همایش عصری با شعر انقلاب در لاهیجان برگزار شد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همزمان با فرا رسیدن ایام فرخنده دهه فجر همایش عصری با شعر انقلاب در لاهیجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همزمان با فرا رسیدن ایام فرخنده دهه فجر همایش عصری با شعر انقلاب در لاهیجان برگزار شد.
به مناسبت گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،همایش عصری با شعر انقلاب در سالن همایش شهرداری برگزار شد.این همایش با حضور یونس رنجکش مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان، کاظم کسرائی فرماندار،سعید آگشته شهردار لاهیجان، ،اعضای شورای شهر و جمعی از هنرمندان و شاعران برگزار شد.

bolorchiyan_5627.jpgدر ابتدای مراسم شاهین جهانگیر بلورچیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ضمن خیر مقدم گویی اظهار داشت: داشته های ما در شعر بسیار زیاد است و می توانیم از طریق آن راه بزرگی برای تمام هنرها باز کنیم.وی افزود:شعر تعریف ناپذیرترین چیزی است که وجود دارد،شعر سخنی اندیشیده ، مرتب، موزون و الهامی از قلب شاعر است.
وی اضافه کرد:شاعران در طول تاریخ ایران همواره با اشعار خود در ادبیات ما ماندگار شدند و باید عاشقی را از شاعران آموخت که باعث شدند زبان فارسی را با دل و جان نسل به نسل پاسداری نماییم .
جهانگیربلورچیان با بیان اینکه شعر ثروت ملی ماست گفت: در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شاعران با سرودن اشعار حماسی در خدمت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند. وی به بیان برنامه های مشارکتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان اشاره کرد و گفت:در سال فرهنگ و اقتصادبا عزم ملی و مدیریت جهادی و تاکید بر اقتصاد مقاومتی سعی کردیم در ایام مبارک دهه فجر برنامه های فرهنگی و هنری را به منظور کاهش هزینه ها و افزایش غنای برنامه با کمک دیگر دستگاههای فرهنگی انجام دهیم و عصری با شعر انقلاب نیز با همکاری شهرداری،شورای شهر و اداره کتابخانه های عمومی برگزار می شود.
IMG_5633.jpg-----در ادامه مراسم کاظم کسرایی فرماندار لاهیجان ضمن تبریک فرا رسیدن این ایام اظهار داشت دهه فجر نشان از شروع نورانیت دارد هر چقدرچشم بینایی داشته باشیم اما در تاریکی چیزی را نمی بینیم انقلاب نور است انقلاب وضعیتی را برای ما ایجاد کرده تا بتوانیم حقایق را ببینیم ، ببینیم که چه برسر ما آوردند ،کجا بودیم و کجا باید باشیم. انسان خلیفه اله است اگر دربرابر ظلم و ستمی که به او می شود سکوت کند یعنی در حق مقام والای انسانیت اهانت کرده است. انسان اگر نتواند از حقوق خودش دفاع کند به خود ظلم کرده است قبل از انقلاب با حمله هردشمنی قسمتی از خاک ایران را تصرف کردند ولی بعد از انقلاب هیچ دشمنی نتوانست حتی یک وجب از خاکمان را تصرف کند به همین دلیل است که ما اکنون در فشار هستیم. شعر یکی از زیبائیهایست که میتواند همه اینها را در یک نگاه برای برای مردم تبیین کند شعر یک هنر والاست و افتخار ما این است که شاعران بزرگی داریم که رسالت انقلاب را در غالب شعر بیان می کنند.
IMG_5648.jpg-----در ادامه مراسم یونس رنجکش مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان ضمن ابراز خوشحالی از حضور درجمع شاعران اظهار کرد: گرامیداشت یاد و نام شاعرانی که در گذشته و حال هستند کار پسندیده ایست.بعد از انقلاب تحول بنیادی در حوزه ادبیات داشتیم که متاثر از آموزه های دینی و اجتماعی ما می باشد.جریان ادبی هر انقلابی متاثر از جنبشهای آن دوره است . مثلا در تولیدات ادبی دهه ۶۰ روحیه انقلابی را می توان مشاهده کرد. درحوزه ادبیات داستانی و فیلم بزرگانی از خطه گیلان داریم که مایه افتخارند. هنرمندان تلطیف کننده فضای اجتماعی هستند.
درادامه همایش شاعرانی از شهرهای مختلف انزلی،رشت،املش،لاهیجان درزمینه انقلاب به شعر خوانی پرداختند.

درپایان از تعدادی شاعران با اهداء لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

Share