مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد:

کاهش ۱۲ درجه ای دما از عصر فردا;برف و باران در راه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از کاهش ۱۲ درجه ای دما در شمال کشور از عصر فردا خبر داد.

اداره کل هواشناسی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از کاهش ۱۲ درجه ای دما در شمال کشور از عصر فردا خبر داد. کاهش ۱۲ درجه ای دما در شمال کشور از عصر فردا

احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در غالب مناطق کشور جو پایدار بوده و در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که افزایش دما در سواحل شمالی کشور قابل توجه بوده و در برخی مناطق سواحل غربی خزر و استان اردبیل با وزش باد جنوبی نسبتا شدید همراه خواهد بود.

به گفته وی، از بعد از ظهر روز چهارشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور، ابتدا درشمال غرب و برخی مناطق غرب و بتدریج طی روز پنج شنبه در سواحل دریای خزر و دامنه مرکزی البرز و تا اواخر وقت این روز در شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می‌شود که این موج روز جمعه در برخی مناطق شمال شرق کشور فعال بوده و بتدریج از کشور خارج خواهد شد.

وظیفه با بیان اینکه دریای خزر از چهارشنبه شب و طی روز پنج شنبه مواج خواهد بود، اظهار داشت: از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری در جنوب شرق کشور افزایش ابر و در ساعات بعد از ظهر وزش باد، رگبار باران، در مناطق مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود، این وضعیت روز پنج شنبه در منطقه ذکر شده تشدید شده و به شرق کشور نیز کشیده خواهد شد.

مدیرکل پبش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از اواسط وقت روز چهارشنبه و طی روز پنج شنبه به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی، دمای هوا در سواحل دریای خزر بین ۷ تا ۱۲ درجه و طی روز جمعه در شمال شرق کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد. همچنین از بعد از ظهر روز چهارشنبه در شمال غرب و برخی مناطق غرب و بتدریج طی روز پنج شنبه در سواحل دریای خزر و دامنه‌های مرکزی البرز و تا اواخر وقت این روز در شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: بعد از ظهر فردا بارش متناوب باران و برف و وزش باد در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و بارش پراکنده در استان‌های کردستان، کرمانشاه و زنجان پیش بینی می‌شود و روز پنج شنبه نیز بارش متناوب باران و برف در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و بارش پراکنده در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و تا اواخر وقت این روز بارش باران و برف در شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهیم داشت.

وظیفه یادآور شد: با توجه به پیش بینی بارش برف در مسیرهای کوهستانی مناطق یاد شده، توصیه می‌شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده‌ها بکار گرفته شود./مهر

Share