پیشروی کردها پس از آزادسازی کوبانی

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا داعش با همان سرعتی که ده ماه پیش تا اطراف شهر عین العرب (کوبانی) پیشروی کرد ؛ در حال شکست و عقب نشینی است . داعش حدود ده ماه پیش به سرعت پس از تصرف ریف حلب شرقی از سمت منبج و جرابلس به سمت کوبانی […]

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا داعش با همان سرعتی که ده ماه پیش تا اطراف شهر عین العرب (کوبانی) پیشروی کرد ؛ در حال شکست و عقب نشینی است .

داعش حدود ده ماه پیش به سرعت پس از تصرف ریف حلب شرقی از سمت منبج و جرابلس به سمت کوبانی حرکت کرد و پس از محاصره و ورود به بخش هایی از شهر، با مقاومت کردها مواجه شد و در نهایت پس از چهار ماه درگیری سنگین توسط کردها و مزدوران موسوم به ارتش آزاد از شهر عقب رانده شد.

در این میان بمباران ائتلاف غربی-عربی هم نقش بسیار مهمی در عقب نشینی داعش ایفا کرد، ورود نیروهای پیشمرگه عراق از طریق ترکیه به کوبانی نیز در تغییر معادله تاثیر غیرقابل انکاری داشت.

south Kobane colored copy

پس از آزادسازی کوبانی ، داعش در مدت بسیار کوتاهی از روستاهای اطراف کوبانی عقب نشینی کرد. وسعت این عقب نشینی ها تا ۱۵۰ روستا ذکر شده است .

ریف جنوبی و غربی کوبانی شاهد بیشترین پیشروی از سوی کردها و ارتش آزاد می باشد.

طی ۴۸ ساعت گذشته داعش تله طیاره، ارتفاعات استراتژیک مشرف به صرین و سیلوهای صرین و انبار غله را از دست داد، همچنین امروز داعشی ها از روستای دادلی در جبهه شیوخ هم عقب نشینی کردند.

با سکوت مطلق رسانه ای داعش، رسانه های وابسته به کردها و ارتش آزاد از فرار داعشی ها از مناطق صرین و شیوخ به سمت منبج خبر میدهند.انتظار میرود با توجه به شرایط موجود و سرعت عقب نشینی داعش روزهای آینده شاهد از دست رفتن مناطق بیشتری از قلمرو داعش در ریف حلب شرقی باشیم.

/تحولات جهان اسلام

Share