مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان:

همه مسئولین اجرایی شهرستان رشت در ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه نقش دارند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ادامه با بیان اینکه همه مسئولین اجرایی شهرستان رشت به نوعی در امر کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه مفید نقش دارند خاطر نشان کرد: شهرستان رشت با وجود ظرفیت های بالقوه جزو شهرستانهای ضعیف در امر سرانه فضای مطالعه در استان گیلان و حتی کشور قرار دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست ویژه بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان رشت با حضور غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی و حسن تامینی، نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان رشت و کلیه شهرداران و بخشداران این شهرستان صبح امروز در محل فرمانداری رشت برگزار شد.
IMG_2844به گزارش خبرنگار دیارمیرزا امیر محمدپور گیلانی در این نشست با بیان اینکه نگاه ما به سهم نیم درصدی کتابخانه ها از درآمدهای شهرداری نگاهی فراتر از حمایت مالی این دستگاه فرهنگی از کتابخانه هاست گفت: حمایت شهرداری از کتابخانه های عمومی، کمک به اعتلای فرهنگ مطالعه است.
وی از پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه ها از سوی شهرداری ها بعنوان یک تکلیف قانونی یاد کرد و اظهار داشت: در مصوبه قبلی مجلس شورای اسلامی در سالهای گذشته پرداخت نیم درصد از سوی شهرداری ها بصورت اجبار قانونی مطرح نبود و نمایندگان مجلس در الحاق تبصره جدیدی در سال جاری شهرداریها را مکلف به پرداخت این سهم کرده اند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ادامه با بیان اینکه همه مسئولین اجرایی شهرستان رشت به نوعی در امر کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه مفید نقش دارند خاطر نشان کرد: شهرستان رشت با وجود ظرفیت های بالقوه در امر گسترش فرهنگ مطالعه چه از نظر نیروهای خلاق در این حوزه و چه از لحاظ ویژگیهای فرهنگی غنی شهرستان، جزو شهرستانهای ضعیف در امر سرانه فضای مطالعه در استان گیلان و حتی کشور قرار دارد.
محمدپور نقش شهرداران، بخشداران و شوراهای اسلامی در شکل گیری نهضت گسترش فضاهای مطالعه در شهرستان رشت بسیار مهم ارزیابی کرد و از انها درخواست نمود با تلاشی جهادی و بدون نگاه سیاسی به این مجموعه فرهنگی کمک کنند.
وی در ادامه یکی از مشکلات کمبود فضای مطالعه در شهرستان رشت و استان گیلان را عدم اختصاص اعتبارات کافی در زمینه تکمیل پروژه های مربوط به کتابخانه های عمومی دانست و با اشاره به تاخیر ۱۱ساله در تکمیل کتایخانه مرکزی شهر رشت از این پروژه به عنوان نماد مشکلات در این حوزه یاد کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین اظهار امیدواری کرد با اختصاص اعتبار مناسب در سال جاری و آتی روند پیشرفت و تکمیل کتابخانه مرکزی شهر رشت تسریع یابد.
محمدپور گیلانی در پایان تشکیل جلسات ویژه بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی در ایجاد دغدغه مندی میان مسئولین اجرایی استان موثر، مفید و تاثیرگذار ارزیابی و ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان رشت به عنوان متولی برگزاری این جلسه ابراز امیدواری کرد در آینده نه چندان دور شاهد رشد شاخصهای مطالعه در شهرستان رشت باشیم.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share