استاندار گيلان در نشست بررسي مسائل استان عنوان نمود:

هر نیروگاه زباله سوز ۱۴۰ تا ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نجفی با اشاره به اینکه بنا بر دستور دکتر نوبخت سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان برای ساخت نیروگاه زباله سوز رشت اختصاص یافته است گفت : تلاش‌های شهرداری رشت برای تکمیل اعتبار این نیروگاه به دلیل هزینه‌ی بالا نتیجه نداده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست بررسی مسائل استان بویژه چای که عصر امروز  با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزارشد با اشاره به اجرای پروژه های بزرگ استان در بخشهای سد سازی ،مدیریت پسماند ،جمع آوری فاضلاب ،آبرسانی و راهسازی که نیازمند افزایش اعتبار ملی است به اقدام بی نظیر دولت در پرداخت به موقع مطالبات چایکاران اشاره کرد وبا قدردانی از تلاشهای دکتر نوبخت در این بخش، خواستار پرداخت به موقع تسهیلات بهزارعی چای شد.

najafi_4055 دکتر نجفی در این نشست که جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، رئیس سازمان چای و دست اندرکاران صنعت، فراوری و کشاورزی چای نیز حضور داشتند  با اشاره به اینکه سال گذشته با عنایت خدا و تلاش ویژه همگان توانستیم با آب محدود سد سفیدرود خشکسال کشاورزی را بگذرانیم گفت : متأسفانه امسال وضعیت ما بدتر از سال قبل است.

وی با بیان اینکه تسریع در ساخت سدها به منظور پایداری منابع استان در دستور کار قرار گرفته است گفت : سد شفاورد سال گذشته توانست فاینانس را بدست آورد و ماشین آلات سنگین نیز وارد شده است.

دکتر نجفی  با اشاره به طرح برخی مباحث از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت : متأسفانه عده‌ای در ساخت این سد کارشکنی می‌کنند که بنا بر دستور معاون اوّل رئیس جمهوری قرار شد در جلسه‌ای بین استاندار گیلان، وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مدت یک ماه برگزار گردد تا مشکل حل شود.

وی با بیان اینکه آب منطقه‌ای به دلیل تأخیر در اجرای پروژه متحمل جریمه روزانه شده است گفت : انتظار داریم این مسئله زودتر حل شود.

وی به ساخت سد پلرود نیز اشاره کرد و گفت : تکمیل این سد ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی به بحث اجرای فاضلاب شهری رشت اشاره کرد و گفت : پروژه‌ای که بانک جهانی به وسعت ۴۹۰ کیلومتر آغاز کرده در بخشی از بخشها به دلیل تحریم‌ها بلاتکلیف است.

استاندار گیلان ساخت سدهای لاستیکی را در جلوگیری از هدر رفتن آب باران استان بسیار موثر دانست و گفت : هم اکنون ۴ سد لاستیکی استان برای به بهره‌برداری رسیدن ،۲۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : در بخش زیست محیطی و ساماندهی پسماند نیز تلاش‌های فراوانی در بخش‌های آموزشی، فرهنگ سازی انجام شده امّا برای ساخت هر نیروگاه زباله سوز ۱۴۰ تا ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه بنا بر دستور دکتر نوبخت سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان برای ساخت نیروگاه زباله سوز رشت اختصاص یافته است گفت : تلاش‌های شهرداری رشت برای تکمیل اعتبار این نیروگاه به دلیل هزینه‌ی بالا نتیجه نداده است.

استاندار گیلان به اجراء پروژه‌های آبرسانی و راه روستایی برای جبران عقب ماندگی‌ها از میانگین کشوری اشاره کرد و گفت : با تلاش‌های انجام شده در آب روستایی از فاصله ۱۲ درصد به ۶ درصد رسیدیم و در راه روستایی نیز هنوز ۹ درصد عقبیم.

دکتر نجفی به بحث چای و اقدامات بی‌نظیر دولت با همراهی مجلس در اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار در امسال گفت : اگر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار خرید چاری اختصاص نمی‌یافت و قیمت خرید برگ سبز ۵۵ درصد افزایش نمی‌یافت با خشکسالی که امسال اتفاق افتاد چایکاران با فاجعه مواجه می‌شدند.

وی با بیان اینکه دکتر نوبخت در اختصاص این اعتبار تلاشهای فراوان انجام دادند که جای قدردانی دارد خاطر نشان کرد : امیدواریم چایکاران با اختصاص بخشی از اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در بهزراعی، تحقیقات و پژوهش امید بیشتری بگیرند.

Share