نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

نباید ممیزی‌های کتاب و فیلم جناحی و سیاسی شود/ممیزی‌های کتاب سلیقه ای است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جعفرزاده با بیان اینکه ممیزی‌ها در حوزه کتاب با نظر شخصی اعمال می‌شود تاکید کرد که نباید ممیزی‌های کتاب و فیلم جناحی و سیاسی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه ممیزی‌ها در حوزه کتاب با نظر شخصی اعمال می‌شود تاکید کرد که نباید ممیزی‌های کتاب و فیلم جناحی و سیاسی شود.

عدم اطلاع از ارزش فضاها و امکنه تاریخی باعث می شود به طرز سخیفانه ای با آن برخورد شودغلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه تمام دنیا ممیزی‌ کتاب و فیلم دارد، توضیح داد: همه دنبا برای انتشار فیلم و کتاب ممیزی‌ها و چارچوب‌هایی در نظر می‌گیرند. حتی در این چارچوب عنوان می‌کند کالای فرهنگی مختص به چه گروه سنی است.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: اما نباید میزان ممیزی‌های به گونه‌ای باشد که عامل ممانعت از انتشار آثار فرهنگی از جمله کتاب و فیلم شود. با این حال باید شاخص‌هایی در این باره درنظر بگیریم تا بر اساس حساسیت‌های جامعه این کالاها در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با انتقاد از میزان موارد برای ممیزی در کتاب گفت: ممیزی باید معقول باشد نه اینکه با نگاهی سیاسی و جناحی صورت گیرد، منظور رئیس جمهور از کاهش میزان ممیزی در کتاب نیز همین بود.

به اعتقاد این نماینده  اصولگرای مجلس شورای اسلامی در ممیزی کتاب باید ۵ تا ۶ مورد که برای جامعه اهمیت دارد در نظر گرفته شود نه اینکه بر اساس نظرهای سیاسی کتاب‌ها حذف یا منتشر شود.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه باید از اهل قلم و نویسندگان کتاب برای تعیین ممیزی‌ها نظرخواهی کرد، اظهار داشت:این قشر بهتر از افراد دیگر می‌توانند بگویند چه شاخص‌هایی باید برای انتشار کتاب در نظر گرفته شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تاکیدکرد: در حال حاضر هر فردی که تجربه‌ای در زمینه نشر کتاب ندارد، ممیزی‌های سلیقگی اعمال می‌کند. در حالی که باید در این زمینه از افراد شناخته شده در این عرصه استفاده کرد.

رئیس‌جمهور روز گذشته در سی و دومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران گفت: نمی‌گویم ممیزی بر کتاب باشد یا نباشد، می‌گویم صد اصل برای ممیزی پیدا کرده‌ایم، باید دو یا سه اصل قرار دهیم و اخلاق هم به عنوان یک اصل باشد؛ در ادامه مقدسات، ارزش‌ها، امنیت و مصالح ملی هم اصل‌های مهم باشد./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share