وزیر کشور:

نظارت حاکمیت بر عملکرد شوراها و شهرداری‌ها باید تقویت شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رحمانی فضلی با یادآوری اظهاراتی مبنی بر واگذاری مسئولیت انتخاب و استیضاح شهردار به وزارت کشور٬ گفت: انتخاب شهردار در حال حاضر با معرفی شورای شهر و انتصاب نهایی وزارت کشور صورت می‌گیرد به عبارتی حکم شهردار از سوی وزارت کشور داده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر کشور با تاکید بر اینکه قانونی در خصوص انتخابات شورایاری‌ها وجود ندارد٬ گفت: وزارت کشور به صورت قانونی مسئول برگزاری انتخابات شورایاری‌ها و نظارت بر آن‌ها نیست.
rahmaniعبدالرضا رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه وزارت کشور به صورت قانونی مسئول برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیست٬ گفت: ما در وزارت کشور قانونی برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نداریم.

وی ادامه داد: وزارت کشور مسئولیتی در قبال نظارت بر اجرای انتخابات شورایاری‌ها نخواهد داشت.

نظارت حاکمیت بر عملکرد شوراها و شهرداری‌ها باید تقویت شود

رحمانی فضلی با یادآوری اظهاراتی مبنی بر واگذاری مسئولیت انتخاب و استیضاح شهردار به وزارت کشور٬ گفت: انتخاب شهردار در حال حاضر با معرفی شورای شهر و انتصاب نهایی وزارت کشور صورت می‌گیرد به عبارتی حکم شهردار از سوی وزارت کشور داده می شود.

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم نظارت حاکمیت بر عملکرد شوراها و شهرداری‌ها باید تقویت شود.

وزارت کشور اجازه ورود زودهنگام به مباحث انتخاباتی را نمی‌دهد

رحمانی فضلی درخصوص چگونگی نظارت وزارت کشور برای جلوگیری از ورود زودهنگام مدیران به انتخابات، تاکید کرد: وزارتخانه قاطعانه اجازه ورود هیچ دستگاه دولتی به مباحث انتخاباتی آن هم به صورت زودهنگام را نخواهد داد.

وزیر کشور یادآور شد: در این زمینه آیین‌نامه و بخشنامه‌هایی خواهیم نوشت و به ارگان‌ها ارسال خواهیم کرد./خانه ملت

Share