یک سال تا انتخابات 94:

نگاهی کوتاه بر ۲۰ نامزد احتمالی انتخابات مجلس آینده در شهرستان رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کشورمان را باید کشور انتخابات دانست، چرا که هر سال شاهد برگزاری انتخابات برای یکی از مراکز تصمیم گیری و یا دولت هستیم. در گیلان نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و همگام با سراسر کشور انتخابات پرشوری را هر ساله در جای جای آن شاهد می باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کشورمان را باید کشور انتخابات دانست، چرا که هر سال شاهد برگزاری انتخابات برای یکی از مراکز تصمیم گیری و یا دولت هستیم. در گیلان نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و همگام با سراسر کشور انتخابات پرشوری را هر ساله در جای جای آن شاهد می باشیم.

روزنامه سوال جواب با این مقدمه نوشت:با اینکه بیش از یکسال به انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده اما کاندیداهای احتمالی از هم اکنون با برپایی جلسات پراکنده، خود را برای این ماراتن بزرگ آماده می کنند . براساس شنیده ها و اخبار غیر رسمی سایت شمال ما به بررسی اجمالی این گزینه ها پرداخته است.

حسن تامینی: در اولین حضورش بعنوان پدیده انتخابات پس از راهیابی به مرحله دوم به مجلس راه یافت و با ارائه چهره ای مردمی در دوره بعدی با بیش از ۸۰ هزار رای بعنوان نفر اول وارد بهارستان شد.
با اینکه تامینی در ماه های گذشته بارها بر عدم تمایلش برای کاندیداتوری انتخابات سال ۹۴ تاکید کرده اما از سوی فعالان سیاسی وی به عنوان یکی از نامزدهای جدی رشت شناخته میشود.
البته گفته میشود کاندیداتوری چندین نفر از بخش لشت نشا که همواره بزرگترین منبع آرای این چهره معتدل در ۲ دوره گذشته بوده می تواند در صورت ثبت نام او در انتخابات ۹۴ دشواریهایی برای نشستن تامینی بر صندلی نمایندگی ایجاد کند.
tamini_7209 (4)
غلامعلی جعفرزاده:وی را می توان بعنوان موفق ترین نماینده در عرصه تبلیغات و رسانه نام برد. وی پدیده انتخابات گذشته بود که در مرحله دوم توانست با حمایت ستاد انتخاباتی دکتر تامینی جواز حضور در مجلس را بدست آورد.
جعفرزاده در مرحله اول با شعارهایی که علیه دولت و استاندار وقت می داد توانست حمایت اصلاح طلبان و افکار عمومی را جلب کند. وی علاوه بر توزیع مناسب نیرو در ادارات و بخش های شهرستان رشت در انتخابات شورای شهر نیز در پشتیبانی از یارانش به موفقیت خیره کننده ای دست یافت اگرچه در حفظ ارتباط با برخی از آنان توفیق نیافت اما می توان شانس بیشتری برای او را در مقایسه با ۲ نماینده دیگر قائل شد.
jafarzadeG_6747 (2)
جبار کوچکی نژاد:نماینده اصولگرای رشت نیز نمایندگی ۲ دوره مجلس را در کارنامه خود دارد. کوچکی نژاد در انتخابات سال ۸۶ بعنوان نفر اول و در انتخابات دور گذشته با آرایی نزدیک به نفر چهارم وارد بهارستان شد.
کوچکی نژاد نیز با توجه به تغییر دولت، ورود چهره های نامی و همچنین ریزش نیروهای اصلی و عدم توفیق برادرش در انتخابات شورای شهر رشت با مشکلات جدی در انتخابات آتی روبروست. وی در ماه های اخیر نطق های مردمی زیادی در مجلس درباره گرانی نان و تذکر به وزیر درباره مدیران شهری داشته است که می تواند باعث افزایش آرای مردمی وی شود.

kochaki_4625 (1)

مسعود رهنما:مدیر کل فعلی اداره کل ورزش و جوانان از گزینه های احتمالی ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی است. اقدامات و برنامه ریزی های اخیر وی در هیات های ورزشی و رایزنی با مسئولین تراز اول استان وی را تبدیل به یکی از مدعیان ورود به بهارستان کرده است.رهنما با اینکه در زمان انتخابات از مسئولان ستاد قالیباف بود اما در این مدت ارتباطات استراتژیکی با اصلاح طلبان برقرار کرده است.وی از چهره ها و قهرمانان محبوب ورزشی استان است و با توجه به پتانسیل استان گیلان در عرصه ورزش و بالاخص ظرفیت ورزش کاراته به نظر می رسد برای جلب حمایت مردم با مشکلات زیادی روبه رو نخواهد بود.
rahnama_4624
رمضانعلی صادق زاده: نماینده سابق رشت که در انتخابات گذشته موفق به اخذ صلاحیت نشد از دیگر نامزدهای احتمالی مجلس از شهرستان رشت است. وی را می توان یک چهره علمی و از اصلاح طلبان معتدل دانست که همواره در پست های مهم کشوری مشغول به فعالیت بوده است.
صادق زاده از جمله لشت نشایی هائیست که در سالیان اخیر به مجلس راه یافته و علاوه بر مردم لشت نشا می توان اصلاح طلبان را حامیان اصلی وی معرفی کرد.

۱۹۱۰۲_۸۱۴
فیاض زاهد:
استاد تاریخ دانشگاه، نویسنده، روزنامهنگار و فعال سیاسی که در سال ۷۹ و در مرحله دوم انتخابات مجلس ششم از راه یافتن به بهارستان باز ماند. پس از آن به تهران رفت و درآنجا به فعالیت های سیاسی پرداخت. وی از جمله اصلاح طلبانی است که راه سختی را برای گرفتن تاییدیه برای مجلس شورای اسلامی پیش رو دارد.

منتقدان افراطی بیشتر حرف بزنند بنفع اصلاحات است/عصبانیت نباید استراتژی دائم روحانی باشد
حسین رضاپور: این سردار دو دهه از عمر خود را در تهران سپری نموده است و می توان از وی بعنوان یکی از کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی نام برد. رضاپور به عنوان یک لشت نشایی، توجه مردم این بخش را تا حدودی به خود جلب نموده و ارتباطات موثری را با نشریات آغاز نموده است. رضاپور را می توان رقیبی جدی برای کاندیداهای لشت نشایی و همچنین همکاران سابقش در سپاه محسوب کرد.

rezapoorgj02scpcuopptk

احمد رمضانپور: نماینده دوره های پنجم و ششم شهرستان رشت که می توان او را از موفقترین نمایندگان ادوار رشت محسوب کرد. وی ریاست ستاد انتخاباتی سیدمحمدخاتمی را در دوره های هفتم و هشتم ریاست جمهوری در استان گیلان بر عهده داشت. رمضانپور در صورت تایید از شانس بالایی برای نمایندگی برخوردار است.
taavon-moarefe-233-800x533
فرزان رشاد: عضو شورای کوچصفهان و نایب رییس شورای اسلامی شهرستان رشت که می گویند سودای مجلس دارد. در صورت ثبت نام و اخذ تایید از شورای نگهبان از وی می توان بعنوان جوانترین کاندیداهای مجلس نام برد. رشاد از اقوام سببی دکتر نوبخت بوده و در صورت حمایت از سوی اصلاح طلبان و همچنین برنامه ریزی و ایجاد پایگاه ها در سایر نقاط شهرستان رشت پدیده انتخابات لقب بگیرد.
axe13936-300x248

رضا جمشیدی: عضو شورای شهر رشت و هیات علمی دانشگاه گیلان که با انتخابات شورای شهر و با رای خیره کننده ای که در سایه حمایت های مردمی، اصلاح طلبان و همچنین پشتیبانی یکی از نمایندگان شهرستان رشت به دست آورد به عرصه سیاسی رشت پا گذاشت و ریاست اولین سال دوره چهارم شورا را بر عهده گرفت اما با گذشت زمان کم کم با انتقادات و هجمه های زیادی روبه رو شد که منجر به از دست رفتن صندلی ریاستش شد. گرچه هیچگاه و در هیچ جایی به صورت علنی و مستقیم ورودش را برای مجلس اعلام نکرد اما علاقه وی برای ورود به این عرصه بر کسی پوشیده نیست.

jamshidi_9805
مظفر نامدار: کاندیدای همیشگی اصولگرایان سنتی استان است که علی الرغم زمزمه های کاندیداتوری از سوی اطرافیان، ابراز بی میلی برای ثبت نام انتخابات آینده می کند. وی در دوره گذشته رای بسیار خوبی کسب کرد ولی از رسیدن به مرحله دوم بازماند. صداقت در گفتار و رفتار از ویژگی های بارز اوست.

۲۸_۸۸۱۱۱۴_L600
عباس صابر: عضو هیئت مدیره نظام مهندسی گیلان و رئیس فعلی شورای شهر رشت است. صابر در صورتی که بتواند نظر مساعد اعضای تالش زبان شورا را جلب کند می تواند پدیده این انتخابات لقب بگیرد. اگرچه ماه های باقیمانده ریاست وی و عملکردش نقش تعیین کننده ای در آرای مردمی وی خواهد داشت.
saber19363740

نظرعلی علیزاده: سردار اصولگرایی که در انتخابات پیشین با پنجم شدن به مرحله دوم انتخابات مجلس راه یافت اما در مرحله دوم علی رغم حمایت و پشتیبانی ستاد نماینده منتخب آن دوره نتوانست راهی بهارستان شود.علیزاده نیز مانند سایر اصولگرایان اگر با کثرت کاندیداهای اصولگرا مواجه نشود می تواند یکی از گزینه های محتمل راهیابی به بهارستان باشد. ضمن اینکه ورود وی از حوزه انتخابی رودسر و املش دور از ذهن نخواهد بود.
alizadeh

روح ا… قهرمانی: استاندار سابق گیلان از سیاسیون محبوب استان است که در دوره قبل نیز شائبه های زیادی برای حضورش در انتخابات مجلس وجود داشت. وی نیز در صورت اخذ تائید از شورای نگهبان از پر شانس ترین کاندیداها برای ورود به بهارستان خواهد بود. البته شایعاتی نیز مبنی به ورودش از رودسر و املش به گوش میرسد.
ghahramani
ابراهیم (وحید) سقایی: معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی یکی از خواهر زاده های معروف رشت است که به واسطه دایی معروفش یعنی دکتر نوبخت از موقعیت خوبی در نزد اعتدال گرایان استان برخوردار است. سقایی که سابقه شهردار سنگر را نیز در کارنامه دارد در کنار لشت نشایی بودن و نزدیکی به اصلاح طلبان و همچنین اعتدال گرایان استان از شانس بالایی برای مجلس برخوردار است.
سقایی-saghaei
ولی الله عظمتی: آخرین فرماندار دولت قبل که شایعات حضورش در انتخابات گذشته مجلس به وقوع نپیوست علاوه بر حمایت اصولگرایان و تالش زبانان در صورت انتخاب مجدد کاظمی بعنوان شهردار و تائید وی می تواند به یک پایگاه استراتژیک دست یابد که در اینصورت می توان وی را نیز یکی از محتمل ترین گزینه اصولگرایان برای ورود به مجلس محسوب کرد.
azemati
امیرحسین علوی: رئیس سابق هیات کاراته استان و عضو شورای شهر رشت از جمله کسانی است که همواره شنیده هایی مبنی بر احتمال کاندیداتوری وی از رشت و یا صومعه سرا به گوش می رسد. تلاش وی در کمیسیون برنامه و بودجه و نامزدی وی برای ریاست شورای شهر رشت و از دست دادن ریاست شورا در لحظه های آخر و با ۷ رای نشاندهنده روند رو به رشد وی در این یکسال بوده است.
علوی از اعضای جوان شورای شهر رشت است که بیشترین حامیانش را طیف جوان شهر تشکیل می دهند اما در چند ماه اخیر علاوه بر عدم رغبت برای انتخابات مجلس، هیچگونه فعالیت انتخاباتی از وی دیده نشده است.
alavai_4416
سید علی آقازاده: نماینده اصولگرای دوره قبل شهرستان رشت که در این دوره جایش را به جعفرزاده داد یکی از کاندیداهای احتمالی و خوشنام اصولگرایان برای ورود به مجلس است. آقازاده هنوز طرفداران خاص خود را دارد اما ورود چند نفر از این طیف می تواند مسیرش را با مشکلات زیادی همراه کند.

aghaza
موسوی روزان: این عضو اصولگرای شورای شهر رشت نیز یکی از کاندیداهای احتمالی حوزه شهرستان رشت است.
موسوی روزان در انتخابات پیشین مجلس نتوانست راهی به بهارستان پیدا کند اما با توجه به تجربه و مدیریتی که از وی سراغ داریم و چهره مردمی که در مدت حضورش در شورای شهر رشت از خود نشان داده قطعا رقیب آسانی برای سایر کاندیداها نخواهد بود.
rozan-moosavi14 (4)
صادق جعفرپور: این پزشک عمومی آذری زبان شهر رشت که در انتخابات دور گذشته نیز حضور فعالی داشت و بیش از ۱۸ هزار نفر به او رای داده بودند این دوره نیز قطعا در انتخابات مجلس حضور مییابد.
۶۳۷co6trldx1bydbzjw

Share