مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

منطقه‌ آزاد انزلی می‌تواند سهم خوبی از بازار روسیه و کشورهای حوزه خزر داشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ترکان گفت: بازار روسیه و کشورهای حوزه خزر فرصت بسیار مناسب برای کشور بوده که منطقه‌ آزاد انزلی می‌تواند سهم خوبی از این بازار به ویژه با افزایش ظرفیت سردخانه‌ها و امکانات انباری در بخش مواد غذایی و کشاورزی داشته باشد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اکبر ترکان مشاور عالی رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جلسه شورای معاونین و مشاوران دبیرخانه شورایعالی با هیأت مدیره، شورای معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی، که استاندار گیلان، امام جمعه شهرستان بندر انزلی با تصریح بر اینکه منطقه آزاد انزلی در حوزه عملکرد بودجه و اجرای و مصارف طرح های توسعه ای بسیار خوب عمل کرده اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد انزلی طی یک سال گذشته، در عرصه تحقق درآمدهای عملیاتی و عملکرد بودجه و اجرای طرح های توسعه ای عملکرد قابل تحسینی داشته است.

ترکان۲وی با اشاره به مجتمع بندری در حال ساخت کاسپین که در محدوده فاز تجارت منطقه در حال احداث می باشد، اضافه کرد: امکان اتصال به شبکه ریلی کشور، ظرفیت و تعداد بالای اسکله ها و حجم تخلیه و بارگیری کالا نسبت بنادر حاشیه خزر در کنار دارا بودن بزرگترین پس کرانه در بنادر شمال کشور از ویژگی های مهم این پروژه بوده و بنابراین مجتمع بندری کاسپین باید در سریعترین زمان ممکن به شبکه ریلی وصل شود.
ترکان ایجاد مرکز رشد و فناوریهای برتر در منطقه آزاد انزلی به منظور کشف و حمایت از استعدادهای جوان منطقه را مناسب ارزیابی کرد و در خصوص محورهای اقتصاد مقاومتی چنین گفت: تسهیل تولید، توسعه صادرات، انتقال فناوری و تأمین نیازهای کشور ستونهای اجرای اقتصاد مقاومتی در حوزه مناطق آزاد است که باید از سوی مناطق پیگیری شود.
ترکان ابراز رضایت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی از کاهش بوروکراسی اداری در این منطقه و همراهی و حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی از بخش خصوصی را مثبت قلمداد کرد و خواستار توسعه فعالیت های سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور ارتقاء سطح آموزشی مدارس و مراکز فرهنگی و توانمند سازی علمی مدرسان و فعالان این حوزه در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی شد .
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با خوب ارزیابی کردن پیشنهاد برگزاری پانزدهمین اجلاس بین المللی اتاقهای بازرگانی حوزه خزر در این منطقه که باعث افزایش مبادلات و ارتباطات بازرگانی و مبادلات تجاری با کشورهای منطقه می شود، اضافه کرد: بازار روسیه و کشورهای حوزه خزر فرصت بسیار مناسب برای کشور بوده که منطقه‌ آزاد انزلی می‌تواند سهم خوبی از این بازار به ویژه با افزایش ظرفیت سردخانه‌ها و امکانات انباری در بخش مواد غذایی و کشاورزی داشته باشد.

جعفرزاده : ذهنیت مردم استان به منطقه آزاد بسیار مثبت شده است
جعفرزاده از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز به نمایندگی از مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به بهبود و توسعه فعالیتها در منطقه‌ آزاد انزلی گفت : با اقدامات و تدابیر انجام شده در دوره مدیریتی مهندس مسرور و ذهنیت مردم به منطقه‌ آزاد انزلی بسیار مثبت شده است.
وی نقش منطقه آزاد انزلی را در توسعه استان بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود : همکاری مؤثر بین منطقه‌ آزاد انزلی و دستگاههای اجرایی گیلان و انجام اقدامات فرهنگی و عمران روستایی در تغییر این رویکرد مؤثر بوده است.

Share