مرور روزنامه های صبح گیلان:

ملوان خیلی کار دارد تا از بحران خارج شود/لزوم واگذاری پروژه‌های راه به بخش خصوصی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نوری گفت:هنوز کار ملوان تمام نشده است. ما هنوز خیلی کار داریم تا از این شرایط خارج شویم. پس از دو برد پیاپی روحیه تیم خیلی بالاست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،با مرور روزنامه های صبح گیلان همراه ما باشید.

وزارت راه و شهرسازی پروژه های نیمه کاره را در سال ۹۴ به بخش خصوصی واگذار کند
سوال جواب نوشت: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: عملکرد وزارت راه و شهرسازی با توجه به منابع مالی محدود نسبتا قابل قبول است و این وزارتخانه نقش بخش خصوصی در پروژههای بزرگ را پررنگتر از گذشته کرده است. مهرداد لاهوتی گفت: براساس سند چشمانداز بیست ساله باید میزان خط آهن از ۱۱ هزار کیلومتر فعلی به ۲۶ هزار کیلومتر افزایش یابد. این مساله به معنای به بهرهبرداری رسیدن هزار کیلومتر راهآهن در سال است اما به دلیل ناکافی بودن منابع دولت متوسط بهره برداری خط آهن ۱۷۰ کیلومتر در سال است.
نماینده مردم لنگرود تداوم احداث و به بهره برداری رسیدن مسکن مهر را با وجود انتقادات زیربنایی به این پروژه قابل تقدیر دانست.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بخش پروژههای نیمه کاره، گفت: کل بودجه عمرانی دولت برای تزریق به پروژه های نیمه کاره ۵، ۶ هزار میلیارد تومان است. هنر وزارت راه و شهرسازی باید این باشد که از منابع مالی بخش خصوصی استفاده کند.
لاهوتی پرداخت تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی را مورد اشاره قرار داد و افزود: عزم دولت برای ارائه تسهیلات به فعالان بخش خصوصی جدی است. این عزم دولت که در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ متبلور شده است مورد تایید نمایندگان مجلس و تصویب کمیسیون تلفیق بودجه قرار گرفته است و امیدوارم با همراهی دولت و مجلس پروژه های بزرگ اقتصادی در سال آینده تعیین تکلیف شود. به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تعیین تکلیف پروژه های عمرانی نیمه کاره از افزایش هزینه های بهره برداری پروژه ها می کاهد.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بر فروش پروژه های عمرانی نیمه کاره به بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: با فروش پروژه های عمرانی نیمه کاره با هر میزان پیشرفت کمک بسیار خوبی برای سرعت گرفتن به بهره برداری رسیدن این پروژه ها میکند. اگر این پروژه ها بیش از پیش رها بماند برآورد ریالی و ارزی آنها تغییر کرده و هزینه های بیشتری به وزارت راه و شهرسازی تحمیل میشود. وزارت راه و شهرسازی تا آنجا که میتواند پروژه های نیمه کاره را در سال ۱۳۹۴ واگذار کند.
so-28

برای خروج از بحران هنوز کار داریم

گیلان امروز با بازنشر مصاحبه ای از پژمان نوریی نوشته است:پژمان نوری کاپیتان ملوان که پس از گل زدن مقابل پرسپولیس، در هفته بیستم نیز مقابل راه‌آهن با یک گل و یک پاس گل تاثیر مثبتی در روند ملوان داشت.

نوری گفت: ما بازی را خوب شروع نکردیم. اما در ادامه از اشتباهات راه‌آهنی ها استفاده کردیم و موقعیت های گل زیادی به دست آوردیم که توانستیم ۳ گل به ثمر برسانیم. هر چند که به عقیده من می‌ توانستیم گل های بیشتری هم بزنیم که در ادامه مطمئنا به کمک ملوان می‌ آیند و تک تک این گل ها در پایان تعیین کننده خواهند بود.

من سال های گذشته هم که در ملوان بودم. در شرایط گل زدن قرار می‌ گرفتم. خدا ما را دوست داشت که توانستیم گل هم بزنیم. من نمی‌ توانم بگویم که در ملوان در چه پستی بازی می‌ کنم. الان اگر بخواهم بگویم شما هم متوجه نمی‌ شوید چون آقا فیروز تاکتیک خاصی دارد. فقط می‌ توانم بگویم پستی که در آن بازی می‌ کنم من را در موقعیت گل قرار می‌ دهد.

هنوز کار ملوان تمام نشده است. ما هنوز خیلی کار داریم تا از این شرایط خارج شویم. تماشاگران انزلی هم خیلی از ما حمایت کردند. آنها زیرباران به ورزشگاه آمدند تا از ما حمایت کند. روی سکو و زمین همه یکدل شدند. بازیکنان ما هم فعل خواستن را صرف کردند. تا بعد از مدت ها تیممان بتواند در انزلی یک برد خوب بدست آورند. همه در انزلی دست به دست هم دادند تا ملوان نتیجه بگیرد.

پس از دو برد پیاپی روحیه تیم خیلی بالاست. من قبل از بازی با راه‌آهن گفته بودم که این بازی برای ما ۶ امتیاز دارد. حالا می‌ گویم که همه بازی های ما حکم فینال را دارد. مخصوصا دیدار با استقلال اهواز چون آنها در جدول یک امتیاز اما جلو هستند و ما باید حتما جلوی آنها نتیجه بگیریم. پس بازی بسیار مهمی در پیش داریم گل های زده ما در این بازی ها هم قطعا در پایان به کار ما می‌ آید.

خدا را شکر داوری ها ملوان از روزی که من در انزلی هستم هیچ مشکلی نداشته است و تا اینجا واقعا خوب بود. آقای درخشان هم باید پنالتی مقابل ملوان را فراموش کند. مهم این نیست که آن توپ گل شده یا نشده است. مهم این است که هافبک وسط ما آمد در گل و پنالتی پرسپولیس را گرفت. اینکه او یک قدم جلو آمد یا نیامد، کارش ایراد قانونی داشت یا فنی برای ما مهم نیست، مهم این است که او توانست مسیر توپ را تشخیص دهد و از لحاظ ملوانی ها مازیار کار بزرگی انجام داد.
img_54e22ff99be56 mo-28 Pag1pdf9 go-28

Share