سعيد آگشته در مراسم افتتاح پروژه هاي شهرداري

پروژه های ماندگار و اساسی جایگزین پروژه های متعدد شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وی به تقدیم بوجه سال آتی شهرداری لاهیجان به شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت : بودجه شهرداری به چند قسمت شامل جاری ، نگهداری و اجرای پروژه های شهری تقسیم می شود و برنامه مدیریت شهری این است که تعداد پروژه ها کمتر شده و پروژه های ماندگار و اساسی تر در محور برنامه ها قرار گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شهردار لاهیجان به تقدیم بوجه سال آتی شهرداری لاهیجان به شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت : بودجه شهرداری به چند قسمت شامل جاری ، نگهداری و اجرای پروژه های شهری تقسیم می شود و برنامه مدیریت شهری این است که تعداد پروژه ها کمتر شده و پروژه های ماندگار و اساسی تر در محور برنامه ها قرار گیرند.

IMG_0428سعید آگشته در مراسم افتتاح پروژه های شهرداری و شورای اسلامی شهر در دهه مبارک فجر که با حضور نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران ادارات و نهادها و مدیران شهرداری برگزار شد،افزود: پروژه های بزرگ شهری اقتصاد شهر  را به سمتی خواهند برد که بتوان شهر را با منابعی خارج از منابع شهری اداره کرد .

وی اضافه کرد : اگر این اتفاق محقق نشود ما وظایف نگهداری شهر را به عنوان پروژه های شهری معرفی می کنیم که این خطای مدیریت شهری است .

شهردار لاهیجان با بیان اینکه امیدواریم دهه مبارک فجر برای مردم عزیز شهر و استان و کشورمان قرین رحمت باشد، به تشریح برنامه های شهرداری و مدیریت شهری در سال آتی پرداخت و گفت : ما با شهری روبرو هستیم که اگر دخل و خرج آن از داخل شهر بخواهد انجام شود با وضعیت فعلی روبرو خواهیم بود.

آگشته افزود :برای اداره شهری لاهیجان از پتانسیل خود این شهر که پتانسیل های خدادادی هستند باید استفاده کنیم تا بتوانیم آن را در مقیاس ملی و منطقه ای اداره نمائیم.

شهردار لاهیجان اضافه کرد: برای اداره  این شهر حتما نیازمند این هستیم که از پتانسیل های موجود جهت جذب سرمایه گذار و دینامیک و پویاکردن شهر استفاده کنیم .

وی به تقدیم بوجه سال آتی شهرداری لاهیجان به شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت : بودجه شهرداری به چند قسمت شامل جاری ، نگهداری و اجرای پروژه های شهری تقسیم می شود و برنامه مدیریت شهری این است که تعداد پروژه ها کمتر شده و پروژه های ماندگار و اساسی تر در محور برنامه ها قرار گیرند.

شهردار لاهیجان افزود : امیدوار هستیم که با اجرای این برنامه بتوانیم تأثیر مهمی در افزایش کیفیت زندگی مردم شهر بگذاریم.

آگشته با بیان اینکه در حوزه نگهداری کار ما آسفالت و روکش و نظیر این می باشد اضافه کرد: امیدوارم به سمتی نرویم که در وظایف حوزه نگهداری افتتاحیه بگذاریم زیرا وظیفه ذاتی شهرداری و مدیریت شهری نگهداری شهر است و ما در این حوزه برای ارائه خدمات به شهروندان باید تلاش بیشتری کنیم.

شهردار لاهیجان گفت: در حوزه بودجه جاری هم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که اقتصاد را باید به سمت اقتصاد مقاومتی سوق بدهیم باید تلاش کنیم از هزینه های جاری کم کرده تا بتوانیم گامی مهم در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح میدان گیل اشاره کرد و گفت: این پروژه که با پیگیری های نماینده شهرستان و فرماندار انجام خواهد شد از پروژه های ماندگاری است که باعث گره گشایی در ترافیک شهری لاهیجان به خصوص در ایام تعطیلات خواهد شد که امیدواریم مناقصه آن قبل از سال جاری انجام شود تا شاهد آغاز احداث آن باشیم.

در ادامه این مراسم پروژه های شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان در دهه مبارک فجر به طور همزمان مورد بهره برداری قرار گرفت.

این پروژه ها شامل آسفالت خیابانها، معابروکوچه ها و همچنین فرش بتن و موزائیک پیاده روهای سطح شهر می باشد که با اعتبار ۱۶میلیارد و۳۵۰میلیون ریال از محل درآمد های عمومی شهرداری لاهیجان به بهره برداری رسید.

Share