رئیس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت خبر داد

هیئت عالی یونسکو اسفندماه به رشت سفر می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت گفت: یکم تا سوم اسفند امسال،‌هیئت عالی یونسکو به رشت سفر می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت گفت: یکم تا سوم اسفند امسال،‌هیئت عالی یونسکو به رشت سفر می‌کند.

۱۳۹۳۰۲۰۶۱۸۱۷۲۰۷۰۶۲۶۱۲۵۳۳فاطمه قدیمی با اشاره به برگزاری همایش چشم‌انداز توسعه پایدار به میزبانی این شهر اظهار داشت: استر لاروش مدیر منطقه‌ای و نماینده یونسکو در جمهوری اسلامی ایران و دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو  به رشت سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه همایش چشم‌انداز توسعه پایدار با حضور اساتید و نخبگان گیلانی و ملی برگزار می‌شود، افزود: رئیس مرکز آموزش و پژوهش مجمع متخصصین ایران، استاندار گیلان و رئیس مجمع نمایندگان استان، شهردار و رئیس شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای رشت از سخنرانان این همایش هستند.

رئیس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت با بیان اینکه هیئت یونسکو با شورای شهر رشت دیدار و گفت‌وگو می‌کند، گفت: محورهای مورد بحث در این نشست ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی یونسکو و تلاش برای توسعه پایدار شهر رشت است.

قدیمی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی توسعه پایدار و سیاستگذاری‌های ملی از منظر یونسکو، خاطرنشان کرد: رئیس انجمن ملی ارزیابی محیط زیست ایران و هیئت یونسکو در این کارگاه شرکت و سخنرانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه کارگاه آموزشی زنان و آسیب‌های اجتماعی نیز با حضور هیئت یونسکو در رشت برگزار می‌شود، اظهار داشت: هیئت یونسکو یکم تا سوم اسفندماه امسال به رشت سفر می‌کنند.

رئیس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت گفت: جمعی از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و انجمن متخصصان ایران نیز در برنامه‌های هیئت ملی یونسکو در رشت شرکت می‌کنند.

قدیمی، وجود مکانهای جذاب برای فعالیت و زندگی شهروندان در شهر به خصوص برای جوانان، شهری جذاب برای گردشگران شهرتوانمند در شکوفایی بخش‌های مختلف اقتصادی، به کارگیری فناوری اطلاعات و مدیریت صحیح را از ویژگیهای عمومی شهر خلاق برشمرد.

وی افزود: در راستای ثبت شهرها به عنوان شهر خلاق مبتنی بر ویژگیهای شهرها در هفت حوزه ادبیات، سینما، موسیقی، مهارت، طراحی، هنرهای رسانه ای و تغذیه اقدام می شود که شهر رشت با داشتن تنوع غذایی بیش از ۲۰۰ نوع غذا در زمینه تغذیه می تواند شرکت کند.

رئیس ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت  با بیان اینکه تا کنون گلانشهرهای رشت، اصفهان و شیراز در زمینه تدوین پروپزال شهر خلاق اقدام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: شهر خلاق بر ظرفیت و توانایی شهر در جذب سرمایه انسانی خلاق تاکید می کند و مکانی برای رشد و نمو خلاقیت است.

قدیمی اظهار داشت: شهر خلاق شهری است که همه پتانسیل های خلاق خود را جامه عمل می پوشاند و پرچم دار فعالیت‌های فرهنگی و توسعه‌ای است.

وی با اشاره به هزینه‌های اجلاس‌های تخصصی میزبانی از هیئت عالی یونسکو در رشت، گفت: مجمع متخصصان، جهاد دانشگاهی و استانداری گیلان در اجرای این همایش‌ها و کارگاه‌ها با شهرداری کلانشهر رشت همکاری می‌کنند و بخش خصوصی نیز از حامیان این همایش است.

Share