استاندار گيلان در همايش ائمه جمعه استان مطرح کرد:

پایبندی به اصل ولایت فقیه شرط انتصاب مدیران/اهتمام دولت به اتمام پروژه های راهسازی،راه آهن و سدسازی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در همایش ائمه جمعه استان در لاهیجان گفت : دولت نسبت به اتمام پروژه های راهسازی ،راه آهن و سدسازی گیلان اهتمام جدی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در همایش ائمه جمعه استان در لاهیجان گفت : دولت نسبت به اتمام پروژه های راهسازی ،راه آهن و سدسازی گیلان اهتمام جدی دارد.
l5h3c751 نجفی در این نشست با بیان اینکه دولت اهتمام ویژه دارد تا راه آهن رشت- قزوین هر چه سریعتر اتمام یابد گفت : این راه آهن هم اکنون با ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه ۸۶ درصد پیشرفت کار دارد.
وی افزود : برای تکمیل راه آهن ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که به رغم محدودیت اعتباری دولت برای سال آینده ۲۸۰ میلیارد تومان اختصاص داده است.
استاندار گیلان با اشاره به تأکیدات فراوان رئیس جمهوری مبنی بر ادامه‌ی ساخت راه آهن رشت- قزوین به آستارا و بندرانزلی گفت : بدون اتصال راه آهن به این دو شهرستان این راه آهن اقتصادی نخواهد بود.
وی خاطر نشان کرد : در صورتیکه بتوانیم از اعتبارات فاینانس استفاده کنیم ساخت راه آهن با سرعت بیش‌تر ادامه می‌یابد و در این زمینه رئیس جمهوری چین در آینده‌ی نزدیک به ایران سفر می‌کند و یکی از محورهای مذاکره درخصوص استفاده از فاینانس برای پروژه‌های بزرگ است.
استاندار گیلان به بیان اینکه تکمیل ۱۱ کیلومتر آزاد راه و رفع ترافیک سنگین در این محور یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان است که هم اکنون این پروژه در دو فاز ۹۰۰ متر توسط راه و شهرسازی استان و ۳ هزار و ۴۰۰ متر توسط بخش خصوصی در حال اجراء است گفت : وزارت راه و شهرسازی قول داده ۸ ساخت کیلومتر باقیمانده را به عنوان فاز سوم تا پایان سال به مناقصه ببرد.
استاندار گیلان خاطر نشان کرد : پس از سفر معاون اوّل رئیس جمهوری نیز ۶۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل یازده کیلومتر اختصاص یافت.
دکتر نجفی خاطر نشان کرد : پروژه‌ی دیگری که برای کاهش بار ترافیکی در ورودی استان در حال اجراء است تعریض و چهار بانده کردن محور منجیل به رودبار است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار گیلان در ادامه تشریح وضعیت پروژه‌های بزرگ گیلان پیگیری برای تسریع در ساخت سدهای شفارود و پلرود را به منظور تأمین آب کشاورزی استان عنوان کرد و گفت : با جدیت به دنبال اجرایی شدن ساخت سدهای دیورش، لاسک و دیلمان نیز هستیم.
دکتر نجفی خاطر نشان کرد : اگر قصد توسعه‌ی بخش کشاورزی را داریم باید با جدیت به دنبال ساخت سدهای استان باشیم تا بتوانیم منابع آب کشاورزی را پایدار کنیم چرا که ذخیره‌ی سد سفیدرود کفاف نیاز استان را نمی‌دهد.
وی افزود : بر همین اساس سد شفارود نخستین پروژه‌ی کشور بود که سال گذشته استفاده اعتبارات فاینانس را جذب کرد.
استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه میزان بیکاری گیلان از ۱۶ درصد به ۱۲ درصد و تورم استان نیز از میانگین کشوری کمتر است گفت : این موفقیت‌ها با آرامش و همدلی مناسب در استان بدست آمده است که بی شک نقش ائمه جمعه بویژه نماینده‌ی ولی فقیه در گیلان در مورد حفظ آرامش استان بسیار پررنگ است.
وی همچنین با بیان اینکه پایبندی به اصل ولایت فقیه مهم ترین شرط انتصاب مدیران است گفت : در کنار داشتن این شرط اساسی مدیران باید با سیاست های دولت همگام باشند چرا که بدون همراهی مدیران نمی توان کارهای خدمت رسانی به مردم را به پیش برد.
نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه امامان جمعه حافظان حدود الهی هستند از آنها خواست تا در مسایل جزیی شخصا ورود نکنند بلکه با بررسی شرایط و در نظر گرفتن مصالح مردم، از تریبون نماز جمعه نکات لازم را به مدیران تذکر دهند.
ایت الله قربانی با اشاره به نقش مهم ائمه جمعه برای ترویج تعالیم اسلامی و ارتقای سطح فرهنگ در جامعه به ویژه بین نسل جوان، خطاب به امامان جمعه استان گفت:” برای انجام کارهای علمی و تالیف کتاب های ارزشمند تلاش کنید و با برگزاری درس های تفسیر، اخلاق وتاریخ در
مساجد به ارتقای دانش مذهبی در جامعه بیش از پیش کمک کنید.

Share