حسینی در مجمع یاران انقلاب اسلامی گیلان در مهدیه رشت:

گزافه‌گویی در نیروهای انقلاب وجود ندارد/نیروهای انقلاب مردم را آگاه می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در فتنه سال ۸۸ برخی از افراد در تنهایی مقام معظم رهبری را تأیید می‌کردند اما جسارت تأیید در صحنه را نداشتند.

برخی که از دیوار لانه جاسوسی بالا رفتند بعدها از آمریکا عذرخواهی کردند و با ملی مذهبی‌ها هم‌اندیشه شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در فتنه سال ۸۸ برخی از افراد در تنهایی مقام معظم رهبری را تأیید می‌کردند اما جسارت تأیید در صحنه را نداشتند.برخی که از دیوار لانه جاسوسی بالا رفتند بعدها از آمریکا عذرخواهی کردند و با ملی مذهبی‌ها هم‌اندیشه شدند

سیدمحمد حسینی عصر امروز در مجمع یاران انقلاب اسلامی گیلان در مهدیه رشت این شهر با اشاره به اینکه پس از گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز روحیه سال ۵۷ و دوران دفاع مقدس در جامعه وجود دارد، اظهار کرد: ویژگی یاران انقلاب و مقایسه این نیروها با آنها که دچار تعلل و تزلزل شدند، حائز اهمیت است.

وی به حضور مردم در صحنه اشاره کرد و افزود: ایام‌الله دهه فجر و ۲۲ بهمن برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

حسینی، خداباوری را نخستین نقطه تمایز نیروهای انقلاب و آنها که سیاسی شدند دانست و بیان کرد: امام (ره) با اتکا به مردم و توکل به خداوند توانست حرکت بزرگی را آغاز کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه معتقد به دو مسیر ولایت الله و ولایت طاغوت هستیم، تصریح کرد: برخی سنگ امام (ره) را به سینه می‌زدند اما اکنون تفسیر خود را دارند و نیاز است دیدگاه قاطع امام (ره) در سیاست داخلی و خارجی را به دقت مرور کنیم.

وی ادامه داد: امام (ره) لازم می‌دانستند روحیه انقلابی در جامعه وجود داشته باشد، اما برخی که از دیوار لانه جاسوسی بالا رفتند بعدها از آمریکا عذرخواهی کردند و با ملی مذهبی‌ها هم‌اندیشه شدند.

حسینی با اشاره به اینکه بعضی از افراد دچار استحاله فرهنگی شدند، خاطرنشان کرد: برخورد شدید با بیگانگان و بدخواهان نظام از ویژگی‌های یاران انقلاب اسلامی است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به استهزای نیروهای داخلی توسط برخی از افراد اشاره کرد و گفت: استهزای نیروهای داخلی و انقلابی کار صحیحی نیست.

وی با تأکید بر اینکه هر جا از معارف ناب فاصله گرفتیم ضربه خوردیم، یادآور شد: گاهی علیه برخی افراد و نیروها جوسازی می‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد مسیری که طی می‌کنند، صحیح است.

حسینی، بصیرت، بیداری و هوشیاری را از ویژگی‌های یاران انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: نیروهای انقلاب متدین و بصیر هستند و مردم را آگاه می‌کنند.

* محافظه‌کاری با روحیه انقلابی سازگاری ندارد

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه محافظه‌کاری با روحیه انقلابی سازگاری ندارد، اضافه کرد: در فتنه سال ۸۸ برخی از افراد در تنهایی مقام معظم رهبری را تأیید می‌کردند اما جسارت تأیید در صحنه را نداشتند.

وی تردید در مواضع مقام معظم رهبری و امام (ره) را بی‌معنا دانست و بیان کرد: برخی عافیت‌طلب هستند و حاضر نمی‌شوند محکم از حق دفاع کنند.

حسینی با اشاره به اینکه افراد در شرایط سخت و بحران‌ها آزموده می‌شوند، تصریح کرد: در مقطعی مانند فتنه سال ۸۸ مشخص می‌شود افراد تا چه اندازه آماده هستند.

* گزافه‌گویی در نیروهای انقلاب وجود ندارد

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت رعایت انصاف در تبیین مسائل سیاسی تأکید کرد و گفت: عدالت و انصاف حتی برای آنها که در خط ما نیستند باید رعایت شود؛ ضمن اینکه گزافه‌گویی در نیروهای انقلاب وجود ندارد.

وی، دشمن‌شناسی را از جمله ویژگی نیروهای انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: روزهای نخست مذاکرات امیدی در دل مردم ایجاد شده بود، اما با ۲۱ بار دیدار ظریف با جان کری خواستند ایران را مقصر جلوه دهند و اکنون آنها که خوشبین به مذاکرات بودند مانند گذشته صحبت نمی‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد از ابتدا با خوش‌باوری دشمن را نمی‌شناختند.

حسینی با بیان اینکه بیش از ۲۲۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است، یادآور شد: انقلاب به‌ راحتی به پیروزی نرسیده و تداوم پیدا نکرده و اگر حاضر شدند با ایران پای میز مذاکره بنشینند به دلیل اقتدار جمهوری اسلامی است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، مذاکره غرب با ایران را از سر استیصال خواند و اظهار کرد: آنها به مذاکره با جمهوری اسلامی نیاز دارند.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مذاکره دومرحله‌ای را قبول نداریم، اشاره کرد و عنوان داشت: مردم نمی‌توانند مانند سیاسیون نسبت به مسائل بی‌تفاوت باشند و در مذاکره باید نتیجه روشن کسب شود.

حسینی در پایان تحت تأثیر اطرافیان قرار نگرفتند را از دیگر ویژگی نیروهای انقلاب عنوان کرد و توضیح داد: نیروی انقلابی باید تشخیص درست داشته باشد./فارس

Share