پاسداشت دهه فجر و ایام خاطره انگیز انقلاب به سبک نانوای انزلیچی+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین صدیق نژاد نانوای خوش فکر اهل انزلی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، شیشه مغازه اش را به کاریکاتورهایی از داستان انقلاب و فرار شاه اختصاص داد. ایرنا نوشت: این نانوای بافرهنگ، با کپی کردن کاریکاتورهای ایرج زارع و چسباندن آن بر روی شیشه مغازه فرصتی را […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین صدیق نژاد نانوای خوش فکر اهل انزلی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، شیشه مغازه اش را به کاریکاتورهایی از داستان انقلاب و فرار شاه اختصاص داد.

ایرنا نوشت: این نانوای بافرهنگ، با کپی کردن کاریکاتورهای ایرج زارع و چسباندن آن بر روی شیشه مغازه فرصتی را برای مردم فراهم کرد که در کنار خرید نان، با روند انقلاب از دیدگاه یک کاریکاتوریست آشنا شوند.

وی که تا سال ۷۰ افسر نیروی هوایی بود و بعد از آن نیز به وزارت کشور پیوست و فعالیت در فرمانداری انزلی را بعنوان دبیر شورای آرد و نان آغاز کرد؛ نقش نیروی هوایی را در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مهم خواند و روز خاطره انگیز ۱۹ بهمن و رژه مقابل امام خمینی (ره) سکاندار کبیر انقلاب را به یاد آورد.

صدیق نژاد پس از بازنشستگی اقدام به ساخت یک نانوایی کرد؛ نانوایی که با نصب یک کتابخانه کوچک و اجرای برنامه های ساده در مناسبت های ملی مذهبی ، به یک مکان فرهنگی تبدیل شده است.

وی در ایام پیروزی انقلاب با نصب پوستری دهه فجر را به فجرآفرینان تبریک گفته و آن را به کلامی از امام خمینی مزین کرده که فرمود: «اگر توانستیم اسلام پاک و منزه از ریا و خدعه و فریب را معرفی نماییم ، انقلاب پیروز شده است.»

صدیق نژاد همچنین اعتراض خود را نسبت به توهین به پیامبر نور و روشنی با نصب پوسترˈ محمد (ص) پیامبر محبت و وحدت ˈ نشان داده است .

رعایت بهداشت نانوایی و پخت نان خوب ، احترام به مشتری و فراهم کردن مکان مناسب انتظار ، نصب تابلوی اعلانات و الصاق پندهای بزرگان ، تهیه ساک پارچه ای با نوشته ˈنان همیشه در فرهنگ ما نشانه ای از برکت الهی استˈ ، آراستن نانوایی با پرچم ایران در مناسبت ها و شیرین کردن کام خریداران در جشن ها از جمله اقدامات فرهنگی این نانوای خوش فکر اهل انزلی است .

برنامه های ساده و زیبای این انسان خوش فکر در فضای کوچک نانوایی اش می تواند درس و الگویی برای آنهایی باشد که هر اقدام فرهنگی را منوط به اعتبارات و امکانات خاص می دانند.

Share