فرماندار رشت:

۱۱۰ آب‌بندان شهرستان رشت نیاز به لایروبی دارد/۹۰ درصد سیستم آبیاری سنتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه ۱۱۰ آبندان در این شهرستان نیازمند لایروبی و کف تراشی است، گفت: در شهرستان رشت دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر کانال آب طبیعی وجود دارد که میزان هدر رفتگی آب در آن زیاد است.

در شهرستان رشت دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر کانال آب طبیعی وجود دارد که میزان هدر رفتگی آب در آن زیاد است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه ۱۱۰ آبندان در این شهرستان نیازمند لایروبی و کف تراشی است، گفت: در شهرستان رشت دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر کانال آب طبیعی وجود دارد که میزان هدر شهرستان رشت دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر کانال آب طبیعی وجود دارد که میزان هدر رفتگی آب در آن زیاد استدر رفتگی آب در آن زیاد است.

سید عیسی مهدوی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران گیلان با بیان اینکه ۷۰ هزار هکتار اراضی در شهرستان رشت وجود دارد، اظهار داشت: در شهرستان رشت دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر کانال آب طبیعی وجود دارد که میزان هدر رفتگی آب در آن زیاد است.

وی با اشاره به وجود ۱۴ ایستگاه پمپاژ در شهرستان رشت، افزود: ۳۸ حلقه چاه در شهرستان رشت وجود دارد که برای آبیاری مزارع کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه ۱۱۰ آبندان در این شهرستان نیازمند لایروبی و کف تراشی است، گفت: برای مدیریت آب در کشاورزی باید توجه ویژه داشته باشیم تا بتوانیم بر مشکلات کم آبی فائق آییم.

مهدوی با اشاره به میزان تولیدی برنج در شهرستان رشت، خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد برنج  کشور در رشت تولید می‌شود به همین دلیل تقویت زیرساخت‌های کشاورزی در حوزه منابع حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد سیستم آبیاری این شهرستان سنتی است، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که سدهای لاستیکی و آب‌بندان‌ها را در شهرستان تقویت کنیم.

فرماندار رشت تاکید کرد: در حوزه مکانیزاسیون و تجهیز کشاورزی و تبدیل کانال‌های سنتی به کانال‌های مدرن برنامه‌های خاصی را پیگیری می‌کنیم./تسنیم

Share