یگیری راه‌اندازی رشته « مهندسی رباتیک»در دانشگاه آزاد رشت

چهارمین دوره مسابقات روباتیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت آغاز به کار کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چهارمین دوره مسابقات روباتیک دانش آموزی و دانشجویی با حضور ۱۶۵ تیم به همت سما واحد رشت و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چهارمین دوره مسابقات روباتیک دانش آموزی و دانشجویی با حضور ۱۶۵ تیم به همت سما واحد رشت و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
IMG_8353در مراسم افتتاحیه این مسابقات، دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن تبریک فرا رسیدن سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و خیرمقدم به شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات ، گفت: خیلی خوشحالیم از اینکه میزبان این مسابقات هستیم.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ادامه داد: اولین بار در ایران در سال ۸۱ این رشته به صورت رسمی وارد آموزش عالی کشور شد و به سرعت رشد کرد.
امیرتیموری با تصریح بر اینکه این رشته تاکنون در بیش از پانزده واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور در مقاطع کارشناسی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: دکترای این رشته نیز در دانشگاه امیرکبیر تدریس می‌شود.
وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات علمی موجب گردهمایی افراد نخبه و علمی می‌شود افزود: برگزاری اینگونه مسابقات برای داشتن بار علمی فراوان ارزشمند است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، خاطرنشان کرد: با توجه به مدتی کوتاه از ورود این رشته به کشور نگذشته است ولی تاکنون رشد چشمگیری داشته و جوانان بسیاری را به خود جذب کرده است.
این مقام مسئول،بیان داشت: آینده شغلی روشن و نیاز صنایع جهان به این صنعت، جذابیت های این رشته را بالا می برد. دکتر امیرتیموری، با اشاره به میزبانی این واحد دانشگاهی از مسابقات رباتیک کشوری، از مطالعه و تلاش و پیگیری پیرامون راه‌اندازی رشته « مهندسی رباتیک» در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: نیاز دنیا و کشور به این رشته جذابیت آن را نزد دانشجویان و جوانان بیشتر می‌کند.
وی شاخص تولید علم را شکوفایی علمی دانست و افزود: حوزه پژوهشی در دانشگاه‌ها باید ارزش‌آفرین و ثروت‌زا باشد و جامعه دانشگاهی در حوزه پژوهش با توسعه مراکز تحقیقاتی، تجهیزات کتابخانه‌ها به آخرین یافته‌های علمی، برای رسیدن به دستیابی به شکوفایی علمی که موجب ارتقای زندگی اجتماعی است تلاش کند.
لازم به ذکر است، چهارمین دوره از مسابقات رباتیک کشوری با حضور ۱۶۵ تیم از ۱۵ استان کشور توسط حوزه معاونت سما واحد رشت و موسسه پیشگامان سما به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در مجموعه ورزشی این واحد در حال برگزاری است و تا فردا ادامه دارد

Share