پروانه فعالیت بیمه توسعه باطل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شورایعالی بیمه، پروانه فعالیت بیمه های خودرو (شخص ثالث، بدنه و حوادث راننده) و بیمه ‏های زندگی شرکت بیمه توسعه را ابطال کرد. به نقل از واحد مرکزی خبر در صورت موافقت مجمع عمومی بیمه مرکزی با مصوبه شورای عالی بیمه و تایید دولت، همه سوابق و اسناد مربوط […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شورایعالی بیمه، پروانه فعالیت بیمه های خودرو (شخص ثالث، بدنه و حوادث راننده) و بیمه ‏های زندگی شرکت بیمه توسعه را ابطال کرد.

بیمه توسعهبه نقل از واحد مرکزی خبر در صورت موافقت مجمع عمومی بیمه مرکزی با مصوبه شورای عالی بیمه و تایید دولت، همه سوابق و اسناد مربوط به حقوق و تعهدات بیمه های مذکور در اختیار شرکت سهامی بیمه ایران قرارخواهد گرفت و شرکت سهامی بیمه ایران رسیدگی و پرداخت خسارت‏های معوق شرکت بیمه توسعه را با تملک اموال و دارایی‏های این شرکت، عهده‏دار خواهد شد.

با انتقال حقوق و تعهدات بیمه‏نامه‏های معتبر رشته های لغو شده، جبران خسارت‏های آتی ناشی از این بیمه‏نامه‏ها نیز بر عهده‏ شرکت سهامی بیمه ایران قرار خواهد گرفت.

از یک سال پیش فعالیتهای شرکت بیمه توسعه در بخش های بیمه شخص ثالث و زندگی تعلیق شده بود.

پیش از این بیمه مرکزی درحال پیگیری عمل به تعهدات این شرکت بیمه ای بود اما اراده لازم درهیات مدیره و سهامداران شرکت برای پرداخت خسارت مردم شکل نگرفت و گزارش تخلفات این شرکت در شورای عالی بیمه بررسی و تعلیق فعالیت های آن تصویب شده بود.

معاون نظارت بیمه مرکزی قبلا درخصوص بدهی های شرکت بیمه توسعه، گفته بود: با توجه به اینکه مجوز بیمه توسعه را بیمه مرکزی صادر کرده است، براساس قانون تا پرداخت کامل حقوق بیمه گزاران و بیمه گزاران ، این موضوع را پیگیری می کنیم.

Share