مواجهه جالب رسایی با تذکر هیأت نظارت به ۹ دی+سند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمید رسایی پس از دریافت تذکر تازه از هیأت نظارت بر مطبوعات به عنوان مدیرمسئول هفته نامه ۹ دی، نامه تذکر را با دست‌نویسی منتشر کرد؛ رویکردی متفاوت که او پیش از این نیز در پیش گرفته بود و این بار با لحنی تندتر خطاب به شخص رئیس جمهور‌ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمید رسایی پس از دریافت تذکر تازه از هیأت نظارت بر مطبوعات به عنوان مدیرمسئول هفته نامه ۹ دی، نامه تذکر را با دست‌نویسی منتشر کرد؛ رویکردی متفاوت که او پیش از این نیز در پیش گرفته بود و این بار با لحنی تندتر خطاب به شخص رئیس جمهور‌ بر این نامه نوشته است.

تابناک نوشت: هفته‌نامه ۹ دی از رسانه‌هایی بوده که در ‌دوران سپری شده از دولت یازدهم، به واسطه نوع ادبیات و رویکردش، با فضای پرچالشی مواجه بوده و درباره موارد متعددی از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات تذکر دریافت کرده و حتی تجربه توقیف شدن را در این مدت داشته؛ اما هنوز روی گیشه مطبوعات می‌آید و همین فضای پرتنش، منجر به نقد مکرر هیأت نظارت بر مطبوعات توسط حمید رسایی، نماینده مجلس و مدیرمسئول این هفته نامه شده است.

هیأتی که مطابق مواد ۱۰ و ۱۱ قانون مطبوعات شکل گرفته و یکی از قضات به انتخاب رئیس قوه قضاییه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام‌الاختیار، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس، یکی از استادان دانشگاه به انتخاب وزیر فرهنگ و آموزش عالی، یکی از مدیران مسئول مطبوعات به انتخاب مدیران مسئول، یکی از اساتید حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم و یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شورا در عضویتش هستند.

هرچند وزن دولت و دیگر نهاد‌ها در هیأت نظارت بر مطبوعات مشخص است، رسایی پس از دریافت هر تذکر از هیأت نظارت، پیکان نقدش را توامان متوجه این هیأتِ ناظر و دولت می‌نماید و‌ نقش دولت را در دریافت این تذکر‌ها پررنگ می‌داند و دریافت چنین تذکرهایی را منافی شعار حمایت دولت از آزادی بیان تعبیر می‌کند.

مدیرمسئول نشریه ۹ دی البته برای بیان اعتراضش، شیوه جالبی ‌پیش گرفته و پس از دریافت هر نامه‌ای به امضای مدیرکل مطبوعات داخلی ـ که نظر شورای نظارت بر مطبوعات را منعکس کرده ـ حاشیه‌نویسی مشتمل بر نقدهایی بر دولت به نگارش در‌می‌آورد و در فضای اینترنت منتشر می‌کند که این نوع اعتراض یک مدیرمسئول، حرکتی جالب و کم‌سابقه است.

حال در پی تذکر تازه هیأت نظارت بر مطبوعات به نشریه ۹ دی، حمید رسایی مطالبی را در حاشیه نامه دریافتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ که حاوی تذکر هیأت نظارت است ـ به نگارش درآورده و منتشر کرده که تند‌ترین حاشیه‌نگاری او در قبال تذکرهایی است که تاکنون به ۹ دی داده شده است.
۴۶۴۵۶۶_۹۰۸

رسایی در این حاشیه نگاری که با نام «ششمین سند آزادی بیان در دولت کلید» ظاهراً خطاب به شخص رئیس جمهور به نگارش درآمده، نوشته است؛

«بسمه تعالی

علی ‌رغم گذشت ۴ ماه از اسیدپاشی چند رسانه دولتی و همسو با دولت بر صورت نظام اسلامی، هنوز اکثریت اعضای دولتی هیأت نظارت به هیچ یک از آن‌ها تذکر نداده است اما ۹ دی در این مدت دو بار به خاطر انتقاد از دولت تذکر گرفته است.

شاید اگر ۹ دی بچه‌های بسیج و سپاه را سلمان‌ها و ابوذرهای فاسد می‌نامید، شاید ۹ دی در تیتر یک خود نشریه توهین کننده به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را تبلیغ می‌کرد، بگذریم، ولی خدا را شکر مثل آن‌ها نیستیم.

آقای روحانی اصلا ما را توقیف کنید، اما به مردم توضیح دهید چرا نان را گران کردید؟ چرا تحریم‌ها بیشتر شده؟ چرا یارانه ثروتمندان قطع نمی‌شود؟ چرا سرمایه مردم در بورس نصف شده است؟ چرا سازمان فضایی ایران را منحل کردید؟ چرا؟…».

Share