در نشست کمیسیون تلفیق شورای شهر رشت عنوان شد:

پیشگر:سامانکده سگهای ولگرد ایجاد شود/علوی:برای سامانکده‌ی انسانها چه کرده ایم ؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علوی در بخشی دیگر از سخنان خود نسبت به ایجاد ساماندکده‌ی نگهداری سگهای ولگرد هم انتقاد کرد و گفت: ضمن اینکه وظیفه‌یی ویژه برای حفاظت از محیط زیست برای خود قائل هستم اما سامانکده شهداری خدمات قابل ملاحظه ای ارائه نداده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هفدهمین نشست کمیسیون تلفیق شورای شهر رشت موادی از لایحه‌ی بودجه‌ که مربوط به دو بخش «بهبود فضای شهری» و «بخش فرهنگی» می‌شد، مورد بحث و بررسی قرار داد.

shora-raدر ابتدای این نشست فرهاد شوقی با کسب اجازه از محمد رفیعی خواستار بازنگری در بازگشایی خیابانهای سعدی به میدان سرگل و بلوار نماز به بلوار خرمشهر شد و با دلایل اعضای کمیسیون را قانع نمود که این دو مسیر را نیز در لایحه‌ی بودجه مورد توجه قرار دهند.

در ابتدا پس از بحث و بررسی موضوعات لایحه‌ی بودجه مقرر شد بندهای مربوط به هزینه‌های بخش بهبود فضای شهری یک به یک قرائت و تصمیم گیری شود.
حاجی پور:پروژه‌های نیمه تمام را مورد توجه قرار دهیم

اسماعیل حاجی‌پور هم در سخنانی تاکید کرد: مباحثه مبنایی باشد بر اینکه اعضای محترم شورا بر انجام کارهای اصولی در شهر تاکید نمایند.

 وی گفت: همه‌ی ما دوست داریم برای شهر اتفاقات خوبی رخ دهد و به همین دلیل روی مواردی که مردم به ما انتقال می‌دهند حساس هستیم.درخواست من از اعضای محترم این است که پروژه‌های نیمه تمام را مورد توجه قرار دهیم و بخش اصلی بودجه‌ی سال ۱۳۹۴ را به اجرای این پروژه‌ها اختصاص دهیم و تا این پروژه‌ها را به پایان نرسیده‌اند پروژه‌های جدید را در شهر شروع نکنیم.

حاجی‌پور تاکید کرد: زمانی مردم شیرینی و حلاوت کار را حس می‌کنند که ما پروژه‌های عمرانی را به اجرا برسانیم و وقتی اجرای برخی از این طرحها چندین و چند سال طول می‌کشد آن لذت از شهروندان گرفته می شود.

وی به عنوان نمونه به پروژه‌ی خیابان سعدی به میدان سرگل اشاره کرد و گفت: این پروژه که از درخواستهای مردمی است بیش از ۱۵ سال به امان خدا رها شده است و اجرای آن برای مردم به رویا تبدیل گردیده و باید این مساله حل شود.

پیشگر:سامانکده‌ی نگهداری سگهای ولگرد رشت راه اندازی شود

 رضا جمشیدی در بخش بهبود فضای شهری گفت: واقعاً فضای سبز شهر رشت کم است و بایستی فکری اساسی و جدی برای این موضوع بشود.

وی ادامه داد: کمربندی اصلی شهر و رفیوژهای میانی آن و بسیاری از بلوارها فضای سبز مناسب ندارند.

  فرانک پیشگر هم به اجرای پروژه‌های حفاظت سلامت و محیط زیست شهری تاکید کرد و بهسازی محل دفن زباله‌های سراوان و ساخت تصفیه‌هانه‌ی شیرابه‌ی سراوان را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود به لزوم توجه به ایجاد سامانکده‌ی نگهداری سگهای ولگرد رشت تاکید کرد و خواستار تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه شد.

علوی:رای سامانکده‌ی متکدیان و انسانها چه کرده‌ایم؟!

 سیدامیرحسین علوی هم در زمینه‌ی ساماندهی محل دفن زباله‌های سراوان و ساخت تصفیه‌خانه‌ی شیرابه‌های این منطقه گفت: مگر مشکل سراوان تنها مربوط به شهرداری رشت است؟ آیا استانداری گیلان در این زمینه نباید وارد عمل شود؟

 وی از شوقی خواست تا به عنوان رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا از کمک استانداری گیلان برای ساماندهی وضعیت لندفیل سراوان بهره‌گیرد.

 علوی همچنین از نمایندگان مجلس شهرستان رشت و استان گیلان خواست تا در این زمینه از طرح مطالعاتی انجام شده حمایت کنند و بسترها و زمینه‌های اجرای این طرح را فراهم آورند.

این عضو شورا گفت: به هر حال ما بایستی طوری عمل کنیم تا مسوولان  شهر و استان ما را در این پروژه‌‌ی مهم و اساسی تنها نگذارند.

علوی در بخشی دیگر از سخنان خود نسبت به ایجاد ساماندکده‌ی نگهداری سگهای ولگرد هم انتقاد کرد و گفت: ضمن اینکه وظیفه‌یی ویژه برای حفاظت از محیط زیست برای خود قائل هستم اما سامانکده شهداری خدمات قابل ملاحظه ای ارائه نداده است و به نوعی، ما برای سامانکده‌ی متکدیان و انسانها چه کرده‌ایم و در مقابل چه خدماتی به این بخش ارائه می‌دهیم؟

 موضوعات و مباحث فرهنگی هم با توافق اکثر اعضای شورا دنبال شد و پروژه‌های ساخت و تجهیز رصدخانه‌ی کوشیار گیلی، پروژه‌ی احداث زمینهای ورزشی در محلات، ایجاد بازارچه‌ی موقت صنایع دستی بانوان، ایجاد آبنمای موزیکان در سبزه‌میدان پس از سنگفرش کردن، ساماندهی آکواریوم و برکه و دیگر مناطق نیازمند سرمایه‌گذاری بوستان ملت و واگذاری اجرای آنها به بخش خصوصی، ایجاد خانه‌ی مشروطه و موزه‌ی هنرهای معاصر و… از مباحث فرهنگی بود که مورد تصویب و تایید قرار گرفت./روابط عمومی شورای شهر رشت

Share