خزاعی معاون وزیر اقتصاد و سفیر سابق ایران در سازمان ملل در مسجد امیرالمومنین رشت:

کاندیدای انتخابات مجلس نیستم/برای هر یک از اعمال خودباید حساب پس دهیم+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خزاعی درباره حضور خود در انتخابات آینده مجلس تصریح کرد: بنده بنا ندارم در انتخابات مجلس وارد شوم و بهره‌برداری از خون شهید برای منافع شخصی بسیار سنگین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد خزاعی امشب در مراسم سالگرد شهید اسماعیل زورمند در مسجد امیرالمومنین (ع) رشت با گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: باید پاسخگوی شهدا که دارای مقام والا هستند باشیم.

وی افزود: در حکومتی که در راس آن ولایت فقیه هستند و مردم رای می‌دهند مطالبه شرعی است و باور داریم هر لحظه از اعمال خود باید حساب پس دهیم.

نماینده سابق جمهوری اسلامی در سازمان ملل با بیان اینکه مقام معظم رهبری رای مردم را حق‌الناس می‌دانند و خداو_MG_1279ند از حق مردم نمی‌گذرد، گفت: مسئولان بار مسئولیت مردم را به دوش می‌کشند.

* کاندیدای مجلس آینده نیستم

وی درباره حضور خود در انتخابات آینده مجلس تصریح کرد: بنده بنا ندارم در انتخابات مجلس وارد شوم و بهره‌برداری از خون شهید برای منافع شخصی بسیار سنگین است.

خزاعی با اشاره به اینکه آخرت شوخی‌بردار نیست، ادامه داد: اتفاق‌هایی در انتخابات می‌افتد که در جلب آرای مردم کاندیداها باید پاسخگو باشند.

وی افزود: در محاسبات سیاسی، اجتماعی و نظام قدرت‌مداری و پیروزی و شکست باید بدانیم آنها که در راه خدا کشته شدند زنده هستند و در محاسبه نباید اشتباه کنیم.

معاون وزیر اقتصاد با تصریح بر اینکه شهدا دارای آثار در دنیا هستند و حیات دارند، گفت: قرآن می‌فرماید گمان نکنید آنها که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند بلکه زنده هستند و نزد خداوند روزی می‌خورند.

وی اثرگذاری شهدا در زندگی مردم را بسیار زیاد دانست و یادآور شد: امام حسین (ع) خون خداست و در تاریخ بارها حادثه کربلا اتفاق افتاده است.

خزاعی با بیان اینکه امروز در تمام کشورهای دنیا جمعیت هزاران نفری در خیابان‌ها امام حسین (ع) را فریاد می‌زنند، افزود: این موضوع نشان‌دهنده زنده بودن شهدا است که انسان‌ها را پس از یک‌هزار و ۴۰۰ سال به حرکت درمی‌آورد.

وی انقلاب اسلامی ایران را تداوم مسیر حرکت امام حسین (ع) دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش کردند صدای انقلاب خاموش شود اما نتوانستند زیرا خداوند اراده کرده انقلاب اسلامی به دست نوادگان امام حسین (ع) حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی برسد و تداوم داشته باشد.

* افزایش اقتدار ایران اسلامی در منطقه

_MG_1342سفیر سابق ایران در سازمان ملل به مواضع امروز دشمن درمقابل انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان در مقابل انقلاب اسلامی عقب‌نشینی می‌کنند.

وی درباره مذاکرات ۱+۵ تصریح کرد: غنی‌سازی ۲۰ درصد به دلیل وجود راکتور تهران برای تولید داروهاست و در گذشته اعلام کردیم که حاضر هستیم اورانیوم غنی‌سازی ۲۰ درصد را خریداری کنیم و این امتیازی بزرگ برای غرب بود اما به ما پاسخ دادند تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران باید متوقف شود.

خزاعی با بیان اینکه ایران اسلامی توانست به غنی‌سازی ۲۰ درصد دست یابد و اکنون فضا بسیار متفاوت شده است، خاطرنشان کرد: با نگاه و افق دید مقام معظم معظم رهبری در دنیا پیشگام هستیم.

وی اضافه کرد: اگر امروز ۱+۵ حاضر شده با ایران اسلامی مذاکره کند به دلیل درایت مقام معظم معظم رهبری است و امروز تعلیق غنی‌سازی اورانیوم منتفی شده و بحث در تعداد سانتریفیوژها است.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران هر روز در حال قوی‌تر شدن است، افزود: کار به جایی رسیده که به کنگره آمریکا اعلام می‌کنند اگر ایران را تحریم کنید آن را «وتو» می‌کنیم و این امر نشان دهنده قدرت ایران در منطقه است و هر روز بر اقتدار ایران اسلامی اضافه می‌شود.

وی به وضعیت سوریه اشاره کرد و متذکر شد: سوریه به پشتوانه حمایت‌های معنوی ایران اسلامی به پیروزی رسیده است.

* قدرت حیاتی شهدا، دشمن را دیوانه کرده است

خزاعی جایگاه سوریه برای ایران را راهبردی دانست و گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا است و قدرت حیاتی شهدا دشمن را دیوانه کرده است.

وی با بیان اینکه  گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۰۶ در عراق پایه‌گذاری شده است، یادآور شد: دشمن با برنامه‌ریزی بسیار تلاش کرده با ایجاد داعش و تکفیری چهره اسلام را مخدوش کند.

 /فارس

Share