مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان عنوان کرد:

کتاب,کتابخانه و کتابدار سه ضلع مثلث هستند/تاکید بر حل مشکلات با کمک کتابداران

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر محمدپور گیلانی مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان گیلان ضمن تشکر از اعتماد دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار امیدواری کرد با همیاری کتابداران عزیز بتواند مشکلات را حل نماید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر محمدپور گیلانی مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان گیلان ضمن تشکر از اعتماد دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار امیدواری کرد با همیاری کتابداران عزیز بتواند مشکلات را حل نماید.

IMG_7244به گزارش خبرنگار دیارمیرزا محمدپور گیلانی به دغدغه های استاندار گیلان نسبت به کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود:شب گذشته دکتر نجفی نکات مهمی را یادآوری کردند و اظهار امیدواری نمودند که با حمایت و تدبیر مسئولین مشکلات حل شود.

وی با قدرانی از زحمات بادروح در دوران سرپرستی در کتابخانه های عمومی استان گیلان گفت: برنامه‌های مدونی برای شروع تازه کتابخانه‌های استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه کتابداران خط مقدم عرصه فرهنگ هستند، اظهار داشت: در راستای برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برنامه‌های حمایتی از کتابداران براساس قانون اجرایی می‌شود.
محمدپورگیلانی یکی از برنامه‌های خود را در حوزه کتابخانه‌ها تکریم کتابداران بیان کرد و افزود: علاوه بر برنامه‌های استانی ادامه سیاست‌های ابلاغی هشت گانه دبیر کل به استان‌ها اجرایی می‌شود و سعی می‌کنیم در این حوزه خصوصا ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش بیشتری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه نخستین کتابخانه کشور در سال ۱۳۰۶ در رشت تاسیس شده است اظهار داشت: این مهم نشان از فرهنگ بالای مردم این شهر و استان دارد اما باتوجه به وجود چهره های برجسته و فرهیخته در استان گیلان , شهر رشت تنها دارای ۴ کتابخانه است .

محمدپور با بیان اینکه نافی تلاش مدیران گذشته نیست عنوان نمود:امروز که توفیق خدمت پیدا کرده ام باید بگویم که به تنهایی قادر به حل مشکلات نیستم و در این راه به کمک کتابداران محترم, نماینده معزز ولی فقیه,استاندار محترم گیلان نمایندگان مجلس,دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور و سایر مسئولان نیاز مندم.

وی در پایان اظهار امیدواری نمود:کتاب ,کتابخانه و کتابدار سه ضلع مثلی باشد که به هدف اصلی که جامعه ای کتابخوان است تبدیل شویم.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share