نانوایی سیار هم آمد !+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهر و زندگی شهر نشینی شرایط ویژه ای دارد و تمام شهروندان هم باید زندگی خود را مطابق با شرایط و ساختار شهر محل سکونت خود طراحی کنند. هر شهری با توجه به موقعیت جغرافیایی، فضای سیاسی، پیشینه فرهنگی و اجتماعی که دارد شرایط زندگی در آن هم متفاوت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهر و زندگی شهر نشینی شرایط ویژه ای دارد و تمام شهروندان هم باید زندگی خود را مطابق با شرایط و ساختار شهر محل سکونت خود طراحی کنند. هر شهری با توجه به موقعیت جغرافیایی، فضای سیاسی، پیشینه فرهنگی و اجتماعی که دارد شرایط زندگی در آن هم متفاوت خواهد بود. شهر های صنعتی و مرکز کشور ها هم به تبع موقعیت ویژه ای که دارند تراکم جمعیت در آن ها بیشتر است و گاه این شلوغی ها پدیده هایی را خلق می کند که منحصر به فرد است.

بقالی های کوچک تبدیل به سوپر مارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای شدند. بوتیک های نقلی که تک و توک در خیابان های پررفت و آمد شهر بودند به فروشگاه های شیک و بزرگ تبدیل شدند و اجماع بسیاری از آن ها در مراکز خرید به وجود آمد. شاید در گذشته ای نه چندان دور، افراد برای خرید از منزل بیرون می آمدند به آرامی در حاشیه ی کوچه و خیابان های شهر تهران قدم می زدند و مایحتاج روزانه خود را هم در همین حال تهیه می کردند؛ از نانوایی نان، از بقالی ها خاروبار، از میوه فروشی ها میوه و سبزیجات و از ماست بندی ها مواد لبنی.
۹۱۰dcf41-36ff-4433-9844-42e51614ab8e
اما این روند در تهران هم همانند بسیاری از شهرهای صنعتی و پایتخت های تمام کشورهای جهان به فراموشی سپرده شد. امروزه بسیاری از مردم برای خرید از منزل بیرون نمی آیند و اصلا وقت کافی برای خرید کردن ندارند. زندگی پرترافیک شهری این فرصت را از آن ها سلب کرده است و همه این موارد باعث رونق گرفتن خرید از راه دور با سفارش قبلی شد. در حال حاضر خرید روزانه به سوپرمارکت ها سفارش داده می شود و خرید های دیگر مثل پوشاک، کیف و کفش ، و سایر لوازم خانه هم از سایت های مختلف به واسطه اینترنت سفارش داده و درب منزل تحویل گرفته می شود.

این امکانات پاسخ همه نیازها و خریدهای شهروندان را داد ولی در یک زمینه نتوانست پاسخ گو باشد و آن هم نان تازه است. ما ایرانی ها اصولا از قدیم به نان تازه در سفره علاقه بسیاری داشتیم اما شلوغی و کمبود وقت مارا از ان جدا کرده است. البته تا زمانی که یک فکر و ایده خلاق به نام «نان دان» در سطح شهر به وجود نیامده بود، اما امروز به کمک نان دان یا همان نانوایی سیار می توانید نان مورد نیاز خود را در طول روز تهیه کنید. این ماشین ها که البته فعلا تعداد آن ها خیلی زیاد نیست، در سطح شهر، کوچه و خیابان ها در تردد هستند و نان را به در خانه شما می آورند. تا شما در عین شلوغی های روزانه از نعمت نان تازه بی بهره نباشید.
/ایسکانیوز

Share