مردم خواستار افزایش یارانه نقدی هستند و نمایندگان به دنبال کاهش

پیشنهاد عجیب مجلس همزمان با افزایش گرانی ها:نصف شدن یارانه ۶۰ درصد مردم !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد هدفمندی یارانه‌ها و شناسایی پردرآمدها بیان داشت، احتمالا با دولت توافق کنیم. افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مبنای پرداخت یارانه نقدی باشند که ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و یارانه مابقی نصف شود، البته این موضوع یک پیشنهاد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درباره بحث هدفمندی در لایحه بودجه ۹۴ اظهار داشت: یکی از مباحث تغییر حامل‌های انرژی است که با توجه به کاهش قیمت نفت در ماه‌های گذشته با پیشنهاد دولت در مورد عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی موافقت خواهد شد.

yaraneوی ادامه داد: کاهش قیمت نفت به مفهوم این است که قیمت حامل‌های انرژی افزایش یافته است.

نایب‌رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی افزود: دولت در لایحه پیش‌بینی کرده که حامل‌های انرژی افزایش یابد.

پورابراهیمی با اشاره به کاهش قیمت نفت جهانی از جهت عدم افزایش حامل‌های انرژی و شوک قیمتی در سال آینده یک مزیت است تصریح کرد: امکان دارد آب و برق تغییراتی داشته باشد و افزایش یابد، اما نفت، بنزین و گازوئیل و دیگر موارد سوختی افزایش نخواهد یافت.

به گفته این نماینده مجلس دولت کنونی مانند دولت قبل همچنین موضوع بازپرداخت منابع قانون هدفمندی بخش‌های مختلف و نسبت به احکام بودجه تخطی کرده و استکناف صریح دولت از این احکام تلقی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که وزیر اقتصاد معتقد است بودجه سالانه برای دولت الزام‌آور نیست، یادآور شد: احکام الزام‌آور بوده و دولت باید آن را اجرا کند اگر الزام‌آور نیست چرا در مجلس مصوب و پس از آن به تایید شورای نگهبان رسیده و قانون می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد هدفمندی یارانه‌ها و شناسایی پردرآمدها بیان داشت، احتمالا با دولت توافق کنیم. افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مبنای پرداخت یارانه نقدی باشند که ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و یارانه مابقی نصف شود، البته این موضوع یک پیشنهاد است.

پورابراهیمی ادامه داد: وزیر اقتصاد گفته آمار ۱۰ میلیون نفر را دارد و این تعداد می‌تواند حذف شود. این پیشنهادات قابل بررسی بوده و پیش‌بینی می‌شود، الزاماتی در لایحه بودجه ۹۴ آورده شده تا دولت مکلف به اجرا باشد.

/فارس

Share