نقد منصفانه یا مغرضانه در برخی رسانه ها قابل تامل است

وقتی به جای نقد عملکرد مسئولان و مدیران , شخصیت آنها مورد تخریب قرار می گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدت زمان کوتاهی است که برخی از سایت های محلی استان که فاقد مجوز و شناسنامه رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد با انتشار سلسله یاداشت هایی سعی در نقد مسئولان و مدیران شهری این مرز و بوم نموده اند که فکر هر خواننده ای را به چرایی و انگیزه های پشت صحنه گردانندگان آن معطوف می دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدت زمان کوتاهی است که برخی از سایت های محلی استان که فاقد مجوز و شناسنامه رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد با انتشار سلسله یاداشت هایی سعی در نقد مسئولان و مدیران شهری این مرز و بوم نموده اند که فکر هر خواننده ای را به چرایی و انگیزه های پشت صحنه گردانندگان آن معطوف می دارد .

naghd«رشت پرس» با این مقدمه نوشت:این اقدام تامل بر انگیز به گونه ای در حال شکل گیری است که مردم فهیم و ولایتمدار رشت به اندازه کافی از عدم وجود ثبات مدیریتی در طول ماههای اخیر رنج برده و ثمرات امید بخشی را در جامعه شهری در پی نداشته است . حال به واقع انگیزه تحریم داخلی توسط برخی رسانه های فاقد مجوز و شناسنامه در این برهه حساس زمانی چیست ؟

مطمئنا جهت جلب توجه مخاطبان و خوانندگان سایت محلی راههای مختلفی وجود دارد ، حال آنکه زشت ترین راه ممکن در عرصه فضای مجازی مسیر تخریب شخصیت و بکار گیری الفاظ کوچه بازاری و عدم اشراف به حوزه تخصصی و رسالت خبری و … می باشد که متاسفانه برخی از افراد به هرقیمتی با توسل به این اقدامات نا متعارف سعی در اثبات موجودیت خود دارند .

مروری بر عملکرد نگارندگان این سایتهای محلی به وضوح نمایان می سازد که هیچ کوششی در بهبود فضای متشنج حاکم بر مدیریت شهری در طول ماههای گذشته نداشته و هیچ تلاشی نیز در خصوص افزایش اطلاعات فردی خود و نتایج حاصله از خروجی اقدامات حاصله توسط مجموعه شورایی نداشته اند .

نکته قابل توجه و مغفول مانده در این سلسله یاداشت های سطحی از آن منظر مورد نقد قرار می گیرد که نگارنده و یا نگارندگان بجای نقد منصفانه عملکرد مجموعه مدیریتی شهری سعی در نقد مغرضانه شخصیت فردی افراد دارند که شاید جای پاسخ به آن در این برهه زمانی جایز نباشد، چرا که چنانچه لازم می شد افراد خود به انعکاس شجره نامه خانوادگی ، آینده نگری ، جهت گیری های سیاسی ، روحیات خود و … می پرداختند و نیازی به نیت خوانی ، پیشگویی و تفسیر به رای برداشت های شخصی توسط اشخاص ثالث نمی بود .

و حالیه اینکه نه تنها اقدامات اخیر ( سلسله مطالب! )گره ای از مشکلات شهری و حوزه های تخصصی آن باز نخواهد کرد بلکه موجب بروز و ظهور کدورت های شخصی متقابل خواهد شد .

در پایان فرازی از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اخلاق رسانه ای را سرلوحه فعالیت حرفه ای قرار می دهیم و همگان را به بازخوانی آن دعوت می کنم :

* بعضی افراد خیال می‏کنند که افکار عمومی، منطقه آزاد و بی قید و بندی است که هر کار خواستند، با آن بکنند! افکار عمومی موش آزمایشگاهی نیست که هرکس هرکار خواست، بتواند با آن بکند. با تحلیل های غلط ، شایعه‏ سازی، تهمت و دروغ، به ایمان، عواطف، باورها و مقدّسات مردم آسیب می‏زنند. این که درست نیست.

*یک شخص یا یک جریان را به طور مطلق مورد تهاجم قرار دادن (حتی به قصد اصلاح) جایز نیست و در بسیاری موارد غیبت است.

*من با مناظره، معارضه، گفت وگو و انتقاد مخالفتی ندارم اما سعی کنید این در چارچوب‏های درست شرعی و دینی انجام بگیرد. نباید منتهی بشود به دشمنی و ایجاد نقار ، مردم از فضای تخریب خوششان نمی‏آید.

* این ها توطئه هستند و خیانت اند : اگر کسی مردم را نسبت به آینده ی خود نا امید سازد و وضع کشور را آن چنان بد تصویر کند که برای هیچ کس نشاط کار کردن باقی نماند و همچنین اگر کسی دستگاه های مسؤول در کشور را با دروغ با بیان مطالب خلاف و یا بیان نکردن بخش های مهمی از حقیقت طوری معرفی کند که به هیچ وجه امید و نشاطی به آینده باقی نماند.

* من مطبوعات را یک پدیده‏ ی ضروری و لازم و اجتناب‏ناپذیر برای جامعه‏ی خودمان و هر جامعه‏ای می‏دانم. بنده برای مطبوعات سه وظیفه قائلم: ۱- نقد و نظارت. ۲- اطلاع رسانی صادقانه و شفاف. ۳- طرح و تبادل آراء و افکار در جامعه .

Share