مدیرکل میراث فرهنگی گیلان مطرح کرد:

ورود بیش از ۳۵ میلیون گردشگر به گیلان/ماسال، مقصدی بکر برای گردشگران نوروزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: میهمانی بیش از ۳۵میلیون گردشگر در استان،تازه ترین رقم گردشگرانی است که گیلان را بعنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: میهمانی بیش از ۳۵میلیون گردشگر در استان،تازه ترین رقم گردشگرانی است که گیلان را بعنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده اند.

۳۵  رضا علیزاده’ در خصوص سفرهای صورت گرفته به استان گیلان گفت: آمار ثبت شده از ماندگاری گردشگران تنها در مکان های اقامتی ثابت و موقت استان ۳۴میلیون و ۷۹۹هزار و ۳۷۸نفر است.
وی اظهار کرد: رقم یادشده از محاسبه ماندگاری گردشگران در مکانهای یادشده، از ابتدای سال ۹۳ تا پایان آذرماه همین سال درج شده است.
وی تصریح کرد: این در حالیست که بسیاری از گردشگران در منازل دوستان و اقوام خویش میهمان می شوند.
علیزاده افزود: رقم یادشده نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: هشت هزار و ۲۹۰نفر از گردشگران ثبت شده در مکانهای اقامتی را گردشگران خارجی تشکیل می دهند و بیشترین رقم گردشگران خارجی از کشورهای آذربایجان،ترکیه ، روسیه و عراق هستند.
علیزاده تاکید کرد: نگاه بسته به گردشگری مانع بزرگی برای توسعه این صنعت بین المللی است و می بایست به نگاه تخصصی به این حوزه تغییر یابد.
وی افزود: توسعه گردشگری تنها راه برون رفت از مشکلاتی است که امروز در اثر کاهش قیمت نفت و تحریم ها بوجود آمده و همینطور تا حد بسیاری حلال مشکل بیکاری در جامعه خواهد بود.
وی ادامه داد: همچنین می بایست سطح ارایه خدمات گردشگری در گیلان از ملی به بین المللی تغییر یابد تا تردد و ماندگاری گردشگران افزایش یابد.
۷۴هتل،۲۱ هتل آپارتمان ، ۶۶ مجتمع گردشگری ، ۴۷مهمانپذیر ،۷۸۶ منزل استیجاری ،۲۰۲ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۵۶ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان وجود دارد.
ماسال، مقصدی بکر برای گردشگران نوروزی گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، ماسال را به لحاظ ویژگی های منحصربفرد و بکر بهترین مقصد برای گردشگران نوروزی دانست.

  رضا علیزاده در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان ماسال با تقدیر از مسئولان شهرستانی در ارائه خدمات به مسافران ایام مختلف سال اظهار داشت:در نیمه دوم سالجاری بیش از ۳۴میلیون گردشگر نقاط مختلف گیلان را بعنوان مقصد سفر انتخاب کردند که از این تعداد،آمار قابل ملاحظه ای مربوط به شهرستان ماسال است.

وی با بیان اینکه ماسال به لحاظ غنای فرهنگی،شرایط اکوتوریستی و نیز پیشینه تاریخی منطقه ای بکر و منحصربفرد محسوب می شود،گفت:این شهرستان پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد:در این شهرستان معیشت ساکنین منطقه با گردشگری گره خورده، لذا باید این صنعت بعنوان عاملی درآمدزا دنبال شود.

علیزاده با اشاره به کوهستانی بودن منطقه از مسئولان شهرستان خواست تا با فراهم کردن امنیت جاده ای و ترافیکی آرامش روانی گردشگران را به ارمغان آورند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بر تبلیغات محیطی و فضاآرایی شهری تاکید نمود و افزود: شهرداران باید با زیباسازی شهر، محیط دلپذیری را برای مسافران آماده نمایند.

وی با بیان اینکه نوروز به دلیل ورود اقشار و اقوام مختلف به استان فرصت خوبی برای نشان دادن جاذبه ها و ظرفیت های موجود است تصریح کرد:نمایش توانمندی ها باعث معرفی ابعاد مختلف گیلان به سایر نقاط کشور خواهد بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه گردشگری حوزه ای چندبخشی است که رونق آن نیازمند همت و تلاش بخش های مختلف است،بر لزوم همکاری همه دستگاه ها و نهادها در اجرای هرچه بهتر خدمات سفر تاکید کرد

Share