معاون وزیر علوم در کنگره شهدای دانشجوی گیلان

یادبود شهدا نباید به یک کار تکراری تبدیل شود/ در جهاد علمی کوشا باشیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون فرهنگی واجتماعی وزیر علوم افزود: یادبود شهدا نباید به یک کار تکراری تبدیل شود تکریم ارزش‌های مانند ایثار،شجاعت، عزت و اقتدار باید تبیین شود و باید در صیانت از این ارزش‌ها بکوشیم، پیام شهدا را دریابیم و در این مسیر پیش قدم باشیم.

۲۰۱۵۰۲۱۷۱۶۲۷۵۲_IMG_2623
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید ضیاء هاشمی بعد از ظهر امروز در کنگره شهدای دانشجوی گیلان در مسجد باقر العلوم دانشگاه گیلان، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اقشار مختلف اظهار داشت: برخی از شهدا از نوابغ بودند که جان خود را فدای انقلاب کردند.

وی با اشاره به اینکه تاکید مقام معظم رهبری این است که جلسه شهدا ادامه حرکت جهادی و شهادت است و نباید گذاشت یاد شهدا فراموش و یا کهنه شود، افزود: ایشان تذکر دادند این جلسات باید با ابتکار انجام عمل انجام شد تا شهید و شهادت ماندگار شده و اینگونه نباشد که این جلسات تنها به جلسه تکریم تبدیل شود.

دبیر ستاد کنگره شهدای دانشجویی کشور با تاکید بر اینکه وظیفه ما است که همه دانشجویان از کنگره شهدا بهره‌مند شوند، گفت: باید یاد شهدا در زندگی حضور یابد و باید کاری کنم تا آرمان شهدا در دانشگاه در فضای علمی و آکادمیک روز به روز درخشان‌تر شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه شهدا مشعل‌دار عزت و پیروزی کشور هستند، خاطرنشان کرد: باید در دانشگاه یاد و سیره شهدا را تعمیق ببخشیم.

وی تصریح کرد: شهدای دانشجو در تاریخ کشور در جریان دفاع از ارزش‌ها و دفاع از کشور پیشتاز بودند، مبارزه دانشجویان با استکبار در عزت و استقلال کشور بسیار موثر بود، پیشتازی دانشجویان در مخالفت با استعمار و استکبار دانشگاه را به عنوان یک مرجع دینی و علمی مطرح کرد.

معاون فرهنگی واجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه در جریان پیروزی انقلاب و دفاع مقدس از دانشگاه به عنوان یکی از کانون‌های اصلی دفاع از انقلاب و مطالبات ملی مطرح می‌شود، گفت: دانشجویان همواره برای کشور الهام بخش هستند سهم دانشگاه در دفاع مقدس و برای دفاع از اصول و ارزش‌های ملی همواره مشهود است.

هاشمی افزود: شهدای همه اقشار جامعه سرمایه‌های بزرگ اجتماعی هستند و امروز نام شهدا انسجام بخش است، شهدای دانشگاه سرمایه جوشان هستند و حضور در کنگره شهدا سرمایه‌ای است که از برکات آنها باید بر شکاف‌های اجتماعی فائق می‌آییم.

وی با بیان اینکه پیام شهدا حفظ پیوند و همبستگی است، افزود: پیام آنها حفظ اقتدار کشور است شهدا سبب صیانت فرهنگ و یکپارچگی می‌شوند، باید یاد شهدا پیشرفت دهنده فرهنگ جامعه باشد، یاد شهدا ما را تقویت می‌کند که از فراز و نشیب‌ها نجات یابیم.

دبیر ستاد کنگره شهدای دانشجویی کشور با بیان اینکه میراث فرهنگی شهدا راهگشا است، تصریح کرد: وقتی سیره و سلوک شهدا را بشناسیم در مسیر حق به درستی حرکت می‌کنیم، شناخت سیره و سلوک علمی، عملی و اجتماعی شهدا باید مورد توجه باشد.

هاشمی تاکید کرد: شهدا بین عقاید دینی و مسئولیت‌های اجتماعی تعادلی منطقی داشتند در نگاه شهدای دانشجو تعارضی میان دانشجو بودن و مسئولیت اجتماعی و دفاع از آرمان‌ها وجود نداشت.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت در همه حوزه‌ها یک الگو و رهنما است، گفت: شهدا در جهاد نظامی پیش‌قدم بودند امروز در آستانه جهادی هستیم که به کوشش و تلاش نیاز داریم مقام معظم رهبری خواستند در جهاد علمی کوشا باشیم.

معاون فرهنگی واجتماعی وزیر علوم افزود: یادبود شهدا نباید به یک کار تکراری تبدیل شود تکریم ارزش‌های مانند ایثار،شجاعت، عزت و اقتدار باید تبیین شود و باید در صیانت از این ارزش‌ها بکوشیم، پیام شهدا را دریابیم و در این مسیر پیش قدم باشیم./تسنیم

Share