سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان خبر داد:

کاهش ۵ تا ۱۶ درجه ای دمای هوا در استان گیلان/احتمال آبگرفتگی معابر عمومی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش دمای استان بین پنج تا ۱۶ درجه سلسیوس خبر داد.

فردا احتمال مخلوط باران و برف در گیلان پیش‌بینی می‌شود/آسمان گیلان در روز سه‌شنبه صاف می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش دمای استان بین پنج تا ۱۶ درجه سلسیوس خبر داد.کاهش دمای 5 تا 16 درجه ای هوا در استان گیلان
مازیار غلامی اظهار کرد: بررسی و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی نشان دهنده فعالیت سامانه کم فشار و وجود ناپایداری در سطوح فوقانی جو تا روز چهارشنبه می باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس، شرایط برای بارندگی و احتمال رعد و برق طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه مهیاست.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان افزود: از روز پنجشنه هفته جاری، با نفوذ توده هوای سرد و بارش زا به سواحل جنوبی دریای خزر، بر شدت بارش ها افزوده شده و کاهش محسوس دما بین پنج تا ۱۶ درجه سلسیوس و وزش باد پیش بینی می شود.

وی گفت: بارش ها برای روزهای پایانی هفته در ارتفاعات و نواحی سردسیر به صورت برف خواهد بود ضمن اینکه در این مدت ، بیشینه دمای هوا در مناطق جلگه ای بین هفت تا ۱۱ درجه سلسیوس و بیشینه سرعت باد بین ۲۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.

غلامی اضافه کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها دور از انتظار نیست بر این اساس، به رانندگانی که قصد تردد در جاده های کوهستانی در روزهای پایانی هفته را دارند، توصیه می کنیم زنجیرچرخ و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

وی آسمان امروز گیلان طی بعدازظهر و شب را نیمه ابری تا ابری و مه آلود، در بعضی نقاط بارندگی (ارتفاعات و دامنه ها وزش باد گرم) و آسمان فردا (سه شنبه) در استان را طی صبح تا ظهر نیمه ابری تا ابری و مه آلود در بعضی نقاط بارندگی خفیف و طی بعدازظهر و شب را نیمه ابری تا ابری و مه آلود در بعضی ساعات بارندگی عنوان کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه دمای استان در شبانه روز گذشته را نیز مربوط به منجیل با ۲۲ درجه و کمینه دما را مربوط به دیلمان با یک درجه سلسیوس ذکر کرد./ایرنا

Share