ندیمی با انتقاد از میزان اعلام شده خط فقر

هزینه های زندگی مردم واقعی دیده شود/ با ۲۵۰ هزار تومان نمی توان زندگی کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ابوذر ندیمی در واکنش به اینکه خط فقر برای یک خانواده ۵ نفره، یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان اعلام شده است،گفت: به لحاظ اینکه ایران یک کشورپهناور است،درآمدهای کشور به جهت پایداری متفاوتند و شمولیت بیمه ها محدود است خط فقر را نمی توان برای کل کشور واحد و یکسان تعریف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:ایران یک کشور پهناور است،درآمدهای کشور به جهت پایداری متفاوتند دیگر نمی توان خط فقر را برای کل کشور واحد و یکسان تعریف کرد.
nadimi9256 (17)
ابوذر ندیمی در واکنش به اینکه خط فقر برای یک خانواده ۵ نفره، یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان اعلام شده است،گفت: به لحاظ اینکه ایران یک کشورپهناور است،درآمدهای کشور به جهت پایداری متفاوتند و شمولیت بیمه ها محدود است خط فقر را نمی توان برای کل کشور واحد و یکسان تعریف کرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در روستاها، شهرهای کوچک  و کلانشهرها افرادی با بضاعت های متفاوت از جهت مسکن،شغل و مانند آن وجود دارند بنابراین اینکه برای همه این افراد یک خط فقر مشترک و واحد فرض کرد صحیح نیست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه در کلانشهرها ماهانه باید حدود یک میلیون تومان فقط برای اجاره بهای مسکن پرداخته شود طبیعی است که با ۲۵۰ هزار تومان نمی توان زندگی کرد.

ندیمی اضافه کرد: به غیر از حوزه سلامت که سعی شده تا حدودی خط فقر بهبود داده شود هزینه های دیگر مانند حوزه های حمل و نقل بیشتر از درآمدها است از این رو خط فقر در کلانشهرها نزدیک به ۲ میلیون تومان، درشهرهای کوچکتر همان یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان  و در روستاها کمتر از این رقم شهرهای کوچک است.

 یکی از معاونان وزیر کار خبر داده، خط فقر در ایران به ازای هر نفر ۲۵۰هزار تومان است که به این ترتیب خط فقر برای یک خانوار ۴نفره یک میلیون و خانوار ۵نفره یک میلیون و ۲۵۰هزار تومان می‌شود./خانه ملت

 

Share