پیروزی های مهم رزمندگان مقاومت در جنوب سوریه

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی این کشور عملیات گسترده‌ای را در ریف شمال غربی درعا و ریف غربی دمشق با هدف مبارزه با گروه‌های تروریستی فعال در این دو منطقه و پاکسازی روستاها، شهرک‌ها و شهرهای تحت تصرف گروه‌های مسلح تروریستی را آغاز کردند.  نیروهای […]

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی این کشور عملیات گسترده‌ای را در ریف شمال غربی درعا و ریف غربی دمشق با هدف مبارزه با گروه‌های تروریستی فعال در این دو منطقه و پاکسازی روستاها، شهرک‌ها و شهرهای تحت تصرف گروه‌های مسلح تروریستی را آغاز کردند.

 نیروهای پیاده نظام ارتش سوریه درحالی این عملیات را آغاز کردند که به شدت از سوی یگان توپخانه ارتش این کشور حمایت می‌شدند، این یگان با هدف قرار دادن مواضع و مقرهای گروه‌های تروریستی در مناطق «دیر العدس» و «تلّ مرعی» و «کفر شمس» تلاش کرد تا پوشش آتش مناسبی از عملیات نیروهای پیاده نظام ایجاد کند و زمینه پیشروی این نیروها به نقاط فوق الذکر را فراهم کند.

۱۰۹۵۳۸۷۲_۸۸۸۹۰۰۲۷۱۱۷۴۷۶۷_۷۶۸۶۳۲۹۲۱۰۰۱۰۳۷۰۶۲۲_oقرمز ارتش سوریه ، سبز مسلحین و آبی مناطق درگیری

در نتیجه پیشروی‌های صورت گرفته، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، منطقه «تلّ مرعی»، در ریف غربی دمشق که در جوار ریف شمالی درعا قرار دارد، را آزاد کند.

در ادامه این عملیات نیروهای پیاده نظام ارتش سوریه به پیشروی خود در این منطقه ادامه داد و موفق شد، تپه‌های اطراف شهرک «الدناجی» را آزاد کند تا شهرک‌های «دیر ماکر – الدناجی – الهباریه» را زیر آتش مستقیم خود داشته باشد.

به موازات این عملیات دیگر یگان‌های ارتش سوریه عملیات دیگری را در محور «دیر العدس» و «کفرشمس» به اجرا گذاشتند و هم اکنون این دو شهرک زیر آتش سنگین توپخانه ارتش سوریه قرار دارد.

گروه‌های مسلح در این محور چنان تحت فشار قرار دارند که از تمام گروه‌های مسلح درخواست کمک و یاری کرده‌اند.

عملیات گسترده ارتش سوریه در حالی در این منطقه همچنان ادامه دارد که روز گذشته این نیروها در عملیاتی غافلگیر کننده موفق شدند، شهر استراتژیک «دیر العدس» را آزاد کنند و در ادامه عملیات‌های خود بر تپه «تلّ المصیح» هم سیطره یابند و بیش از پیش به شهرک «کفر شمس» که در نزدیکی دیر عدس قرار دارد، نزدیک شوند.

یک منبع آگاه میدانی سوری در خصوص عملیات‌های موفق ارتش سوریه در این دو منطقه توضیح داد که یگان‌های ارتش سوریه در عملیات‌های اخیر خود تا حدود زیادی بر تاکتیک نصب کمین تکیه کردند و موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از عناصر مسلح تروریستی شدند.

ضربات وارده توسط ارتش سوریه به گروه‌‌های تروریستی تکفیری در ریف شمال غربی درعا و ریف غربی دمشق چنان سنگین بوده که منابع خبری و صفحات اینترنتی وابسته به این گروه‌ها در قبال این ضربات و شکست‌ها سکوت کرده‌اند.

گزارش شده است که تعداد کشته‌های گروه‌های مسلح در جریان عملیات ۲ روز اخیر بالغ بر یک صد نفر بوده و این جدای از ده‌ها زخمی است که برای مداوا به بیمارستان‌های میدانی ریف درعا و همچنین اردن منتقل شدند.

/فارس

Share