رئیس جامعه هتلداران گیلان:

هتل‌های گیلان مدرسه می‌شود/حذف موسیقی زنده از مشکلات جامعه هتلداران گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس جامعه هتلداران گیلان به تبدیل مدارس به مکان‌های اقامتی در استان اشاره کرد و گفت: هتل‌های گیلان برای تبدیل شدن به کلاس درس اعلام آمادگی می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس جامعه هتلداران گیلان به تبدیل مدارس به مکان‌های اقامتی در استان اشاره کرد و گفت: هتل‌های گیلان برای تبدیل شدن به کلاس درس اعلام آمادگی می‌کنند.

hotelحسن مهرورز اصلی صبح امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات انجمن‌های صنفی گردشگری گیلان اظهار کرد: سرمایه‌گذاران گردشگری دیگر توان رویارویی با مشکلات جان‌سوز در استان را ندارند.

وی به تبدیل مدارس به مکان‌های اقامتی برای رقابت تجاری با تاسیسات گردشگری در گیلان اشاره کرد و افزود: هتل‌های گیلان آمادگی خود را به وزیر آموزش و پرورش برای تبدیل شدن به کلاس‌های درس در ۹ ماه از سال اعلام می‌کنند.

مهرورز اصلی در ادامه خواستار واگذاری اجرای طرح مسافرکاشانه‌ها به جامعه هتلداران گیلان شد و بیان کرد: اجرای طرح مذکور موجب شکست و ناامنی سرمایه‌گذار، فروپاشی هتل‌ها و فرار سرمایه‌گذار از استان می‌شود.

رئیس جامعه هتلداران گیلان با بیان اینکه طرح مسافرکاشانه با توجه به محدودیت‌های جغرافیایی برای قشر کم‌‌درآمد طراحی شده بود، تصریح کرد: طرح مذکور اکنون در کنار هتل‌ها، ساحل تفریحی و داخل آپارتمان‌ها مطرح است و شرکت مجری برای انتفاع از این موضوع بستر صدور پروانه بهره‌برداری از مسافرکاشانه‌ها را فراهم کرده تا از منافع مادی آن بهره‌مند شود.

وی به وجود ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی و طبیعت زیبا در استان اشاره کرد و گفت: گیلان دارای روستاهای محروم است و دولت طرح مسافرکاشانه را برای مردم این مناطق در نظر گرفته بود.

مهرورز اصلی اجرای طرح مسافرکاشانه را سبب ورشکستگی هتل‌ها در گیلان دانست و خاطرنشان کرد: تعداد مسافرکاشانه‌ها سه برابر تخت هتل‌ها در استان است و این طرح موجب فروپاشی سرمایه‌گذاران در عرصه گردشگری می‌شود.

رئیس جامعه هتلداران گیلان پرداخت مالیات، بیمه و … را از جمله مشکلات هتلداران برشمرد و یادآور شد: پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از جمله مشکلات هتلداران در گیلان است.

وی همچنین مصوبه شورای دوره سوم شهر رشت مبنی بر جایگزین کردن خدمات در مقابل پرداخت پول را غیر قانونی خواند و اظهار کرد: جامعه هتلداران گیلان خواستار ابطال مصوبه مذکور است و انتظار داریم رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری غیر قانونی بودن مصوبه مذکور را ابلاغ کند.

مهرورز اصلی گردشگری را صنعت دیربازده عنوان کرد و افزود: بانک‌های عامل صنعت گردشگری را زودبازده تعریف می‌کنند و از محل بنگاه‌های زودبازده تسهیلات پرداخت می‌شود.

رئیس جامعه هتلداران گیلان مدت بازپرداخت تسهیلات صنعت گردشگری در ترکیه را ۱۰ سال دانست و بیان کرد: مدت بازپرداخت تسهیلات گردشگری در کشورهای پاکستان و افغانستان ۴۰ سال است.

وی با اشاره به اجرای استانداردسازی هتل‌ها در گیلان، تصریح کرد: افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات در اجرای استانداردسازی هتل‌ها تاثیرگذار است.

مهرورز اصلی یک‌طرفه کردن خیابان‌های شهر، حذف موسیقی زنده، دخالت اصناف و … را از دیگر مشکلات جامعه هتلداران گیلان عنوان کرد و گفت: ورود ۲۰ میلیون مسافر خارجی در افق گردشگری استان تعریف شده و تحقق این امر نیازمند همراهی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری گیلان است./فارس

Share