروژه راه‌آهن ۷۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: امسال ۲۴۰ میلیارد تومان این پروژه اعتبار داشت که ۱۰۰ درصد آن اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه سال آینده برای این پروژه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، یادآور شد: اگر سقف این اعتبار به حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان برسد پیش‌بینی می‌شود پروژه راه‌آهن در سال مالی ۹۴ به پایان برسد.

خاوری درباره قطعه دیگر پروژه راه‌آهن در مسیر رشت‌ ـ‌ انزلی خاطرنشان کرد: راه‌آهن رشت‌ ـ‌ انزلی ۴۲ کیلومتر بوده که فاز نخست آن از طرف رشت و فاز سوم نیز از سمت انزلی به مناقصه گذاشته شده است.

وی با تصریح بر اینکه برای قطعه مذکور پیمانکار انتخاب شده است، یادآور شد: قرارداد پیمانکار برای مسیر انزلی انتخاب و منعقد شده و در شرف تجهیز کارگاه برای استارت کار برای سال ۹۴ است.

این مسئول در ادامه به وضعیت ایمن‌سازی راه‌های گیلان اشاره کرد و متذکر شد: راه‌های اصلی و فرعی گیلان چند سالی است که هیچ گونه اعتبار استانی به آن اختصاص داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبار دلیل تاخیر در ایمن‌سازی راه‌های استان می‌شود، خاطرنشان کرد: در سطح ملی نیز در سال‌های اخیر نتوانسته‌ایم حتی یک متر در راه‌های فرعی بحث ایمن‌سازی و آسفالت را به دلیل نبود اعتبارات لازم انجام دهیم./فارس

Share