در اختتامیه هفته فرهنگ و هنر رشت عنوان شد:

نگاه جزیره‌ایی به هنر معنا ندارد/هفته فرهنگ و هنر رشت در سال های آتی برگزار شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در آیین اختتامیه هفته فرهنگ و هنر رشت تاکید کرد: نگاه جزیره ای به فرهنگ و هنر معنا ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در آیین اختتامیه هفته فرهنگ و هنر رشت تاکید کرد: نگاه جزیره ای به فرهنگ و هنر معنا ندارد.

fazel_8922 فیروز فاضلیˈ سه شنبه شب در این مراسم افزود: برنامه های این هفته ارزشمند با واسپاری امور به اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد و تلاش می شود این روند در استان تداوم یابد.

وی اظهار کرد: واقعیت این است که می بایست تدبیر کرد؛ چراکه انسان با تدبیر، امید می پراکند و دشمن را به موافق وفادار تبدیل می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: مشکلات در حوزه فرهنگ و هنر بسیار است اما آنچه مسلم است، همتی است که بسیار فراتر از مشکلات در اهالی فرهنگ و هنر وجود دارد.

هفته فرهنگ و هنر رشت تثبیت شود

saghati_8898رضا ثقتیˈ دبیر برگزاری نخستین هفته فرهنگ و هنر رشت نیز روند اجرایی شدن این هفته را از آغاز تا پایان در هفت پرده نوشتاری ارایه کرد و خواستار تثبیت این هفته ارزشمند در سال های آتی شد.

این روزها تکرار پر بسامد شعر و موسیقی و تئاتر در گیلان بگونه ای بود که وقت برای فرهنگ دوستان در سکوت نگذشت و از یکم بهمن ماه هفته ای آغاز شد که شاید خنکایی تازه برای هنرمندان سرزمین فرهنگ و هنر گیلان بود.

نمایشگاه های متعدد از عکس های رشت قدیم تا نقاشی های رئال مکان های قدیمی این شهر، خوشنویسی از نیم قرن پیش تاکنون؛ تعزیه، نمایش های خیابانی، عصری با خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، شب شعر گیلکی تا کنسرت های فولکلور، تجلیل از پیشکسوتان، تا میزبانی خانه میرزا برای اسناد تاریخی، حرکت کارناوال کودکان گیلک زبان از عمارت کلاه فرنگی تا راهپیمایی در خیابان های شهر با شعار ˈ جنگ نهˈو … برنامه های متعددی بود که در این هفته چهره شهر را دگرگون کرده بود.

تا به امروز که صحنه تئاتر استان به چترهای آبی به نماد شهر باران طراحی شد و ارکستر سمفونی گیلان سرود ملی نواخت.

آیین اختتامیه هفته فرهنگ و هنر رشت با حضور مدیران استان، مفاخر، فرهیختگان و استقبال کم نظیر علاقمندان به فرهنگ و هنر در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد.
/ایرنا

Share