رئیس جمهور ایران در جمع مردم حاضر در راهپیمایی 22 بهمن

هیچ خیانتی بالاتر از خیانت پشت جبهه نیست/دشمنان ملت با مذاکره مخالفند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رییس جمهوری با بیان این که ریشه ها، آرمان ها و اصول انقلاب اسلامی تغییر ناپذیر خواهد بود و اگر در فروع و اجرا تغییری مورد نظر باشد باز هم در چارچوب جمهوری اسلامی ایران از طریق انتخابات و صندوق آرا مردم انجام خواهد شد: گفت: در مذاکرات از استقلال دفاع کرده ایم و دفاع خواهیم کرد.

خواست دوم ملت درکنار نظام جمهوری اسلامی ایران، استقلال است/هیچ خیانتی بالاتر از خیانت پشت جبهه نیست/دشمنان ملت با مذاکره مخالفند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رییس جمهوری با بیان این که ریشه ها، آرمان ها و اصول انقلاب اسلامی تغییر ناپذیر خواهد بود و اگر در فروع و اجرا تغییری مورد نظر باشد باز هم در چارچوب جمهوری اسلامی ایران از طریق انتخابات و صندوق آرا مردم انجام خواهد شد: گفت: در مذاکرات از استقلال دفاع کرده ایم و دفاع خواهیم کرد.خواست دوم ملت درکنار نظام جمهوری اسلامی ایران، استقلال است/هیچ خیانتی بالاتر از خیانت پشت جبهه نیست/دشمنان ملت با مذاکره مخالفند

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در آیین گرامی داشت یوم الله ۲۲ بهمن در میدان آزادی و در جمع مردم حاضر در راهپیمایی، افزود: رییس جمهوری گفت: سی و ششمین سال از خواست مردم ما برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران گذشت اما آرمان ملت ما همچنان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است .

روحانی افزود: جمهوری اسلامی دو ارزش و دو آرمان در کنار خود دارد، مردم سالاری و دین سالاری، جمهوری اسلامی ایران تبلور شریعت در ظرفیت یک ملت بزرگ است

رییس جمهوری اضافه کرد: جمهوری اسلامی تجلی حکومت خداوند در قامت ملتی رشید است، جمهوری اسلامی ایران اعمال اراده الهی از طریق امتی بیدار و هوشیار است.

روحانی با بیان این که این انقلاب «اصلها ثابت و فرعها فی السماء» است، خاطرنشان کرد: ریشه های این انقلاب آرمان ها و اصول ما تغییر ناپذیرخواهد بود و اگر در فروع و اجرا تغییری مورد نظر باشد باز هم در چارچوب جمهوری اسلامی ایران و از طریق انتخابات و صندوق آرای مردم خواهد بود.

رییس جمهوری ادامه داد: همان طور که امام عزیز و بزرگوار فرمودند جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، اسلامیت ما عین جمهوریت ما و جمهوریت ما عین اسلامیت ماست و ما برای اعمال اراده مردم بهترین راه را اجرای احکام اسلام می دانیم .

** استقلال دومین مطالبه مردم

روحانی تصریح کرد: جمهوریت، بهترین راه اراده حاکمیت مردم در چارچوب مقررات اسلامی است و امام به رای مردم شرعیت داد و بر آن فتوا صادر کرد و رهبر معظم انقلاب هم رای را حق الناس مردم اعلام کرد.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان این که جمهوری اسلامی ایران یک نظام انتخاباتی با مبانی شرعی و فقهی است، گفت: همه ما به این نظام احترام گذاشته ایم و خواهیم گذاشت.

روحانی خواست دوم ملت درکنار نظام جمهوری اسلامی ایران را استقلال عنوان کرد و گفت: مردم ما در طول دهه ها و حتی قرن ها برای استقلال مبارزه کرده اند و از زمان فتوای تنباکو گرفته تا مبارزه برای خلع ید از بیگانگان در مساله نفت و تا فتوای امام(ره) در سال ۱۳۴۳ برای مبارزه با کاپیتولاسیون .

** استقلال به معنای بیگانه هراسی نیست/هیچ خیانتی بالاتر از خیانت پشت جبهه نیست

رییس جمهوری اضافه کرد: هر جا استقلال، آرمان بزرگ ملت ما بود توانستیم به استقلال دست یابیم. ما استقلال را آسان به دست نیاورده ایم تا آسان از دست بدهیم.استقلال به معنای بیگانه ستیزی و یا بیگانه هراسی نیست؛ استقلال به معنای آن است که ما روی پای خود ایستاده ایم، اراده مردم حاکم است و نخواهیم گذاشت هیچ قدرت و ابرقدرتی بخواهد در اراده ملت بزرگ ایران تاثیربگذارد.

روحانی تصریح کرد: همان طور که ما در میدان جنگ از استقلالمان دفاع کردیم در پای میز مذاکره هم از استقلالمان دفاع کردیم و خواهیم کرد، رزمندگان می جنگند، پشت جبهه همه مردم پشتیبان رزمندگان عزیز ما در جبهه های نبرد بودند، هیچ خیانتی بالاتر از خیانت پشت جبهه نیست.

**دشمنان ملت با مذاکره مخالفند

رییس دولت یازدهم اضافه کرد: امروز همه آن ها که در میدان دیپلماسی مشغول هستند، همه ملت بزرگ ما و رهبر بزرگ انقلاب از این جبهه پشتیبانی می کنند. امروز تنها دشمنان این ملت با میز مذاکره مخالفند؛ یعنی صهیونیست ها و صهیونیست ها همه تلاش خود را به کار گرفتند؛ اما دنیای امروز به خیانت صهیونیست ها پی بردند، مخصوصا بعد از جنایت هایی که در ماه های گذشته در غزه مرتکب شدند، همیشه جانیان منطقه ما بودند.

روحانی سومین خواست ملت ما را آزادی عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی بدون آزادی معنا ندارد و اسلام و اسلامیت در کنار آزادی است. وحدت ملی ما هم امروز با کثرت و تنوع افکار داخلی و انسجام ملی خود دامه می دهد، تنوع افکار، سلایق و تحلیل ها بلامانع است اما در منافع ملی و مصالح ملی همه ما یک صدا هستیم.

** انقلاب برای تغییر رسم ها بود نه تغییر اسم ها

رییس جمهوری ادامه داد: امروز هم مثل ۳۶ سال پیش باز هم فریاد می زنیم استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی. انقلاب اسلامی ما از آن همه ملت ایران است، نه مربوط به قوم خاصی، نه مربوط به قشر خاصی و نه مربوط به جناح خاصی است.

روحانی اضافه کرد: ملت یکپارچه قیام کرد و این انقلاب را به پیروزی رساند، امروز هم همه باید یکپارچه از منافع مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران به خوبی دفاع کنیم.

رییس جمهوری گفت: انقلاب برای تغییر اسم نبود، انقلاب برای تغییر رسم ها بود، برای زدودن رسوم هایی بود که عدالت، آزادی و ارزش های دینی را نادیده می گرفت.

روحانی با اشاره به این که امروز هم خواسته مردم و نسل جوان ما همان خواسته ۳۶ سال ملت بزرگ ایران است، یادآور شد: مردم ما در سال گذشته با آرای خود طبق رهنمودهای رهبری معظم پای صندوق آرا آمدند و دولت تدبیر و امید را با آرای خود انتخاب کردند.

رییس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: این دولت متعهد به رای مردم و وفادار به وعده های خود تا پایان خواهد بود، مسیر و راه خود را ادامه می دهد و یکی بعد از دیگری وعده های خود را در همه زمینه ها همچون اقتصادی، فرهنگی و رفاه اجتماعی عملیاتی خواهد کرد.

روحانی گفت: پیام قوت، تدبیر و امید با حمایت مردم و همکاری مردم از طرف این دولت به گوش جهانیان رسیده است. پارسال که درهمین جایگاه با شما ملت بزرگ ایران سخن می گفتم وعده دادم که این دولت تا سال آینده رکود را پشت سر خواهد گذاشت و امروز با افتخار به ملت ایران اعلام می کنم که در ۶ ماهه اول امسال دارای رشد ۴ درصدی بودیم تا همه جهانیان بدانند ملت ایران قدرتمند و باکفایت در مسیر پیشرفت راه خود را ادامه خواهد داد.

**صادرات ما نسبت به سال گذشته بیش از ۲۴ درصد رشد داشته است

رییس جمهوری ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال، صادرات غیر نفتی ما نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته بیش از ۲۴ درصد رشد داشته است، پارسال در ۱۰ ماهه اول ۳/۳۴ میلیارد و امسال در ۱۰ ماهه اول ۶/۴۲ صادرات کالای ما بوده است، همچنین در زمینه نفت و گاز ما علیرغم تحریم ها و فشارها، پیشرفت های شگفت انگیزی داشتیم، تولید نفت ما در یکسال گذشته از ۷/۲ میلیون در روز به ۹/۲ میلیون در روز ارتقا یافته است.

روحانی اضافه کرد: تولید گاز در پنج فاز پارس جنوبی به ثمر نشسته است و امروز نسبت به پارسال روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز بیشتر تولید می کنیم و ان شاءالله تا سال آینده هم ۱۰۰ میلیون متر مکعب دیگر اضافه خواهد شد.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: در زمینه کشاورزی علیرغم خشکسالی و مشکلاتی که داشتیم به حول و قوه الهی در زمینه گندم، دو میلیون تن افزایش تولید داشتیم و در سالی که گذشت ۸/۶ میلیون تن گندم خریداری شده است.

روحانی افزود: در زمینه مکانیزه کردن کشاورزی، ما توانسته ایم تحول بسیار خوبی در بخش کشاورزی ایجاد کنیم، تعداد تراکتورها امروز نسبت به پارسال ۲۵۰ درصد افزایش یافته، تعداد کمباین ها ۳۵۰ درصد افزایش یافته است، برای احیای ۵۵۰ هزار هکتار اراضی دشت خوزستان و ایلام تلاش کرده ایم و کشت گلخانه ای را برای تامین آب کمتر افزایش داده ایم.

** تورم را به زیر ۱۷ درصد رساندیم

رییس جمهوری ادامه داد: سال گذشته من در اینجا به شما قول دادم و گفتم تورم ۳۵ درصدی را در سال آینده به ۲۵ درصد خواهیم رساند به حول و قوه الهی امروز تورم ما زیر ۱۷درصد است.

روحانی تصریح کرد: دولت توانسته با حمایت مردم، جوانان و کارآفرینان ما قدم های بسیار مهمی را برای رشد کشور بردارد.

** دانشگاه ها نسبت به گذشته آرامتر شده است

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد اقدامات دولت در زمینه علم، فناوری و فرهنگ نیز اظهار داشت: امروز شاهد یک رشد بسیار بالا در تمام دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و مراکز علمی هستیم و به حمد الله دانشگاه های ما امروز آرامتر نسبت به گذشته و با کیفیت تر کار خود را ادامه می دهند.

روحانی خاطر نشان کرد: این دولت بعد از چند سال قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را اجرا و عملیاتی خواهد کرد و در طول این مدتی که این قانون را اجرا کرده است، شرکت های دانش بنیان به یک هزار و ۳۰۰ شرکت افزایش پیدا کرده و در طول یکسال و چند ماه، رشد ما در شرکت های دانش بنیان ۲۲ برابر بوده است.

رییس جمهوری ادامه داد: ما صندوق نوآوری و شکوفایی را ایجاد کرده ایم و سرمایه آن را برای سال آینده به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش داده ایم. از لحاظ صعود رتبه علمی نیز کشور ما امسال نسبت به پارسال دو رتبه صعود کرده و به رتبه چهاردهم جهانی رسیده است.

**ملت ایران از فشار و تحریم نمی هراسد/هم سانتریفیوژ و هم اقتصاد خواهد چرخید

رییس جمهوری ادامه داد: امروز شما می بینید با ادامه تحریم اجماعتان با شکاف مواجه می شود، پس بیایید واقعیت را به مردم بگویید. این مذاکرات به نفع جهان است به شرط آن که راه عزتمندانه ای که جمهوری اسلامی ایران پیش پای شما گذاشته است به خوبی و درستی از این فرصت استفاده کنید، فکر نکنید که ملت ایران از فشار و تحریم می هراسد.

روحانی با یادآوری این نکته که جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد رشد، توسعه و ثبات جهانی است، اضافه کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند ما دنبال توافقی هستیم که در بردارنده عزت و پیشرفت ملت بزرگ ایران باشد.

رییس قوه مجریه با بیان این که در طول یکسال گذشته توانسته ایم بخشی از تحریم های غلط و ظالمانه را کنار بزنیم، اضافه کرد: شما می دانید حدود ۱۲ میلیارد دلار از دارایی های ملت ایران که به ناحق بلوکه شده است، آزاد کردیم. می دانید دور زدن تحریم ها را در طول یکسال گذشته تسهیل کردیم و مانع ادامه تحریم نفتی که آمریکا ظالمانه دنبال آن بود، شده ایم.

رییس جمهوری با اشاره به این که در زمینه امور مالی و بانکی گشایش هایی ایجاد کردیم، گفت: صادرات پتروشیمی، قطعات هواپیمایی، حمل و نقل دریایی، خودروسازی و بیمه را از تحریم خارج کردیم، واردات کالاهای اساسی همچون کالاهای دارویی، غذایی، تجارت طلا و فلزات را از شرایط سخت گذشته خارج کرده ایم.

روحانی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران به تعهد خود در برابر ملت ایران برای پیشرفت و متعهد ماندن به آرمان های انقلاب پایبند خواهد بود، اضافه کرد: همان طور که این دولت از ابتدا اعلام کرده است، هم سانتریفیوژها و هم اقتصاد کشور خواهند چرخید و دولت به این تعهد خود ادامه خواهد داد.

**منطق ما، نامه امام راحل به گورباچف و نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب است

رییس جمهور یادآور شد: دولت جمهوری اسلامی ایران در یکسال گذشته با قدم هایی که با همت مردم برداشته است، ایران هراسی و اسلام هراسی را کاسته است و به جهانیان روشن کرده است که منطق ایران در برابر دیگران، بیگانه و غرب همان منطق نامه امام راحل به گورباچف و نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب است.

روحانی تصریح کرد: ما با منطق با دنیا سخن می گوییم، با همین منطق راهمان را ادامه خواهیم داد، راه ما پیشرفت و تعالی کشور است. همان طور که دیدید در زمینه منطقه و ثبات منطقه نیز قدم های بسیار موثری را برداشتیم./ایرنا

Share