استاندار گیلان در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

کاهش زمان ثبت و تغییر شرکت‌ها در ثبت اسناد و املاک/مشکل فرش بافان حل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،در پی دستور استاندار گیلان در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مبنی بر کاهش زمان ثبت و تغییر شرکت‌ها در ثبت اسناد و املاک استان‌، نهمین نشست این شورا صبح امروز در این اداره کل برگزار شد.

jpg3406به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،در پی دستور استاندار گیلان در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مبنی بر کاهش زمان ثبت و تغییر شرکت‌ها در ثبت اسناد و املاک استان‌، نهمین نشست این شورا صبح امروز در این اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ، دکتر نجفی در این نشست گفت : کاهش زمان ثبت و تغییر شرکت‌ها از یک ماه به کمتر از ۱۰ روز از طریق سامانه‌ی الکترونیکی در بهبود فضای کسب و کار مؤثر است.

وی با بیان اینکه الکترونیکی شدن فرایند ثبت شرکت‌ها علاوه بر کاهش زمان رسیدگی موجب شفافیت  می‌شود گفت : لازم است در این سامانه راهنمایی‌های لازم برای رفع مشکلات احتمالی بیشتر شود.

استاندار با بیان اینکه گیلان از استان‌های بیکار کشور است گفت: توجه به بخش خصوصی و بهبود هرچه بیشتر فضای کسب و کار می‌تواند بسیاری از مشکلات و موانع بیکاری را در گیلان مرتفع کند.

این مقام مسئول اذعان کرد: گیلان دارای مواهب طبیعی و ظرفیت‌های بالای انسانی در بخش‌های مختلف صنعتی، صنایع دستی، گردشگری و غیره است که با برنامه ریزی و مدیریت و با افزایش و حمایت از بخش خصوصی، می‌تواند به عنوان تکیه گاهی برای دولت شود.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح مشکلات هنرمندان در بازدید وی از  نمایشگاه فرش دستبافت و محصولات صنایع دستی گیلان گفت : مشکل واگذاری بازارچه‌ی خود اشتغالی برای در اختیار قرار دادن به این افراد حل شده است.

وی  از سازمان صنعت معدن وتجارت ،ادراه کلهای  تعاون و میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری نیز خواست در حمایت از فرش بافان تلاش کنند وگفت :به دلیل حمایتهای انجام شده در دوسال گذشته تعداد فرش بافان از ۹ هزار نفر به ۱۳هزار و۵۰۰نفر افزوده شده است .

استاندار این سازمانها را موظف کرد این تعداد را به ۲۵هزار نفر افزایش دهند .

دکتر نجفی در ادامه به کمبود آب شرب و آب کشاورزی در گیلان اشاره کرد و گفت: امسال ذخیره آب کشاورزی هشت درصد از سال گذشته کمتر است و مسئولان امر باید کشاورزان را توجیه کنند که زودتر از سال گذشته کار کشاورزی را آغاز کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: سالانه بیش ازهزار میلی متر از آب گیلان هدر می‌رود که می‌توان با مدیریت و ساخت سد از هدررفت آب در گیلان جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه توجه به بخش خصوصی رکن اصلی توسعه پایدار است اذعان کرد: سال گذشته با بحران کم‌آبی مواجه بودیم که خوشبختانه با وجود آب و هوای مطلوب و مدیریت صحیح، از بحران سخت کمبود آب کشاورزی با موفقیت عبور کردیم و امسال نیز با تدابیر مدیران کشاورزی می‌توان با این بحران مقابله کرد.

نماینده دولت در گیلان اظهار کرد: رسانه‌ها، خصوصا صداو سیما می‌تواند در اطلاع رسانی به کشاورزان مانند یک کارگاه آموزشی عمل کرده و با همکاری یکدیگر سال پر محصولی داشته باشیم.

در این نشست همچنین مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان درخصوص اقدامات و اصلاحات صورت گرفته در جهت کاهش مراحل و زمان فرایند ثبت و تغییر شرکت‌ها به ارائه‌ی گزارش پرداخت وگفت : با راه اندازی سامانه مدیریت جامع شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تحول بزرگی در روند کارهای ثبتی شرکت‌ها در گیلان و کشور صورت گرفته است.

مفیدی به مزایای این سامانه اشاره کرد و گفت: عدم مراجعه کنندگان به اداره، تسریع در روند انجام امور، جلوگیری از اتلاف وقت و… از مزایای این سامانه است.

Share